Haluaisin kuulla kokemuksianne paastosta.
Minkälaisia kokemuksia teillä on paastoamisesta? Minkälaisia fiiliksiä paastoaminen tuonut mukanaan? Miksi paastoatte jos paastoatte? Paastoamisesta erilaisia variaatioita, vesipaastoista mehu- tai kasvisruokapaastohin.
Liittyykö paastonne johonkin tiettyyn ajankohtaan?
Kiinnostaa erityisesti ravintoon liittyvä paastoaminen. (Olen lukenut ja kuullut esim. myös intialaisten gurujen pitämistä puhumattomuus paastoista ym. mutta niistä en nyt sivua.)
Itsellä pitkään on ollut kiinnostus paaston aloittamisesta. Energisoiva ja mieltä selkeyttävä vaikutus tavoitteena. Ennen en ole koskaan paastonnut. Lacto ovo vege olen ollut viimeiset n. 12 vuotta lukuun ottamatta muutamaa vuotta, jolloin söin myös vähän kalaa.
Tänään on ekan paastoni ensimmäinen päivä. Edellisinä päivinä syönyt lähinnä salaatteja ja soijatuotteita ja kofeiinin jättänyt minimiin. Paaston aikana nautin erilaisia vihannesmehuja, sokerittomia hedelmä täysmehuja, kofeiinitonta marjateetä sekä vähäsuolaista kasvislientä.
Tarkoitus on paastota 5-7 päivää. Riippuen kuinka fyysinen arkityö ja valmiinsi matalat verenpaineet sallii.
Kertokaa kokemuksianne, tai jos jossai foorumilla aiheesta jo puhuttu, saa antaa linkin. Itse en löytänyt kun sivuavia aiheita. Kiva tietää, minkälaisa tuntemuksia nälän ja päänsäryn lisäksi on odotettavissa.