Rituaalityöskentely

Rituaalit, loitsut, rukoukset, meditaatioharjoitukset ja maagiset teot.

Harjoitatko rituaalityöskentelyä?

En lainkaan
3
7%
Päivittäin (esim. rituaaliset rukoushetket)
14
33%
Erityisinä juhlapäivinä (esim. seisaukset/tasaukset)
9
21%
Tarpeen mukaan (maagisen vaikutuksen hakeminen)
16
38%
 
Total votes: 42
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Rituaalityöskentely

Post by Nefastos »

Cancer wrote:Omien vapaamuotoisten rukousteni lisäksi olen käyttänyt Azazelin rukousta ja tähtihymnejä, osin eläytyen, osin pohdiskellen. Haluaisin kysyä, miten nämä ovat syntyneet; mikä osuus oli taiteellisella inspiraatiolla, mikä eri perinteistä lainaamisella jne.?


Vastaan lainaamiskysymykseen, mistä on helpoin antaa selviä vastauksia. Keskustelu inspiraatiosta okkulttisessa kontekstissa vaatisi oman keskustelunsa...

Rukouksissa on melko paljon suoria lainauksia raamatusta (Versio Vulgatasta). Nämä kohdat on merkitty kommentaariin lainausmerkeissä ("). Esimerkiksi Azazelin Rukouksen kohta Si manseritis in me & verba mea in vobis manserint &c. on Joh.ev. 15:7 & Asparges me domine hysopo &c. psalmista 51:9 (vaikkakin sitä on hyvin paljon käytetty rituaalimagiassa yleensäkin).

Latinankielisissä osuuksissa on lainauksia mm. Honoriuksen kirjan rukouksista (latinankielisen laitoksen löydät teoksesta Liber Iuratus Honorii: A Critical Edition of the Latin Version of the Sworn Book of Honorius, Gösta Hedegård / Acta Universitatis Stockholmiensis 2002), & suomenkielisessä/englanninkielisessä osuudessa on suora lainaus Blavatskyn Salaisesta Opista (Suuren Äidin hymnin alussa: Kuu on "velhojen ystävä & varomattomien vihollinen"). Elävän Viinipuun hymniin osa on otettu omasta vanhasta tekstistäni (löytyy julkaisemattomasta mutta pienessä piirissä kiertäneestä opuksesta Käsittämättömiä Kirjoituksia, 2004) sekä roomalaiskatolisesta messusta (puhe Jumalan pojan antamasta puhtaasta uhrista).

Sanalla sanoen, Legifer & Clavis Magican rukoukset, hymnit & loitsut on kaikkien mustan magian kirjoittamattomien sääntöjen mukaisesti kokoonpantu mitä erilaisimmista klassisista, omakohtaisesti uneksituista & vakaasti harkituista ajatuksista, jotka on viety oman harjoituksen käytännöllisen maadoituksen läpi. Ehkä on hyvä kuitenkin erikseen tähdentää, että tämä tekniikka tosiaan pätee yksinomaan rukous/loitsuteksteihin - joissa maagiset kaavat muodostavat voimarakenteita. Kirjan muissa osissa, joissa kyse on filosofiasta, en ole tällaista kollaasitekniikkaa tietenkään käyttänyt. Se on grimoireperinteelle ominainen, & mielestäni yksinomaan sille sallittu, tapa maagisen tekstin konstruoimiseen.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
V. Nokkonen
Posts: 21
Joined: Wed Aug 13, 2014 2:35 am
Location: Alaska

Re: Rituaalityöskentely

Post by V. Nokkonen »

Vastaanpa nyt tahan silla aihe on sydantani lahella. Minusta rituaalityoskentely on monella tavalla hyodyllista ja itse harjoitan sita melko usein. Oma tyoskentelyni on varsin epaseremoniallista ja intuitiivista, joskin harjoittelen rituaalitoiminnan osia kuten meditaatiota ja visualisointia strukturoidusti.

Oman katsantoni mukaan rituaalityoskentely on erityisen hyodyllista suurelle tyolle, silla eraiden magian teorioiden mukaan siina puhutaan symbolista kielta joka uppoaa paljon syvemmalle "nuorempaan minaan" tai alitajuntaan, kuin pelkat hyvat paatokset. Kun intentio on kirkas, rituaalissa kaytettavat tuoksut, varit, sanat ja koko symbolijarjestelma muodostavat puitteet muuntuneelle tajunnantilalle jossa maailman muuttaminen intention mukaiseksi on mahdollista. Yleensa suoritan rituaaleja kun tarvitsen jotain, mutta toisaalta minun tyoskentelyni on myos uskonnollista ja kehaan astuminen on kuin paluu kotiin jossa tunnen yhtyteni Kaikkeen syvasti ja teravasti.

Rituaalista toimintaa on myos monentasoista enka mina aina koe tarvitsevani suurta rituaalia joka kestaa tunteja ja vaatii kehan nostamista ja kynttiloita. Harjoitan usein erasta varsin hyvaksi havaitsemaani pienta taikaa jolla voi paastaa irti kaikesta mika mielta painaa: Ripottele suolaa vesikulhoon, sano taikasanat ja sekoita vetta vastapaivaan sopivalla rituaalityokalulla samalla puhuen veteen kaiken sen mika on vialla. Kun kaikki on sanottu aaneen, vesi kaadetaan tienristeykseen tai viemarista alas. Toimii aina.
User avatar
RaktaZoci
Posts: 307
Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
Location: Salo

Re: Rituaalityöskentely

Post by RaktaZoci »

V. Nokkonen wrote: Kun intentio on kirkas, rituaalissa kaytettavat tuoksut, varit, sanat ja koko symbolijarjestelma muodostavat puitteet muuntuneelle tajunnantilalle jossa maailman muuttaminen intention mukaiseksi on mahdollista.
Tämä kuullostaa oikeassa valossa nähtynä kovin tutulta näkökannalta. ;)
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Rituaalityöskentely

Post by Kenazis »

Ambrosius wrote:Tämä on aiheena hyvin mielenkiintoinen, koska itse olen rituaaleihin jostain syystä painottuva henkilö.

Saan voimaa, ja vien voimaani ulospäin riittien kautta. Olen aina ollut tällainen, en tiedä mistä tämä johtuu, kenties kutsumuksellista? Teen riittejä ilman esineitä lähes joka ilta ennen nukkumaankäyntiä; Poltan kynttilän, rukoilen, ajattelen tärkeitä asioita. Saan riittien kautta jonkinlaisen yhteyden, varma en ole. Luut ovat alkaneet korostua näissä riiteissä, ajatuksissani palaa voimakas tarve hankkia luita, ja näiden ja oman vereni kautta lukea totuutta, tai jossei totuutta, niin viestejä. Tarkoituksenani on hankkia tietynlaisia luita näitä rituaaleja varten. En tiedä, miten rituaalit tulisi suorittaa "kanonin mukaisesti" (Kristinuskon kanonin ja sakramentit tunnen, ne eivät tosin koskaan ole oikealta tuntuneet, vaan sisimmässäni pahalta. Pahalta, eli väärältä, ja siltä, ettei niitä tulisi tehdä), vaan teen ne aina omalla tavallani, jota en suinkaan mistään "keksi", vaan ne tulevat intuition kautta minulle. Jonkinlainen pastoraalinen ajatelma ehkä?

Tunne on voimistunut lähiaikoina, ja ajattelinkin suorittaa tietyn riitin heti, kun resurssit antavat siihen myötä. Ennen en sitä tee, ennen kuin tiedän, mitä olen tekemässä. Se tieto siitä minulle tulee ajan myötä, unieni kautta. Halu on kuitenkin vahva; haluan suorittaa juuri tämänlaisen riitin (Vuodattaa ydinverta, kykenen tähän koulutukseni kautta luiden päälle, ja luilla tulee olla tietty merkitys) saadakseni yhteyden Saatanaan, tai johonkin vastaavaan, jotta tiedän, mitä minun tulevaisuudessa tulee tehdä. Roolini tässä maailmassa on vielä epävarma, mutta veri ja vietti vie minua tähän suuntaan. Haluan sitä kuunnella. Viini ja veri on oleellinen osa omia rituaalejani ollut tähän menessä, mutta nuo luut ovat uusi muoto, jota haluan toteuttaa. En edelleen tiedä, mistä halu kumpuaa, ja miksi näin, mutta näin vain on. Ehkä esi-isien pyyntö, ehkä Saatanan kutsu? Katsotaan mitä tulee tapahtumaan, kerron teille toki heti, kun olen rituaalini suorittanut täydessä kutsumuksessani. Nyt on vielä ajatuksen ja vietin tasolla.
Huomaan yllä kertomassasi tiettyä yhtäläisyyttä omiin tuntemuksiini. Olen aina tuntenut kristillisen kirkon sakramentit jotenkin väärinä ja pahoina, kuten itsekin asian ilmaiset. Sellaisina joita ei tule suorittaa. Viini, veri ja luut ovat itsellekin tärkeitä hengellisiä symboleita. Veri ja viini kuljettavat pyhää henkeä, elämänvoimaa, inspiraatiota jne. Selkeänä erona näissä se, että viini tulee ulkopuolelta meihin, kun taas (oma vuodatettu) veri tulee meistä ulkopuolellemme. Luut taas ovat jotain kuollutta/ollutta, elämätöntä, toiseutta meihin nähden (koska erittäin harvoin voimme käsitellä omia luita itsemme ulkopuolella). Tämän subjektiivisen näkemykseni pohjalta veren vuodattaminen luiden päälle herättää ainakin itselle mielenkiintoisia ajatuksia.
"We live for the woods and the moon and the night"
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Rituaalityöskentely

Post by Kenazis »

Ambrosius wrote:Tietysti tuo on totta, että erittäin harvoin kykenemme koskettamaan omaa luustoamme saman elämän sisällä. Koen kuitenkin, että minun luuni ovat yhtä arvokkaita kuin läheiseni luut. Eläinten luita en laske edellämainitusta poiketen välttämättä samaan kategoriaan, koska eläimillä ei uskoni mukaan ole sielua. Sielullisen olennon luut ovat "enemmän" osa ykseyttä ja jumaluutta, kuin sieluttoman (eläimet. Jumala puhalsi tietouden ja sielun ihmiseen ja enkeliin ((tuplasulut, Saatana mukaanlukien)), vaan ei eläimeen)... En tiedä, koen nyt, että minun tulee vuodattaa oma vereni, sielullinen ja sakramentaalinen, sieluttoman olennon luiden päälle. Mitä tästä seuraa, en tiedä. Kutsumus on kuitenkin vahva.
Samaa mieltä siitä, että kaikki olemme osana ykseyttä, mutta en näe eläinten ja ihmisten luilla mitään muuta eroa kuin kokijan psyykestä lähtevän/ psykologisista syistä johtuvan erottelun. Minulle materia on materiaa, vaikka tietoisuuden taso siinä vaihteleekin. Tietyssä mielessä olen samaa mieltä, että eläimillä ei ole sielua samalla tavalla kuin ihmisellä, mutta en näe tämän tekevän mitään eroa luiden tasolla siis siihen, että toisen luut olisivat ”enemmän” osa jumaluutta. Mutta uskon näkemyseromme olevan aika lailla ymmärrettävissä sinun selkeästi vahvemman kristillisen näkemyksen ja minun ei-kristillisen näkemyksen kautta.
"We live for the woods and the moon and the night"
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Rituaalityöskentely

Post by Kenazis »

Ambrosius wrote:Tässä ehkä nousee minulla ero naturalistiseen uskontoon, koska arvotan elollista eri tasoilla; On Jumaluus -> Enkelit (Saatana, sisältyy myös Jumaluuteen arkkityyppinä) -> Ihminen -> Eläin/muu materia/kivet/maa/kasvit.
Ajattelen itse samankaltaisesti tietoisuuden kautta tarkasteltuna. Simppelisti: Tietoisuuden ”aste” kasvaa ”kivi-kasvit-kalat-nisäkkäät-ihmiset jne.”
Ambrosius wrote:Jokin kuitenkin sotii tätä ajatelmaa vastaa, koska uskon esimerkiksi oman mustan kissani olevan lähempänä filius hominista kuin naapurin koiran.
Ajattelisin tässä olevan kyseessä ns. vahvemman psyykkisen/emotionaalisen yhteyden, jonka kautta itseä ”lähempänä” olevat ovat merkityksellisempiä kuin vastaavat oliot, joihin emme ole luoneet samanlaista suhdetta. Oman näkemykseni mukaan siis objektiivisesti naapurin kissan ja oman kissan tietoisuuden taso on samalla viivalla, mutta oma emotionaalinen tai psyykkinen side on vahvempi omaa kissaa kohtaan, jolloin näen sen merkityksellisempänä ja syvempänä elämänmuotona.
Ambrosius wrote:Tästä siis tutkimusmatka alkaa, ja uskon uhrilahjani/rituaalini tuovan minua lähemmäksi tätä. Raportoin toki mielelläni kokemuksesta ja tämän jälkeisestä unesta. Uni on minulle tärkeää, ja tulkitsevaa.
Odotan mielenkiinnolla raportointia erilaisista tutkimuksista ja kokemuksista. Itse olen aika huono kommentoimaan näitä uni-aiheisia asioita (mitä täällä foorumilla on enemmänkin käyty), koska unen alue ei ole itselle mitenkään keskeinen.
"We live for the woods and the moon and the night"
User avatar
RaktaZoci
Posts: 307
Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
Location: Salo

Re: Rituaalityöskentely

Post by RaktaZoci »

Ambrosius wrote: Tunne on voimistunut lähiaikoina, ja ajattelinkin suorittaa tietyn riitin heti, kun resurssit antavat siihen myötä. Ennen en sitä tee, ennen kuin tiedän, mitä olen tekemässä. Se tieto siitä minulle tulee ajan myötä, unieni kautta.
Haluaisin muistuttaa, että unet eivät aina ole se kaikista luotettavin lähde, varsinkin tällaisissa asioissa, koska ne ovat lopulta kuitenkin aina subjektiivisia ja tämän suhteen niihin tulisi suhtautua varauksella.
Monesti merkitys voi tuntua ilmeiseltä, mutta on hyvä ottaa huomioon myös symbolinen näkökanta. Jos verenvuodatusta on suositeltu, voisiko tämän tulkita esim. jonkin toisentyyppisenä henkilökohtaisena uhrauksena? Myös luut voisivat olla helposti verrattavissa sisäiseen rakenteeseen, joko subjektiiviseen tai objektiiviseen.

Toivon, että todella tarkoitat sitä mitä sanot ylemmässä lauseessasi. Astraalimaailma on paikka, jossa kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja siihen tai sen välittömään läheisyyteen ei ole kaikkein järkevintä pyrkiä sen vaaroja tuntematta.
Huomaan useassa viestissä huomautuksesi siihen, että Lucifer on yksi enkeleistä. Tällainen ei kenties ole tarpeen tässä kyseisessä ympäristössämme, mutta jotenkin sen nostaa mieleeni, ettei intentiosi tähän invokaatioon olisi pelkästään sisäisiä raameja ravisteleva.
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Rituaalityöskentely

Post by Kenazis »

Ambrosius wrote:Kissat ovat minulle aina edustaneet jonkinlaista porttia tämän ja tuonpuoleisen välillä, liekö kyseessä wiccalaisuus, vaikka mies olenkin? En ole aihetta ennen tarkemmin tutkinut, siksi mielipiteesi on enemmän kuin tervetullut
Kissathan olivat pyhiä eläimiä muinaisessa Egyptissä ja niitä pidettiin aivan erityisessä arvossa (oletko tätä asiaa tutkinut?). Wiccalaisuushan ei siitä huolimatta, että se on enemmän naisten suosiossa, ole sen enempää naisten kuin miestenkään uskonnollisuutta. Vaikka "Triple Goddess" onkin ehkä enemmän etualalla, on wiccalaisilla myös "The Horned God". Wiccalaisuuden kahden suurimman suuntauksen perustajatkin ovat miehiä (Gerald Gardner ja Alex Sanders). Toisaalta noituus eli Witchcraft on hieman eri asia kuin Wiccalaisuus.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bastet
Ambrosius wrote:Elän tavallaan kahden maailma keskellä, unen ja valvemaailman.
Tunnen henkilöitä, joilla unen ja valveen välinen raja on hyvin liukuva "fade in - fade out" - tyylinen, unen ja (valve)todellisuuden ulottuvuudet ovat ikään kuin enemmän päällekkäisiä, kun taas itsellä on aika vahvasti "on-off" - tyylinen. Olen huomannut että ainakin näissä tapauksissa subjektiivinen ja objektiivinen todellisuus menevät vastaavalla tavalla välillä päällekkäin ensimmäisellä ryhmällä, eli ei ole niin helppoa kertoa mikä on sisäistä ääntä ja mikä ulkoista ääntä jne. Siis fra RaktaZocia kompaten kannatan suurta varovaisuutta astraalisen maailman kanssa.
"We live for the woods and the moon and the night"
Tähti
Posts: 219
Joined: Wed Oct 15, 2014 11:00 am

Re: Rituaalityöskentely

Post by Tähti »

Ei ehkä varovainen olekaan niin toimiva sana, huolellinen voisi olla parempi. Kun ottaa huomioon miten ihmiset elää valvemaailmassakin melkeinpä unessa, suurin osa havainnoista on hätäisiä ja niistä tehdyt tulkinnat pitkän ehdollistumisen tulosia, ihminen elää luomissaan tarinoissa, joista suurin osa on pelkkää fantasiaa, eikä perustu mihinkään havaintoihin tai hyvin vääristyneisiin tulkintoihin niistä. Ja astraalimaailmaa eli tunnemaailmaa sanotaan vieläkin helpommin vääristyneesti tulkittavaksi, tunteista eli pikaisista värähtelyistä ei voi saada helposti selvää.

Ihmisen on kehitettävä voimakasta intuitiota ja voimakasta intuitioon luottamista pitkän aikaa ennen kuin voi alkaa luottaa että ne antavat oikeaan osuvia tuloksia. Samoin kannattaa kehittää myöskin voimakasta järjen käyttöä tämän lisäksi, intuitio pettää helposti, se vääristyy egon alle. Kun sekä järjen käytöllä että intuitiolla saa yhteneväisiä tulkintoja, alkaa kehitystä tulla.

Havainto ei ole sama asia kuin siitä tehty tulkinta, se kannattaa muistaa. Yleensä ne sekoittuvat mielikuvituksessa eli ihmisen tajunnassa samaksi.
User avatar
RaktaZoci
Posts: 307
Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
Location: Salo

Re: Rituaalityöskentely

Post by RaktaZoci »

Ambrosius wrote: Okei, tällaiset henkilöt ovat hyvinkin kiinnostavia. Kuten olen aiemmin maininnutkin, en ole ennen kalstaistani tavannut. Minulle "päällekkäisyys" ei ehkä ole oikea termi, vaan enemmänkin limittäisyys. Minulle unen maailma on osittain erillinen, mutta tiukasti kytköksissä tosimaailmaan, koska unessa olen tosimaailma tapahtumia ennalta nähnyt ja osannut muokata omaa käytöstänikin tämän suhteen.
Mielestäni tämä kaksi termiä ovat toistensa synonyymejä. Se että nämä maailmat risteävät kuin kaksi toisensa leikkaavaa ympyrää on tosi. Itselläni on ollut tällaisia samanlaisia kokemuksia siitä miten unessa nähdyt asiat ovat toteutuneet aineellisessa maailmassa, mutta usein niiden tulkitseminen on ollut vaikeaa ja joskus jopa mahdotonta, ennenkuin asiat ovat juuri sillä hetkellä tapahtuneet, ikäänkuin ilmiönä joka deja vu-nimellä tunnetaan.
Unet ovat kuitenkin alitajunnan peilausta ja joskus myös heijastusta kollektiivisesta piilotajunnasta, joten jo tämänkin vuoksi niiden sanomia on hyvä epäillä. Itseensä liikaa luottaminen voi paljastua petolliseksi..
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
Locked