Meditaatio

Rituaalit, loitsut, rukoukset, meditaatioharjoitukset ja maagiset teot.
Locked
User avatar
Soror O
Posts: 416
Joined: Wed Sep 19, 2018 6:15 pm

Re: Meditaatio

Post by Soror O »

Tariq wrote: Mon Jul 13, 2020 12:22 pm Jos ajattelin vaikkapa kirjaa, se oli vuoron perään paksu kuin taikina, tai ohut kuin lanka. Sen jälkeen minusta alkoi tuntua, että olen itsekin vuoron perään taikinamainen tai lankamainen, ja tämä jatkui hyvin nopeaan ja nopeutuvaan tahtiin, jonka aikana alkoi tuntua siltä että ruumiini ei olekaan minun ja mielenikin on jotenkin lankamainen ja taikinamainen vuoron perään. (...)

Mieleeni tulikin kysyä, onko teillä muilla meditaatiota harrastavilla ollut tämän tyyppisiä (ei välttämättä täysin samanlaisia, mutta yhtä kaikki pelottavaa tunnetta aiheuttavia) kokemuksia?
Olen tämän tyyppisestä kokemuksesta lukenut kertomuksia jostain muualtakin (internetfoorumilta tms.). Itselläni on tästä kokemusta lapsuuden transsitilojen yhteydessä. Sitä kokemusta on vaikea selittää, paitsi siten juuri, että on ohuen ohut ja sitten paksun paksu. (Ja pienenpieni ja sitten samassa suurensuuri.) Se aistimus on jotenkin hyvin erilainen, mitä arkiaistimukset ovat. Pohdin lapsena sitä, onko jollain tällaista samanlaista. Ja juuri tuo lanka kuvaa hyvin sitä ohuutta. Se on myös kuin hius joka on jännitetty juuri katkeamispisteeseen. En ymmärrä, hahhahah.

(Tuohon aikaisempaan postaukseeni olen saanut jo sen verran lisää näkökulmaa, etten enää koe minkään menneen vikaan tuolloin puoli vuosikymmentä sitten kun meditoin "liikaa". Henkisessä kehityksessä nyt vain on jaksoja, johon kuuluu annihilaatio ja vanhan kontrollin menetys. Sen kai kuuluukin tuntua vähän kuolemalta. Jokainen käy tämän läpi tempperamentilleen ominaisella tavalla.)
If you want to reborn, let yourself die.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Meditaatio

Post by obnoxion »

Boreas wrote: Mon Jul 13, 2020 6:49 pm Lisäksi vuonna 2003 aloitettuani istuen meditaatiot kynttilänvaloon tuijotellen sain selkäni hyvin pian todella pahasti jumiin pitkäksi aikaa, minkä vuoksi jätin ns. fyysisen joogan käytännössä kokonaan pois...
Minun suhtautumiseni "pelottavin ilmiöihin" on melko myönteinen, enkä ole siksi niistä niinkään häiriintynyt. Mutta selkäni uskon paljolti pilanneeni yrittäessäni pitäytyä pitkiä aikoja hyvin epämiellyttäviksi käyvissä asennoissa. Tässä noudatin Aleister Crowleyn jooga- ohjeita, joissa vastuu on selkeästi kuulijalla.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Tariq
Posts: 37
Joined: Fri Apr 17, 2020 5:44 pm

Re: Meditaatio

Post by Tariq »

Kiitos kaikille kokemuksien jakamisesta, mielenkiintoista kuulla näkemyksiänne aiheesta ja mielenkiintoista kuulla että myös 'ohut-paksu' ajatuksesta löytyi kokemusta. Kummitushahmot etenkin kuulostavat kaltaiseni pelkurin korvaan jo todella jännittäviltä, en tiedä miten olisin itse tuosta toennut.

Olin eilen melko ahdistunut meditaatioasiasta, ja lopulta päätin koettaa sitä vaan uudestaan. Luin inspiraatioksi pelko-artikkelin veljeskunnan sivulta, sekä makyosta kertovan blogitekstin, ja näillä eväillä koetin uudestaan. Huonoja tuntemuksia tuli jälleen, mutta lievempänä, ja selviydyin tästä miedommasta haasteesta huolimatta loppuun saakka. Tosin en ihan omin jaloin: koirani painoi jossain vaiheessa päänsä syliini kesken meditaation ja siitäkin sain kummasti rohkeutta. Minun täytyy ehkä hieman miettiä mitä ylipäätään haluan tällä meditointiharjoituksella saavuttaa, ja pitää mielessä neuvo että harjoitusta ei ehkä kannata jatkaa jos siitä tulee huonoa fiilistä.
Locked