Okkultistin tehtävä maailmassa

Älylliset pohdiskelut metafyysisistä ja abstrakteista aiheista.
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Okkultistin tehtävä maailmassa

Post by Smaragd »

Viimeaikoina on tullut mietittyä etenkin maailman hullunkurisen tilan vuoksi sitä miten paljon enemmän okkultistina tulisi mahdollisesti pyrkiä välittämään laajemmalle yleisölle filosofiaa ja keskeisiä avaimia tiettyihin ongelmiin mitä maailma tässä ajassa näyttäisi kaipaavan. Olen pitkään ajatellut että etsivä kyllä löytää eikä okkultismia yksinkertaisesti voi yleisellä valistuksella viedä eteenpäin sillä se vaatii niin paljon omaa ponnistelua. Maailma on kuitenkin täynnä ihmisiä jotka kaipaavat syvempää merkitystä elämälleen ja täynnä myöskin epätoivoa, joka voi jalostua idealismiksi niin positiivisessa kuin negatiivisessakin merkityksessä. Siksi olen alkanut kallistumaan että suorempi, tietoa välittävä, yhteys ulkomaailmaan on itselleni jopa velvollisuus.

Voisi olla hyvinkin mahdollista että jos AT:ssä tehtyä julkaisutoimintaa ja ulospäin avointa toimintaa ei olisi, en olisi löytänyt okkultismin ääreen näin antaumuksellisesti kuin nyt. Siksi sellaista työtä ulos maailmaan on varmasti syytä jatkaa vast'edeskin.
Kenazis wrote: Fri Apr 01, 2022 10:51 am Itse asiassa tämä aihe kiinnostaa jopa aika paljon itseäni (uusi keskustelu tästä?
Joo! Minuakin kiinnostaa jatkaa tätä keskustelua.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
Locked