Azazelin Tähden maine

Veljille esitetyt kysymykset.
User avatar
Nebenkheperu
Posts: 89
Joined: Wed Dec 21, 2022 2:26 am

Re: Azazelin Tähden maine

Post by Nebenkheperu »

Minä ymmärsin arvon Soror Babdin alkuperäisen kysymyksenasettelun koskettavan nimenomaan AT:ä erityisesti, eikä satanismia yleensä. Jälkimmäisestä voisin (kuten varmasti valtaosa muistakin immeisistä täällä) suoltaa oman kokemukseni pohjalta paljonkin tekstiä & kevyttä henkilöhistoriallista anekdoottia.
Luulenpa kuitenkin, että tänäkin päivänä enemmistö koti- ja ulkomaisista esoteerikoista, saati eksoteerikoista/profaaneista/"jästeistä" ovat harmillisen tietämättömiä AT:n olemassaolosta, puhumattakaan sen luonteesta & edustamastaan maailmankuvasta ja henkisyydestä.

Teinpä tuossa äsken suhteellisen pintapuolisen nettihaun aiheesta AT:n maine ja sain tulokseksi ainoastaan yhden (Reddit-) osuman, jossa kyllä kakkaa lapioidaan niskaan, ilmeisestikin jonkun asiaan perehtymättömän "satanistin" toimesta. Soronoo?

En itse ollut juuri törmännyt AT:een niiden viimeisten 30+ vuoden aikana, jolloin olen aktiivisesti harjoittanut erinäisiä okkultistisia virtauksia ja pyrkinyt myös seuraamaan "alan tapahtumia" kansainvälisesti. Ensikosketukseni saattoi olla jokin Johanneksen haastattelu jossain. Hämärästi muistan tuolloin ajatelleeni "fiksulta vaikuttava sälli, miksihän se pitää itteään satanistina?". Nå, kertonee pelkästään omasta ajatusmaailmastani, koska silloin tunsin varmaankin vain CoS-tyylisen lähestymistavan; olinhan sitä itsekin lyhyesti harjoittanut.

Black metallista puolestaan en tykännyt joskus 90-luvun alussa - ei johtuen sanoituksista tai bändien kerrotuista ideologioista (kunnioitin kapinallista asennetta), vaan puhtaasti musiikillisista lähtökohdista, joita pidin vaatimattomina (minulla on näet pretensioita säveltaiteen suhteen). Nyttemmin olen kyennyt muuttamaan kantaani tätä estetiikkaa kohtaan. Mahdollinen natsismi ei sekään minua paljon häirinnyt, koska osin erikoistuin omissa akateemisissa historianopinnoissani Kolmanteen Valtakuntaan ja myös nk. natsiokkultismiin. Lähtökohdiltaan ymmärrettävää maailmankuvaa, jota ei ehkä ole syytä sen enempää kannattaa kuin hysteerisesti vastustaakaan. Tyypillistä maailmallisen inhimillistä ajattelu- ja toimintatapaa...ts. "vain" yksi profaanin poliittisen ajattelun ilmenemismuoto. :geek:

Takaisin aiheeseen: omille sukulaisilleni tai tuttavilleni en ole katsonut juurikaan aiheelliseksi mainostaa liittymistäni AT:een, ei mistään valheellisesta peittelyn tai varsinkaan nolouden(?!) tunteesta, vaan koska en muutenkaan jaa heidän kanssaan "syvempiä tuntojani" tai avaa tarkemmin yksityiselämääni. Kysyttäessä vastaisin kyllä totuudellisesti. Suurin osa vähistä ystävistäni ovat toisaalta itsekin eri "kuppikuntien" esoteerikkoja ja eräät kuuluvat myös sellaisiin yhteisöihin kuin vapaamuurarit ja ruusuristiläiset. Noiden kanssa minulla olisi toki yhteistä viitekehystä...mutta olen käsittänyt parissaan olevan kovin yksipuolisia ajatuksia henkisyydestä. Kukin ryömii tyylillään...omaa dharmaansa noudattaen (hurskasteleva toteamus?). Tuolta pohjalta ei tule vastata tai puolustautua myöskään AT:ä kohtaan mahdollisesti esitettyihin aiheettomiin syytöksiin. Eikä varsinkaan aiheellisiin 8-)

Vakaa henkisyyden pyrintö lienee itsestään selvästi "elitismiä" tänä Kali Yugan aikakautena. Näin sen tulee ollakin, nähdäkseni. Mutta tästä seurannee mm. sellainen pohdinto, että kommunikoidako "rahvaalle" tuttavapiirillemme heidän oletetulla omalla tasollaan, vaiko "yliarvioida" näiden kykyä ymmärtää meitä? Omasta mielestäni olisi väärää & epätervettä ylpeyttä tässä pitää itseään lampaitten ympäröimänä vuohena tai "ykkösenä nollien joukossa" kuten eräs Aatu tunnetusti rääkäisi. Rakkaudellisuus edellyttänee suoraa ja sovittamatonta puhetta, asiayhteydestä/kuulijakunnasta riippumatta. Satanisti on esoteerinen savolainen l. vastuu jää kuulijalle. Näitten reaktiot puolestaan eivät tulisi heilauttaa meitä suuntaan tahi toiseen.
Siitä, mistä ei voi puhua, on kiljuttava...äänettömästi. 🤘
Ἐθεώρουν τὸν Σατανᾶν ὡς ἀστραπὴν.
"Animus risu novatur."
Locked