Energeettisen yhteyden katkaiseminen

Rituaalit, loitsut, rukoukset, meditaatioharjoitukset ja maagiset teot.
User avatar
Peregrina
Posts: 118
Joined: Thu Aug 03, 2017 10:35 pm

Energeettisen yhteyden katkaiseminen

Post by Peregrina »

Minua vaivaa kovasti se, että koen yhteyttä tiettyihin henkilöihin, vaikka he eivät ole läsnä. Ongelmallista tässä on se, että koen tämän yhteyden kasvuani hidastavaksi tai estäväksi
Olisiko teillä vinkkejä tehokkaista harjoituksista, joilla tämänkaltaiset sympatiat on mahdollista katkaista lempeästi?
Viimeksi kun rukoilin, että kaikki minua pienentävät ihmissuhteet katkeaisivat, seurasi melkoisen kuormittavaa draamaa. Sellaista en mielelläni pyytäisi uudestaan. En myöskään soisi, että kaikki problemaattisiksi kokemani ihmissuhteet katkeaisivat täysin, ainoastaan, että nämä sympatiat eivät vaikeuttaisi arkeani matkojenkin päästä.
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Energeettisen yhteyden katkaiseminen

Post by Smaragd »

En tiedä ihan tarkkaan minkälaisia nämä suhteet ovat kohdallasi, mutta minulle vaikeat energeettiset yhteydet olen pyrkinyt käsittelemään puhumalla niistä suhteissa haittaavista asioista. Joskus voi olla todella vaikea saada oikea kohtaava yhteys ihmisiin ja se on käsittääkseni osa sitä haastavaa yhteyttä. Se mikä jossain suhteessa on haastavaa vaatii yleensä jonkinlaista kohtaamista ja jos sen katkaisee keinotekoisesti niin ongelman todennäköisesti joutuu kohtaamaan myöhemmin jossain toisessa muodossa, jonka muodostuminen voi viedä pitkänkin aikaa. Mikäli sympatiat ovat tietynlaisessa aurassa pidättävää regressiota, niin katkaisemisen sijaan yksi vaihtoehto on sen tietyn elämän osa-alueen transformoiminen sellaiseen tilaan missä sen osa-alueen eläinpuolemme löytävät uuden tavan toimia, joka pikkuhiljaa ylevöittää noita eläinvoimia ja tulee yhtenäisemmäksi osaksi kokonaisvaltaista ponnistusta (regressiivisissä ystäväsuhteissa olen esimerkiksi pyrkinyt rehellisesti ilmentämään sitä ylösnousevaa suuntaa mihin itse menen, mutta kuitenkin jonkinlaisen sympaattisen sillan kautta jotta asetelma ei ole ainoastaan vastakkainasettelevaa, vaan silloittavaa). Mikäli sympatiat ovat taas jonkinlaista tunnekiintymystä vihana tai jonain positiivisemman tuntuisena niin tällaisissa olen koittanut myös keskustella asiat halki näiden ihmisten kanssa niin kauan kuin asia nyt vaatiikaan käsittelyä, sekä kohtaamaan niitä tunteita ja seuraamaan minne ne itsessä osoittavat. Sitten kun nuo yhteydet ovat selkeämmin selvillä niin havaitsen niissä sitten jotain haasteisuuksia joihin en ole kyennyt vielä omassa rakenteessani vastaamaan. Yleensä elämän haasteet antavat ihan eri suunnillakin mahdollisuutta vastata näihin juttuihin ja kun niihin on onnistuttu vastaamaan voisi olettaa ettei se ylitetty haaste vanhoissa ihmissuhteissakaan pidä sisällään enää sitä kätkettyä potentiaalia, jonka tarkoitus on lähinnä muistuttaa olennaisista arkkityyppisistä haasteista ja siitä voimasta joka odottaa kantajaansa.

Tämä on tietysti vain yksi näkökulma asiaan eikä välttämättä lainkaan puhdas esitys näistä ideoista sillä itsekin käyn näitä prosesseja paraikaa läpi enkä välttämättä näe asiaa vielä kovin kirkkaana.

Tavallaan pidän ideaalina että pystyisin ylläpitämään yhteyksiä hyvin erilaisiin ihmisiin mielekkäällä tavalla. Se mitä jätän taakse on vain täysi immersoituminen kulloiseenkin laumahenkeen. Ideaalisesti hengenkeskukseni on tekemisissä sen alueen kanssa sen verran kuin milloinkin kykenen siltaa rakentamaan, enkä hukkaisi keskustani milloinkaan. Helpommin sanottu kuin tehty.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Energeettisen yhteyden katkaiseminen

Post by Nefastos »

Oma kokemukseni on, että tällaisia katkaisemisen tarpeellisuuksia nousee silloin tällöin eteen, mutta asia on harvoin helppo toteuttaa yksiselitteisesti, tehokkaasti ja "lempeästi". Työ energeettisten sidosten katkaisemiseen vaatii ainakin minulta usein pitkällistä ponnistelua erilaisin välinein. Huolella pohdittu, valmisteltu ja laadittu rituaali auttaa hyvään alkuun, mutta riittää harvoin sellaisenaan.

Mutta kuten toisessa keskustelussa sanoin, omalle temperamentilleni tämänkaltaiset haasteet ovatkin karakteristisia: ihmisiä tulee kannettua sisässä paljon intensiivisemmin kuin mikä on järkevää tai kenellekään hyödyksi. Monille muille luonteille paras neuvo voisi olla yksinkertaisesti älä enää ajattele asiaa tai, jos huomaat ajattelevasi, lähetä kyllin keveä irtipäästävä myönteinen ajatus esimerkiksi tällä kaavalla.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Peregrina
Posts: 118
Joined: Thu Aug 03, 2017 10:35 pm

Re: Energeettisen yhteyden katkaiseminen

Post by Peregrina »

Smaragd wrote: Sat Oct 24, 2020 4:05 pm (regressiivisissä ystäväsuhteissa olen esimerkiksi pyrkinyt rehellisesti ilmentämään sitä ylösnousevaa suuntaa mihin itse menen, mutta kuitenkin jonkinlaisen sympaattisen sillan kautta jotta asetelma ei ole ainoastaan vastakkainasettelevaa, vaan silloittavaa).
Tarkoitatko, että pyrit omalla energiallasi nostamaan toisen energiaa sen sijaan, että pyrkisit korottamaan itseäsi asettautumalla hänen yläpuolelleen?

Smaragd wrote: Sat Oct 24, 2020 4:05 pm Tavallaan pidän ideaalina että pystyisin ylläpitämään yhteyksiä hyvin erilaisiin ihmisiin mielekkäällä tavalla. Se mitä jätän taakse on vain täysi immersoituminen kulloiseenkin laumahenkeen. Ideaalisesti hengenkeskukseni on tekemisissä sen alueen kanssa sen verran kuin milloinkin kykenen siltaa rakentamaan, enkä hukkaisi keskustani milloinkaan. Helpommin sanottu kuin tehty.
Jaan tämän ideaalin, vaikkakaan en käytännön tilanteissa hahmota, kuinka toteuttaa sitä. Olen myös alkanut epäillä, että ehkä en vain kykene siihen ja on parasta pyrkiä välttämään tiettyjä ihmistyyppejä.
Nefastos wrote: Mon Oct 26, 2020 8:57 am Mutta kuten toisessa keskustelussa sanoin, omalle temperamentilleni tämänkaltaiset haasteet ovatkin karakteristisia: ihmisiä tulee kannettua sisässä paljon intensiivisemmin kuin mikä on järkevää tai kenellekään hyödyksi. Monille muille luonteille paras neuvo voisi olla yksinkertaisesti älä enää ajattele asiaa tai, jos huomaat ajattelevasi, lähetä kyllin keveä irtipäästävä myönteinen ajatus esimerkiksi tällä kaavalla.
Saanko udella, miten tämä liian intensiivinen ihmisten kantaminen sisässä ilmenee?
Kaavassa, jonka linkkasit, minua hieman häiritsee se, että siinä mainitaan asia, josta halutaan eroon: "ilman että sen tarvitsee liittyä minuun millään tavalla". Eikö tällainen lause ole omiaan vetämään puoleensa ei-toivottua asiaa? Voi olla, että rukoiltaessa mielentila on eri kuin affirmaatioita tai mantroja käytettäessä, mutta itse en ainakaan osaa niitä erottaa.
User avatar
Insanus
Posts: 835
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:06 am
Location: Helsinki

Re: Energeettisen yhteyden katkaiseminen

Post by Insanus »

Katkaisemisen keinot riippunevat siitä miten ja miksi yhteyttä ylläpitää. Kuvittelisin että jos suhde on kovin problemaattinen, nuo syyt ovat poikkeuksetta ristiriitaiset ja tuon ristiriidan paljastaminen riittää. Siis vähemmän huomiota henkilöihin, enemmän itse suhteeseen.
Jumalan synnit ovat kourallinen hiekkaa ihmisen valtameressä
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Energeettisen yhteyden katkaiseminen

Post by Smaragd »

Peregrina wrote: Thu Nov 12, 2020 12:48 pm
Smaragd wrote: Sat Oct 24, 2020 4:05 pm (regressiivisissä ystäväsuhteissa olen esimerkiksi pyrkinyt rehellisesti ilmentämään sitä ylösnousevaa suuntaa mihin itse menen, mutta kuitenkin jonkinlaisen sympaattisen sillan kautta jotta asetelma ei ole ainoastaan vastakkainasettelevaa, vaan silloittavaa).
Tarkoitatko, että pyrit omalla energiallasi nostamaan toisen energiaa sen sijaan, että pyrkisit korottamaan itseäsi asettautumalla hänen yläpuolelleen?
Pyrin hahmottamaan mestarin osoittaman suunnan tilanteessa, mikä mahdollistaa sen että toinen tunnistaa monadisen yhteyden kautta oman korkeamman itsensä siitä tilanteesta. Vastakohdat yhdistävä totuus on hyvin ilmaistuna tunnistettava asia. Tämä kuitenkin ruukaa vaatia sen että tuntee toisen ihmisen todella hyvin ja jonkinsortin luottamus vallitsee jotta yhdessä ylevöittyminen voisi tapahtua. Tosiaan kyse on paljolti siinä ettei asetu toisen yläpuolelle vaan kykenee tuomaan ylhäisen ja alhaisen yhteen. Paljon asiat tuntuu olevan kiinni sanavalinnoissa ja miten osaa muotoilla asian tietyssä ryhmässä ja tietyn mentaliteetin kautta. Monesti tässä olen kyllä epäonnistunutkin ja saanut ihmettelyjä ja lokaa niskoilleni kuin myös neutraalimpia "agree to disagree" hetkiä, jotka kuitenkin on saattaneet alkaa pyöräyttämään suhdetta jonnekkin sielukkaammalle suunnalle. Hitaita prosesseja.
Peregrina wrote: Thu Nov 12, 2020 12:48 pm
Smaragd wrote: Sat Oct 24, 2020 4:05 pm Tavallaan pidän ideaalina että pystyisin ylläpitämään yhteyksiä hyvin erilaisiin ihmisiin mielekkäällä tavalla. Se mitä jätän taakse on vain täysi immersoituminen kulloiseenkin laumahenkeen. Ideaalisesti hengenkeskukseni on tekemisissä sen alueen kanssa sen verran kuin milloinkin kykenen siltaa rakentamaan, enkä hukkaisi keskustani milloinkaan. Helpommin sanottu kuin tehty.
Jaan tämän ideaalin, vaikkakaan en käytännön tilanteissa hahmota, kuinka toteuttaa sitä. Olen myös alkanut epäillä, että ehkä en vain kykene siihen ja on parasta pyrkiä välttämään tiettyjä ihmistyyppejä.
On niin erilaisia ihmiskohtaloita ja karman kantamusta, että varmaan tällainenkin voi olla oleellinen osa vastausta jonkun polulla, jolloin ideaali voikin paljastua kuolleeksi säännöksi, siis joksikin mikä lähestyy patologiaa. Mutta näiden hahmottaminen on kyllä monimutkainen prosessi missä tullaan varmaankin oman karman ja dharman kysymysten kanssa tekemisiin.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Energeettisen yhteyden katkaiseminen

Post by Nefastos »

Peregrina wrote: Thu Nov 12, 2020 12:48 pmKaavassa, jonka linkkasit, minua hieman häiritsee se, että siinä mainitaan asia, josta halutaan eroon: "ilman että sen tarvitsee liittyä minuun millään tavalla". Eikö tällainen lause ole omiaan vetämään puoleensa ei-toivottua asiaa? Voi olla, että rukoiltaessa mielentila on eri kuin affirmaatioita tai mantroja käytettäessä, mutta itse en ainakaan osaa niitä erottaa.

Tulimme rukouskaavaan nyt sen väärältä puolelta. Kyseessähän on siunaus, jonka ensisijainen tarkoitus on aikaansaada positiivinen vaikutus toisen olennon elämässä. Tämä positiivinen vaikutus tai oikeammin hahmoton voima on tärkeä luoda sellaiseksi, että sitä ei usuteta toiseen tekemään jotain mitä me itse kokisimme parhaaksi, toiselle tai itsellemme, vaan kaavan idea on nimenomaan tässä "koukkujen poistamisessa" niin, että asiat voisivat tapahtua omalla painollaan, mutta rakkaudellisessa virtauksessa. Lopun "ilman että sen tarvitsee liittyä minuun milään tavalla" merkitsee, että rukoilija sanoutuu irti rakkautensa tai positiivisen ajatuksensa muodollisesta palkkiosta. Tämä on tärkeä kohta ylöspäisellä tiellä, jos uskomme karman vaikutukseen, ja asiaa on käsitelty melko paljon Bhagavad Gitassa. Ideana on, että positiivisessa toiminnassa ihminen ei saa salaisesti jäädä kaipaamaan sen karmista palkkiota, siis että toiselle annettu positiivinen vaikutus "liittyisi minuun jollain tavalla". Se, että näin toiselle lähetetty siunaus samalla antaa mahdollisuuden omien väärällä tavoin mukana kantavien – ehkäpä esimerkiksi omistushaluisten – kokemusten sulattamiseen, on näin asetettu kaksinkertaisesti palvelijan asemaan. Rukouksen tarkoitus ei ole saada aikaan tiettyä ulkoista muutosta omaksi eduksi, vaan kyse on henkilökohtaisesta uhrautumisesta.

Peregrina wrote: Thu Nov 12, 2020 12:48 pmSaanko udella, miten tämä liian intensiivinen ihmisten kantaminen sisässä ilmenee?

Saa toki, mutta selitystä ei ole helppo antaa. Se ottaa lukemattomia muotoja. Esimerkiksi nyt viime yönä heräilin usein tietyllä tavoin formuloituvaan tuskaisaan oloon kärsivästä naiseudesta, koska astraalisesti lähelläni on useampi aktiivisesti kärsivä naishenkilö, joihin mieleni on eri tavoin keskittynyt. Tällaisten sisäavaruuden ilmiöiden läpikäyminen & kestäminen muodostaa ison osan oman elämäni haastetta.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Energeettisen yhteyden katkaiseminen

Post by Nefastos »

Nefastos wrote: Fri Nov 13, 2020 10:03 amTällaisten sisäavaruuden ilmiöiden läpikäyminen & kestäminen muodostaa ison osan oman elämäni haastetta.

Jatkan vielä hieman tätä vastausta, koska esittämäni esimerkki on aika yksioikoinen, ja asia voi olla mahdollisesti tärkeä.

Muita esimerkkejä: Mietin esimerkiksi joka viikko mitä mahtaa kuulua ihmisille, joita olen tavannut viimeksi esimerkiksi 20 tai 30 vuotta sitten; miten yläasteen roolipelitoverini mahtaa nähdä nykyajan kulttuurisen rakenteen, tai millainen suhde lapsiinsa on teini-iän ensimmäisellä tyttöystävälläni, jonka viimeksi näin vuonna '98. Käytyäni eilen kävelemässä metsässä eläinten polulla mieleeni jäi huoli siitä, miltä eläimestä tuntuu kulkea noita polkuja, millä tavoin sen ihmisestä poikkeava mieli kokee elämän jännitteet (erityisesti nykymaailmassa, jossa eläimen osa on varsin huono), ja tästä puolestaan juonnun miettimään teuraseläinten jatkuvasti kokemaa saatanallista väkivaltaa ja eläimiä, jotka par'aikaa syövät itsensä kuoliaaksi muoviroskaa merestä.

Toisin sanoen, myötäelämisen kokemukseni elää jollain lailla tulehtuneessa tilassa. Mutta koska koen että juuri näin ihmisten tulisikin kokea, osatakseen omalta osaltaan sekä vähentää että aktiivisesti poistaa yhteistä kärsimystä, en yritä niinkään parantaa itseäni tästä tulehduksesta, kuin kääntää kokemuksen muutosta edesauttavaksi. Kiistatta kyseessä on kuitenkin mielen eräänlainen patologia, neuroottisen huolen projisoituminen, jos tahdomme käyttää nykyaikaista yksilölähtöistä mittanauhaa.

En koe olevani lähtökohtaisesti, ensisijaisesti empaattinen ihminen. Mutta minulla on hyvin syvä kokemus yrittää tasapainottaa maailman yleistä lähestymistapaa; tuoda esiin se puoli, joka loistaa poissaolollaan. Ja nykyajassa poissaoloaan loistaa mielestäni ennen kaikkea tämä empatian kokemistapa. Kun se saadaan korjattua edes jonkinlaiseen välittämiseen, ehkäpä kahden tuhannen vuoden kuluttua, siirrän hyvin mielelläni oman fokukseni toisentyyppiseen elämän kokemisen tapaan. Neuroottinen rakkaudellisuuteen jääminen on yhtä yksijalkaista toimintaa kuin mikä tahansa yksipuolinen kokemistapa.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Peregrina
Posts: 118
Joined: Thu Aug 03, 2017 10:35 pm

Re: Energeettisen yhteyden katkaiseminen

Post by Peregrina »

Smaragd wrote: Thu Nov 12, 2020 11:03 pm Pyrin hahmottamaan mestarin osoittaman suunnan tilanteessa, mikä mahdollistaa sen että toinen tunnistaa monadisen yhteyden kautta oman korkeamman itsensä siitä tilanteesta.
Täytynee olla todella hyvin kosketuksissa omaan korkeampaan itseensä, että kykenee auttamaan toista oman vastaavansa tunnistamisessa.
Mistä tunnistat mestarin osoittaman suunnan?
Insanus wrote: Thu Nov 12, 2020 2:47 pm Katkaisemisen keinot riippunevat siitä miten ja miksi yhteyttä ylläpitää. Kuvittelisin että jos suhde on kovin problemaattinen, nuo syyt ovat poikkeuksetta ristiriitaiset ja tuon ristiriidan paljastaminen riittää. Siis vähemmän huomiota henkilöihin, enemmän itse suhteeseen.

Niin, hyvä pointti että ei ole yleisavainta tähänkään ongelmaan.
Nefastos wrote: Fri Nov 13, 2020 10:03 am Tulimme rukouskaavaan nyt sen väärältä puolelta. Kyseessähän on siunaus, jonka ensisijainen tarkoitus on aikaansaada positiivinen vaikutus toisen olennon elämässä.
Tosiaan, nyt ymmärrän. Kiitos selvennyksestä.
Nefastos wrote: Fri Nov 13, 2020 12:32 pm Toisin sanoen, myötäelämisen kokemukseni elää jollain lailla tulehtuneessa tilassa. Mutta koska koen että juuri näin ihmisten tulisikin kokea, osatakseen omalta osaltaan sekä vähentää että aktiivisesti poistaa yhteistä kärsimystä, en yritä niinkään parantaa itseäni tästä tulehduksesta, kuin kääntää kokemuksen muutosta edesauttavaksi. Kiistatta kyseessä on kuitenkin mielen eräänlainen patologia, neuroottisen huolen projisoituminen, jos tahdomme käyttää nykyaikaista yksilölähtöistä mittanauhaa.
Siksi kysyin, kun kuulosti tutulta ilmiöltä. Itse kyllä yritän parantaa itseäni siitä, semminkin kun en ole sitten kuitenkaan varma että onko minulla todella astraalinen yhteys ihmisiin, joiden olemuksen koen itsessäni vai ottavatko omat kipukohtani vain heidän muotonsa. Kunnes taas mennään : :lol:
Osaltaan tähän tilanteeseen on varmaan syynä se, että aikoinaan inspiroiduin lukiessani oivaltaneista joogeista, jotka kykenivät puhdistamaan muiden ongelmat ja sairaudet omassa olemuksessaan, ja joku megalomaaninen osa persoonaani uskoi ja ehkä yhä edelleen uskoo, että kykenisin samaan. Ehkäpä ongelma ratkeaa, kun täysin ja kokonaan ymmärrän, että en ole lähelläkään sellaista tasoa.
Voi tietenkin olla, että osa näistä astraalisista kokemuksista on dharman kolkutusta ja elämä helpottuisi myös sillä, että lopettaisi jääräpäisesti sulkemasta sisäiset korvansa niiltä, mutta mitenpä noita erottaa yleisestä kahjoudesta..
User avatar
Insanus
Posts: 835
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:06 am
Location: Helsinki

Re: Energeettisen yhteyden katkaiseminen

Post by Insanus »

Peregrina wrote: Fri Nov 13, 2020 2:29 pm
Osaltaan tähän tilanteeseen on varmaan syynä se, että aikoinaan inspiroiduin lukiessani oivaltaneista joogeista, jotka kykenivät puhdistamaan muiden ongelmat ja sairaudet omassa olemuksessaan, ja joku megalomaaninen osa persoonaani uskoi ja ehkä yhä edelleen uskoo, että kykenisin samaan. Ehkäpä ongelma ratkeaa, kun täysin ja kokonaan ymmärrän, että en ole lähelläkään sellaista tasoa.
Samastun tähän paljon. Ajattelin ettei ole edes väliä millä "tasolla" ihminen on, vaan on vain velvollisuus yrittää ja tietysti ottamalla muiden ongelmat omikseni ja yrittämällä auttaa oman jaksamisen yli asioissa joista ei lopulta mitään tajua. Yhtä typerää kuin tarttua kirurginveitseen hyvillä aikomuksilla. Inhottavimpia tunteita on katsoa taaksepäin ja nähdä se huonojen vaikutusten ja ei-minkään yhdistelmä joka energian hukkaamisesta on tullut. Yhtä hyvin olisi voinut tehdä jotain muuta. Oikeastaan se olisi ollut parempi. Turha sitä märehtiä tietenkään.
Jumalan synnit ovat kourallinen hiekkaa ihmisen valtameressä
Locked