Vapaamuotoiset rukoukset

Rituaalit, loitsut, rukoukset, meditaatioharjoitukset ja maagiset teot.
User avatar
Insanus
Posts: 835
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:06 am
Location: Helsinki

Re: Vapaamuotoiset rukoukset

Post by Insanus »

Nefastos wrote: Mon May 11, 2020 11:35 am Takana on yön yhteys piilotajuntaan, edessä uusi tietoinen päivä, ja näiden välissä tuntuu olevan kapea rako, jolloin itsensä voi virittää juuri nyt tarpeelliseen muodollisen työn muotoon. Valitsemaan, mihin täsmälleen on hyvä keskittyä juuri tuona päivänä, & ojentautumaan (tai polvistumaan) tuon työn inspiraatioon.
Tuo "kapea rako" lie se sama tila josta hypnoottisessa transsissa on kyse. Omat maagiset kokemukseni ovat olleet hyvin pitkälti sellaisia joissa tähän tilaan on ladattu jokin odotus ja hyvinkin lyhyessä ajassa jostain ilmenee sille jokin synkronisiteetti.
Tariq wrote: Sat Jun 27, 2020 6:59 am Joskus en rukouksissanikaan keksi mitään sanottavaa, olen vain siinä “linja auki” ja toivon, että toisessa päässä tämä minun hapuileva kädenojennukseni huomataan vaikka olenkin loppupeleissä aika mitätön.
Sama täällä. Koen oman ajattelunikin oikeastaan hyvin pitkälti niin että pidän "linjan auki" ja oikea työ siinä on jäsentää se sellaiselle kielelle että joku muukin tajuaa.
Jumalan synnit ovat kourallinen hiekkaa ihmisen valtameressä
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Vapaamuotoiset rukoukset

Post by Nefastos »

Insanus wrote: Wed Aug 19, 2020 3:02 pmTuo "kapea rako" lie se sama tila josta hypnoottisessa transsissa on kyse.

Se on varmasti täysin sama, vaikka hypnoosissa (jonka nimikin merkitsee unenkaltaista) eteerinen välitila on tietoisesti yliladattu.

safareus wrote: Wed Aug 19, 2020 2:14 pmOi Lucifer ammuntähti oikeuden puolesta langennut tähti kirkkain liekki.

Kunnioitan sinua Lucifer koetele minua ja johda minut kohti totuutta sytytä kipinä minussa niin minä pidän sitä yllä

Kaunis rukous joka antaa hyvin positiivisen, kohottavan tunteen, etenkin tuo lupaus mestarin puolelta sytytetyn kipinän ylläpitämisestä. Toivottavasti rukoillut koetukset tulevat mielekkäinä eivätkä liiallisina.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Mars
Posts: 186
Joined: Wed May 15, 2013 1:54 pm

Re: Vapaamuotoiset rukoukset

Post by Mars »

Nefastos wrote: Thu Aug 20, 2020 2:38 pm Toivottavasti rukoillut koetukset tulevat mielekkäinä eivätkä liiallisina.
Tästä tuli mieleeni Amorcin nettisivujen etusivulla oleva lainaus: "Jokainen ihminen, kaikki elämäsi tapahtumat tulevat kohdalle sen tähden, että sinä olet vetänyt ne luoksesi. Se, miten sinä menettelet niitten kanssa, on sinun itsesi päätettävissä." (Richard Bach, Illuusio)

En tiedä osaanko muotoilla tätä oikein, mutta missä määrin koet(te) että rukoustyöskentelyllä on ns. konkreettisia merkityksiä, esimerkiksi elämässä eteen tulevien koetusten muodossa? Vai onko rukoustyöskentely enemmän abstraktia ja rajoittuuko sen "hyöty" yhteydenpitoon jumalan/jumalten kanssa?
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Vapaamuotoiset rukoukset

Post by Kenazis »

Mars wrote: Tue Sep 22, 2020 3:58 pm En tiedä osaanko muotoilla tätä oikein, mutta missä määrin koet(te) että rukoustyöskentelyllä on ns. konkreettisia merkityksiä, esimerkiksi elämässä eteen tulevien koetusten muodossa? Vai onko rukoustyöskentely enemmän abstraktia ja rajoittuuko sen "hyöty" yhteydenpitoon jumalan/jumalten kanssa?
Itse en usko rukouksella konkreettisiin elämän ongelmiin vaikuttamiseen (niin kuin yleisesti uskovaiset tuntuvat rukouksen käsittävän, pyytämällä apua hyvinkin konkreettisiin asioihin). Rukous on minulle juuri yhteydenottamista ja yleistä oman kokonaisuuteni harmonisoimista, rauhoittamista ja energisoimista. Näen rukouksen olevan lähempänä uhrilahjaa kuin avun pyytämistä.
"We live for the woods and the moon and the night"
Angolmois

Re: Vapaamuotoiset rukoukset

Post by Angolmois »

Mars wrote: Tue Sep 22, 2020 3:58 pmEn tiedä osaanko muotoilla tätä oikein, mutta missä määrin koet(te) että rukoustyöskentelyllä on ns. konkreettisia merkityksiä, esimerkiksi elämässä eteen tulevien koetusten muodossa? Vai onko rukoustyöskentely enemmän abstraktia ja rajoittuuko sen "hyöty" yhteydenpitoon jumalan/jumalten kanssa?
Epäilemättä messuamiseen liittyvä kehityksen pyrkimys tuo haasteita ja koetuksia eteen aivan itsestään niitä pyytämättäkin. En edes uskaltaisi rukoilla koetuksia puoleeni, kun niitä tulee joka tapauksessa ihan riittävästi. Minulle loitsujen lausuminen on aktiivista ja osallistuvaa yhteyttä, kohottautumista ja suoristautumista ideaalia kohti. En edes oikeastaan pidä rukous -termistä, koska sillä on seemiläisten monoteismien vaikutuksesta niin negatiivinen mielleyhtymä jonkinlaiseen koiran tavoin aneluun ja nöyristelyyn - "with a vague fear of a kick" - ja sen vuoksi puhun mieluiten esim. loitsuista.
Kenazis wrote: Tue Sep 22, 2020 4:45 pmItse en usko rukouksella konkreettisiin elämän ongelmiin vaikuttamiseen (niin kuin yleisesti uskovaiset tuntuvat rukouksen käsittävän, pyytämällä apua hyvinkin konkreettisiin asioihin).
Itse kyllä uskon hyvinkin vahvasti siihen, että tällaisilla "rukouksilla" voi saada konkreettisia tuloksia aikaiseksi, mutta se menee pikemminkin alemman magian tiedostamattomaksi tai puolitietoiseksi harrastamiseksi tällöin, eikä rukousten vastaanottaja ja tulosten aikaansaaja ole todellakaan mikään Jumala, joka suosii palvojaansa, vaan pikemminkin jokin alemmanlaatuinen henki tai demoni. Uskovaiset puhuvat mielellään rock-tähtien paholaiselle antautumisesta suosion takeena, mutta ehkä monien heistä kannattaisi myös tarkastaa omia pyyteitään, mitä he esittävät "Jumalalle".
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Vapaamuotoiset rukoukset

Post by Smaragd »

Kenazis wrote: Tue Sep 22, 2020 4:45 pm
Mars wrote: Tue Sep 22, 2020 3:58 pm En tiedä osaanko muotoilla tätä oikein, mutta missä määrin koet(te) että rukoustyöskentelyllä on ns. konkreettisia merkityksiä, esimerkiksi elämässä eteen tulevien koetusten muodossa? Vai onko rukoustyöskentely enemmän abstraktia ja rajoittuuko sen "hyöty" yhteydenpitoon jumalan/jumalten kanssa?
Itse en usko rukouksella konkreettisiin elämän ongelmiin vaikuttamiseen (niin kuin yleisesti uskovaiset tuntuvat rukouksen käsittävän, pyytämällä apua hyvinkin konkreettisiin asioihin). Rukous on minulle juuri yhteydenottamista ja yleistä oman kokonaisuuteni harmonisoimista, rauhoittamista ja energisoimista. Näen rukouksen olevan lähempänä uhrilahjaa kuin avun pyytämistä.
Voitaisiin varmaan olettaa että yhteydenottaminen luo mahdollisesti yhteyden mielessä vähintäänkin havaitsemaan omassa elämässä siihen yhteyteen liittyvän haasten, jolloin rukoilemalla tiettyä Jumalaa tuon Jumalan viisauden koetukset voivat näin tulla konkreettisesti elämässä vastaan. Itse uskon koko maailman olevan samaa verkkoa, joten kyse ei ole vain oman "steriilissä ympäristössä" lilluvan mielen luomista yhteyksistä, vaan siinä yhdessä ja samassa matriisissa eri osasten yhteentulemista lukemattomilla eri tasoilla. Joskin myönnän että kyllä siinä jokin kalvo välissä kuitenkin on.

(Huomasin sattumalta Kenazis viestisi olleen tuhannes viesti käyttäjätunnuksesi kymmenen vuoden ja kymmenen päivän olemassaolon aikana. :D )
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
Mars
Posts: 186
Joined: Wed May 15, 2013 1:54 pm

Re: Vapaamuotoiset rukoukset

Post by Mars »

Kiitos hyvistä vastauksista. Ervast esittää Jeesuksen salakoulussa aika jyrkänkin varoituksen rukousmietiskelyyn ryhtymisestä, ja itselläni kyseisen varoituksen pohdiskelu johti loppujen lopuksi koko rukousmietiskelyn hylkäämiseen kun tosiaan tuntui että elämässä on koetuksia ihan tarpeeksi muutenkin. Esitin kysymyksen aika mustavalkoisena jakona, mutta toki kyseessä on monimutkainen syiden ja seurausten verkko. En tiedä voiko rukousmietiskely, tai okkultismi ylipäätään olla ikinä täysin turvallista, mutta voisi olla ihan mukava harjoittaa rukousmietiskelyä ilman pelkoa että viimeinenkin turvallinen maakaistale katoaa jalkojen alta.
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Vapaamuotoiset rukoukset

Post by Nefastos »

Mars wrote: Tue Sep 22, 2020 3:58 pmEn tiedä osaanko muotoilla tätä oikein, mutta missä määrin koet(te) että rukoustyöskentelyllä on ns. konkreettisia merkityksiä, esimerkiksi elämässä eteen tulevien koetusten muodossa? Vai onko rukoustyöskentely enemmän abstraktia ja rajoittuuko sen "hyöty" yhteydenpitoon jumalan/jumalten kanssa?

Itse koen merkitykset kokonaisvaltaisiksi, eli yhtä lailla sisäisiksi (mikä on merkityksekkäintä) että ulkoisia vaikutuksia aikaansaaviksi, tai paremmin sanottuna, ulkoisten tapahtumien syntyyn myötä- ja kanssavaikuttaviksi. Mutta oma uskoni magiaan onkin siinä määrin syvään juurtunutta, etten suoralta kädeltä suosittele kenellekään niin kummalliseen maailmankuvaan heittäytymistä.

Mars wrote: Tue Sep 22, 2020 6:36 pmEn tiedä voiko rukousmietiskely, tai okkultismi ylipäätään olla ikinä täysin turvallista, mutta voisi olla ihan mukava harjoittaa rukousmietiskelyä ilman pelkoa että viimeinenkin turvallinen maakaistale katoaa jalkojen alta.

Uskoakseni nämä ovat asioita, joissa elämäänsä muuten vakaasti (vastuuntuntoisesti & kyllin skeptisesti) suhtautuva ihminen kokee intuitiivisesti elämäntilanteensa mukaan. Aina välillä – esim. muutamien vuosien frekvenssillä, tai Azazelin Tähden työssä esimerkiksi vaikkapa aspekti- tai looshifokusta vaihtaessaan – voi tosin olla hyödyllistä esittää itselleen kysymys, onko oma suhde magiaan tai (muuhun) rukoustyöskenelyyn liian uskalias, liian arka, tai onko sitä muuten hyvä joko tiivistäen fokusoida vahvemmaksi, laajentaen avata avarammaksi, tai mahdollisesti esittää sille uudenlaisia vaateita tai muunlaista renessanssin pyrintöä. Paljaan intuitiivisena seilaava magiasuhde yleensä jossain vaiheessa lässähtää puolitoimivaksi tai jopa samantekeväksi.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Medeia
Posts: 47
Joined: Tue Aug 03, 2021 1:00 am

Re: Vapaamuotoiset rukoukset

Post by Medeia »

Tällaista Klamydian eräästä biisitä lainattua mantraa olen toistellut hetkinä milloin saanut ajatuksissa itseni kiinni turhantärkeilystä tai vastaavasta vähemmän egon keulimisesta.
Vesku wrote: Minäminäminäminäminäminäjeejeejee!
User avatar
SanatKumara
Posts: 38
Joined: Thu Aug 11, 2022 8:08 pm

Re: Vapaamuotoiset rukoukset

Post by SanatKumara »

Itse lausun seuraavan joka aamu ja ilta: "Oi Jumaluuden Ylin Feminiinen Prinsiippi, tervehdin sinua. Oi Äiti Kali, joka olet Täydellinen rakkaudessa ja viisaudessa. Siunaa meitä viisaudellasi ja rakkaudellasi, jotta voimme oppia näkemään Sinut kaikessa ja kaikkialla ja täten liittyä Seuraasi."

Ja harvoin liaään tämän loppuun:

Sillä Sinun edessäsi jopa itse Shiva kaatuu, sillä Sinussa on Voima. Nyt ja ikuisesti.

Loppuun useasti lisään vielä intuitiivisen kiitoksen päivän koettelemuksista ja pyhitän päivän päätöksen sytyttämällä diyan ja suitsukkeen alttarille (tämä tosin joka aamu ja ilta).


Itselläni painotus tosiaan kulkee Shaktin parissa. Tosin Shakti ja Shiva yhdessä toki aina esim alttarilla ja päivittäin myös Shivalle osoitan kunnioitukseni.
My heart is Your home! O Mother! Dance in the Charnel ground of my heart which You created and turn me into a warrior of Yours!
Locked