Brethren of Light -dokkari

Tapahtumat, kohtaamiset, tapaamiset, uutisoinnit.
Muuttuja
Posts: 8
Joined: Sun Jan 25, 2015 8:42 pm

Brethren of Light -dokkari

Post by Muuttuja »

Moi,

Tällainen osui kohdalle:
https://vimeo.com/ondemand/brethrenoflight

Mitä mieltä olette dokkarista?

"The Star of Azazel is a spiritual satanic brotherhood. Its members open and discuss their views about society, religion, occultism and death. What separates the Star of Azazel from traditional theosophical occultism, is presenting satanic philosophy as a central and positive thing."
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Brethren of Light -dokkari

Post by Nefastos »

Julkistus oli hieman yllättävä, itse annoin oman haastatteluni tähän muistaakseni kesällä 2013. Ihan mielenkiintoista nähdä, onko lopulliseen versioon tullut jotain muutoksia.

Muistan, että tunnelmaa oli valmistettu kohti satanismiin yleisesti liitettyä raflaavaa, synkempää sävyä (havaittavissa myös linkin trailerissa), jollaista en koe seuramme itsessään painottavan. Synkempää estetiikkaa ja synkempää kokemusta on toki monilla jäsenillä elämässään ollut. Kaikki haastatellut eivät ole myöskään enää AT:n jäseniä. Esitetyt näkemykset ainakin näkemässäni versiossa olivat muistaakseni kuitenkin hyvin linjassa seuran pysyvien perusideoiden kanssa.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Aquila
Posts: 355
Joined: Sat Jul 17, 2010 12:14 pm

Re: Brethren of Light -dokkari

Post by Aquila »

Samanlaisia ajatuksia kuin Fra Nefastoksella yllä. Traileri antaa melko pahaenteisen vaikutelman, enkä tiedä onko se aivan linjassa dokumentissa esitettyjen haastattelujen kanssa :) Mutta ehkä se synnyttää mielenkiintoista jännitettä. On tosin kulunut jo pitkä aika siitä kun olen nähnyt tästä jonkun version, joten valmista dokumenttia en voi tältä pohjalta erityisemmin kommentoida.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Brethren of Light -dokkari

Post by obnoxion »

Olen myös nähnyt joskus vuosia sitten dokumentista raakaversion, ja pidin sitä vaikuttavana. Tosin sen kuvakieli oli paikoin synkkää sellaisella tavalla jota en osaa helposti lukea seuraan liittyväksi. Ajattelen että se edustaa siltä osin enemmän tekijänsä tulkintaa. Tätä on hyvä korostaa, sillä huomasin että tätä tulkitsevaa ainesta oli mukana trailerissa, eli ainakin siltä osin se painottuu.

Mutta olen kuitenkin kiitollinen että seuran tummempia sävyjä on haluttu tulkita rakentavasti, ja olen iloinen että tekijä on saanut työnsä vihdoin julkaistua. Aion kyllä katsoa tämän valmiin version mahdollisimman pian.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Brethren of Light -dokkari

Post by obnoxion »

obnoxion wrote: Sat Aug 10, 2019 2:57 pm Olen myös nähnyt joskus vuosia sitten dokumentista raakaversion, ja pidin sitä vaikuttavana. Tosin sen kuvakieli oli paikoin synkkää sellaisella tavalla jota en osaa helposti lukea seuraan liittyväksi. Ajattelen että se edustaa siltä osin enemmän tekijänsä tulkintaa. Tätä on hyvä korostaa, sillä huomasin että tätä tulkitsevaa ainesta oli mukana trailerissa, eli ainakin siltä osin se painottuu.

Mutta olen kuitenkin kiitollinen että seuran tummempia sävyjä on haluttu tulkita rakentavasti, ja olen iloinen että tekijä on saanut työnsä vihdoin julkaistua. Aion kyllä katsoa tämän valmiin version mahdollisimman pian.
Katsoin valmiin dokumentin, ja oikeastaan ainoa kunnolla arveluttamaan jäänyt kuva oli kohta jossa veri valuu lavuaariin. En vain käsitä sen yhteyttä seuraan. Minusta luontokuvat olivat hyvin kauniita ja toimivia, ja olisin ehkä käyttänyt niitä pelkästään ja jättänyt grafiikat hyvin vähälle tai kokonaan pois. Dokumentti parani loppua kohden, ja etenkin puheenvuoroto kuolemasta olivat ikuistamisen arvoisia.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Yinlong
Posts: 121
Joined: Sat Feb 27, 2016 5:12 pm

Re: Brethren of Light -dokkari

Post by Yinlong »

Sanoisin diplomaattisen kauniisti näin: kuvatkoon traileri niitä mielentiloja hyvin paljon (yleensä) ennen jäsenyyttä (puhuen nykyrakenteesta) - eli toimikoon vain raflaavana trailerina - ja puhukoot haastateltavat puolestaan. Mielestäni kaikki puhuivat järkeviä (varmastikin) jännittävästä tilanteesta huolimatta. En vielä kerennyt katsomaan loppuun mutta piakkoin löydän aikaa.
Quaerendo Invenietis - Na dìomhcuimhnich a-chaoidh - Feuer frei!
lux ferre
Posts: 97
Joined: Sat Aug 27, 2016 7:25 pm

Re: Brethren of Light -dokkari

Post by lux ferre »

Tuli edellis viikonloppuna katsottua dokumentti todella synkkä mutta hyvä katsotiin kaverin kanssa uudestaan ja hänkin tykkäsi dokumentista vaikka mainitsi synkkydestä taiteellisesti ja visuaalisesti todella hyvin tehty ainut mikä oli outo oli traileri josta mainittiin mutta taiteellinen visio johon ei pidä takertua
Angolmois

Re: Brethren of Light -dokkari

Post by Angolmois »

Mielestäni erinomainen katsaus AT:n keskeisiin tekijöihin ja aatteisiin. Tunnen sekä tuottajan että tekijän erittäin hyvin, kun molemmat ovat läheisiä ystäviä pitkän ajan takaa. Hessulla on tapana käyttää säväyttävää ja kontroversiaalista kuvastoa tekemisissään, ja ehkä tässä synkemmässä kuvastossa oli takana ajatus pimeyden takaa loistavasta hengen ja sielun valosta. Verikuvastokin sopii mielestäni siinä mielessä dokumenttiin, että se kuvastaa kuolemaa.

Tätä näkisi mielellään levitettävän laajemminkin.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Brethren of Light -dokkari

Post by obnoxion »

Boreas wrote: Thu Jul 09, 2020 10:43 pm Mielestäni erinomainen katsaus AT:n keskeisiin tekijöihin ja aatteisiin. Tunnen sekä tuottajan että tekijän erittäin hyvin, kun molemmat ovat läheisiä ystäviä pitkän ajan takaa. Hessulla on tapana käyttää säväyttävää ja kontroversiaalista kuvastoa tekemisissään, ja ehkä tässä synkemmässä kuvastossa oli takana ajatus pimeyden takaa loistavasta hengen ja sielun valosta. Verikuvastokin sopii mielestäni siinä mielessä dokumenttiin, että se kuvastaa kuolemaa.

Tätä näkisi mielellään levitettävän laajemminkin.
Myös minä suhtaudun dokumenttiin jo hyvin positiivisesti. On etuoikeus että tällainen työ on tehty, ja olen tekijöille sekä meiltä osallistuneille hyvin, hyvin kiitollinen. Oli oppimiskokemus huomata miten pienetkin asiat hätkäyttävät kun kyse on itselle tärkeästä ja hyvin intiimisti asiasta. Katsoisin tilanteen osuessa kohdalle dokumentin varmasti mielellään uudelleen. Pidän nykyisin jopa kohdasta jossa veri valuu viemäriin.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Angolmois

Re: Brethren of Light -dokkari

Post by Angolmois »

obnoxion wrote: Fri Jul 10, 2020 9:30 amPidän nykyisin jopa kohdasta jossa veri valuu viemäriin.
Hessun mukaan kyseinen kohta on valittu tuohon saumaan kuvaamaan tätä oman veren vuodattamista maailmaan. Se on tietysti hyvin helppoa tulkita kirjaimellisella tavalla, vaikka kyse onkin kuoleman symboliikasta, "maailmalle kuolemisesta".
Locked