"Seksidemoni vaanii Tansaniassa"
Posted: Mon Nov 07, 2011 1:19 pm
Löysin arkistoistani aamulla vanhan lehtileikkeen:
Aamulehti 26.2.2007 (Kiikari)
"SEKSIDEMONI VAANII TANSANIASSA
Tansanian pääkaupungissa Dar es Salaamissa miehet ovat viime aikoina eläneet seksihyökkäysten pelossa. Niistä syytetään Popo Bawaksi eli siivekkääksi lepakoksi kutsuttua hurjaa demonia.
Tarinan mukaan lepakko muuntautuu öisin hyökkäyksiä tekeväksi mieheksi. Sitä on syytetty naisten raiskaamisesta. Yleisradioyhtiön BBC:n mukaan paikalliset miehet pelkäävät lepakko-demonia niin paljon, että he nukkuvat ryhmissä pihamaalla. Toiset taas voitelevat itsensä sian rasvalla uskoen, että keino tepsii hyökkäyksiä vastaan.
Paikallisten mukaan demoni on peräisin Sansibarista. BBC kertoo, että Der as Salaamissa harva uskoo demoniin tosissaan, mutta Sansibarissa tilanne on toinen. Taikausko on varsin yleistä etenkin Tansanian maaseudulla."
Tämä juttu tuo mieleeni kuvauksen eräänlaisesta arabialaisesta ghoulista, jota kutsutaan nimityksellä “Udar”: ”A sort of homosexual ghoul that raped men in the desert and left them to die with worm-infested rectums” (Harms & Gonce: ”The Necronomicon Files” (Weiser,2003) s.90)
Saataisi olla kiinnostavaa, ehkäpä jopa opettavaa, keskustella miten & missä kohtaa tällaiset "seksidemonit" vaikuttavat niin sanotussa henkien hierarkiassa. Uskoakseni moni vasemman käden polkua pitempään kolunnut on törmännyt sellaiseen mentaliteettiin, jonka mukaan on erityisen haluttavaa olla tekemisissä mahdollisimman demonisten voimien kanssa. Tätä mentaliteettia voitiaisiin nyt peilata vasten tansanialaista seksidemonia tai arabialaista raiskaajaghoulia, ja pohtia miten tarpeellista on tavata yksinäisessä paikassa demoni - tai ihminen! - joka on tehnyt elämänsä päätarkoitukseksi raiskata naisia ja miehiä joka yö.
Okkultismin & magian kannalta on myös kiinnostavaa, miten seksidemonin uhrit valikoituvat. Kaksi miestä vetäytyy omista syistään erämaahan; ensimmäinen perustaa tullessan uskonnon, toinen joutuu ghoulin raiskaamaksi ja kuolee häväistynä & nimettömänä. Yritän sanoa että lopulta demoniset voimat on kohdattava, mutta vasta lopulta.
Näiden erityisempien kysymysten lisäksi olisi mielenkiintoista saada tähän ketjuun yleisiä esimerkkejä myös muista "seksidemoneista", etenkin vähemmän tunnetuista tai silmäänpistävistä tapauksista.
Aamulehti 26.2.2007 (Kiikari)
"SEKSIDEMONI VAANII TANSANIASSA
Tansanian pääkaupungissa Dar es Salaamissa miehet ovat viime aikoina eläneet seksihyökkäysten pelossa. Niistä syytetään Popo Bawaksi eli siivekkääksi lepakoksi kutsuttua hurjaa demonia.
Tarinan mukaan lepakko muuntautuu öisin hyökkäyksiä tekeväksi mieheksi. Sitä on syytetty naisten raiskaamisesta. Yleisradioyhtiön BBC:n mukaan paikalliset miehet pelkäävät lepakko-demonia niin paljon, että he nukkuvat ryhmissä pihamaalla. Toiset taas voitelevat itsensä sian rasvalla uskoen, että keino tepsii hyökkäyksiä vastaan.
Paikallisten mukaan demoni on peräisin Sansibarista. BBC kertoo, että Der as Salaamissa harva uskoo demoniin tosissaan, mutta Sansibarissa tilanne on toinen. Taikausko on varsin yleistä etenkin Tansanian maaseudulla."
Tämä juttu tuo mieleeni kuvauksen eräänlaisesta arabialaisesta ghoulista, jota kutsutaan nimityksellä “Udar”: ”A sort of homosexual ghoul that raped men in the desert and left them to die with worm-infested rectums” (Harms & Gonce: ”The Necronomicon Files” (Weiser,2003) s.90)
Saataisi olla kiinnostavaa, ehkäpä jopa opettavaa, keskustella miten & missä kohtaa tällaiset "seksidemonit" vaikuttavat niin sanotussa henkien hierarkiassa. Uskoakseni moni vasemman käden polkua pitempään kolunnut on törmännyt sellaiseen mentaliteettiin, jonka mukaan on erityisen haluttavaa olla tekemisissä mahdollisimman demonisten voimien kanssa. Tätä mentaliteettia voitiaisiin nyt peilata vasten tansanialaista seksidemonia tai arabialaista raiskaajaghoulia, ja pohtia miten tarpeellista on tavata yksinäisessä paikassa demoni - tai ihminen! - joka on tehnyt elämänsä päätarkoitukseksi raiskata naisia ja miehiä joka yö.
Okkultismin & magian kannalta on myös kiinnostavaa, miten seksidemonin uhrit valikoituvat. Kaksi miestä vetäytyy omista syistään erämaahan; ensimmäinen perustaa tullessan uskonnon, toinen joutuu ghoulin raiskaamaksi ja kuolee häväistynä & nimettömänä. Yritän sanoa että lopulta demoniset voimat on kohdattava, mutta vasta lopulta.
Näiden erityisempien kysymysten lisäksi olisi mielenkiintoista saada tähän ketjuun yleisiä esimerkkejä myös muista "seksidemoneista", etenkin vähemmän tunnetuista tai silmäänpistävistä tapauksista.