Unihalvaukset

Astraaliset ja paranormaalit kokemukset, unet, näyt.
Locked
Caahn
Posts: 1
Joined: Fri Dec 07, 2018 12:58 pm

Unihalvaukset

Post by Caahn »

Moikka kaikille!

Olen jo pitkään kokenut unihalvauksia, jonka yhteydessä on ollut ääni- tunto- ja näköharhoja.<br/>
Ensimmäiset halvaukset koin 17-vuotiaana. Tajusin, että halvaukset tulevat yleensä silloin kun minulla on univajetta. Erotan halvaukset normaalista unesta, ne ovat toden tuntuisia, sekä voimakkaita tuntemuksia.
Halvaus alkaa siitä, että tunnen "pääni sisällä" ikäänkuin sähköisen naksahduksen, josta yleensä tiedän halvauksen alkavan. Keho alkaa tuntua erittäin raskaalta, näin halvaukseen on helppo vaipua, se tuntuu miellyttävältä.
Tässä vaiheessa alkaa kuulua kuuloharhoja, mutta ei aina. Esimerkiksi; tiskikonetta muistuttavaa hurinaa, kuiskintaa, kolahduksia, sähköistä surinaa...
Vartaloni on todella raskas ja painava, tuntuu kuin vajoaisin sänkyni sisään. Tämän jälkeen usein tuntuu siltä, kuin irtoaisin ruumiistani. Pyörin pitkin huonetta kuin irti päästetty ilmapallo, ja se todella tuntuu kuin olisin jossain korkeammassa tilassa kuin kroppani. Välillä tämä tunne on päinvastainen, kuin minua yritettäisiin vetää jalasta lattianrajaan.

Jokainen kokemus on erilainen. Olen kokenut näitä monia kymmeniä kertoja noin 5 vuoden ajan. Tässä kaksi erilaista kokemustani:

Tämä halvaus alkoi normaalisti. Eka sähköinen napsahdus, keho oli raskas, kropasta irtaantumisen tunne... Olin kirkkaassa huoneessa, paikkaa en tunnistanut. Yhtäkkiä menin kirkkaan "verhon" läpi jonnekkin korkeampaan tilaan. Se oli täynnä valoa. En ollut vartalossani, kunhan vain olin siellä. Olin osa rinkiä, jossa oli noin 6-7 henkilöä kanssani. Valo oli niin kirkas, ihankuin valospotti olisi osoittanut minua kohti henkilöiden takaa. En siis nähnyt henkilöitä selvästi, vain heidän varjot.
Joku alkoi puhumaan, ihankuin olisin kuullut sen pääni sisällä. En tasantarkkaa muista miten sanat meni mutta tähän suuntaan: "Älkää pelästykö, tervehtikää toisianne". Samalla yksi näistä henkilöistä kumartui näkökenttäni lähelle (näin kaiken vain varjoina), joten menin suunnattomaan paniikkiin. Yhtäkkiä kaikki hävisi. Paniikki sai minut palaamaan omaan kehooni takaisin. Olin äärimmäisen hämilläni mitä oli tapahtunut sekä peloissani, mitä tämä on? Olennot tuntuivat ystävällisiltä ja rauhanomaisilta.

Toisenlainen kokemus halvauksesta, jossa koin pahan läsnäolon, on tämänlainen. Olen vuoteessani, halvaus alkaa normaaliin tapaan. Jokin raskas paino rinnan päälläni, vaikeuttaa hengittämistäni. Jos alan panikoimaan, en pysty liikuttamaan raajojani, sekä tuntuu siltä kuin en enää saisi henkeä. Tunnen yleensä todella vahvaa voimaa, joka ikäänkuin vetäisi minut lattialle. Ihankuin joku tarttuisi jalastani. Tunnen välillä tuntemuksia eri puolella kehoa, kuin joku koskettaisi minua. Näen myös näkyjä kun olen lattian rajassa, ja sitten taas sängyssäni jne.. Tämä voima ei tunnu lainkaan hyvältä, se on paha. Kerran näin utuisen mustan varjohahmon huoneen toisella reunalla, paniikki iskee, mikään ruuminosa ei liiku. Tämän jälkeen pidän silmät visusti kiinni, tuntien sen kuinka minua vedetään lattialle.
Välillä saan itseni herätettyä halvauksesta liikuttamalla sormea tai varpaita, aina se ei toimi. Herättyäni halvauksesta, minua pelottaa ja olen kauhuissani. Nukkumaanmeno pelottaa.
Yritän halvauksissani olla rohkea ja rauhallinen, mutta usein paniikki vie vallan. Tämä harjoituksen alla vielä.

Nyt kaipaan apua teiltä, kellä on samanlaisia kokemuksia. Miksi tätä tapahtuu? Onko kyseessä henkiolennot, yritetäänkö minuun saada jokin yhteys? Mitä ne haluavat? Miten pystyn olemaan rauhallinen, sekä karkoittamaan ikävät voimat? Pystynkö kääntämään halvaukset vahvuudekseni, tai voinko oppia niistä jotain?
Onko teillä ollut samanlaisia kokemuksia, ja miltä ne tuntuvat?

Vastaan mielelläni kysymyksiinne.

Arvostan, jos jaksoit lukea loppuun asti. Kiitos etukäteen vastanneille.
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Unihalvaukset

Post by Kenazis »

Itselläni on ollut unihalvauksia noin 10 kertaa. Ne kaikki sijoittuvat eräänlaiseen elämän taitehetkeen. Sanotaan, että juuri mainitsemasi univaje sekä stressaava elämäntilanne aiheuttaisi unihalvauksia. Itselleni se meni juuri noin. Tuo unihalvausten jakso oli siinä ikävuosien 25-30 välillä, johon itselläni sijoittui paljon muutosta elämässä kuten opiskelua, muuttoa jne. Kaikki omat unihalvaukset ovat olleet luonteeltaan todella kamalia painajaisia. Menemättä mihinkään sen kummallisimpiin selityksiin niin olen sitä mieltä, että unihalvauksessa oleellista on kehon ja mielen nukahtaminen eri aikaan. Samoin uni-ja valvetilan hitaampi limittyminen. Varmaan niille, joille tämä on ominaisempaa näitä unihalvauksia tulee helpommin. Itse normaalisti siirryn uni-ja valvetilan välillä on-off-tyylisesti. unihalvauksia en koskaan ole aiemmin enkä jälkeen tämän jakson kokenut. Simppelisti teorisoin, että unihalvauksessa keho nukkuu eli kehon ja mielen yhteys on poikki. Tästä se lamaantuminen. Samoin mieli on jossain unen ja heräillä olon välimaastossa, jolloin unikuvat saattavat tulla ulkoisiksi esim. makuuhuoneeseen. Miksi nämä usein ovat painajaisia? Siihen en osaa sanoa muuta kuin, että se voisi liittyä tilanteen tulkitsemisen vieraaksi, joka herättää kauhua.

edit. typo.
"We live for the woods and the moon and the night"
User avatar
Thelithiz
Posts: 90
Joined: Mon Apr 11, 2016 10:04 am

Re: Unihalvaukset

Post by Thelithiz »

Todella tuttua minullekin vuosien varrelta. Varsinkin tuo ääni päässä/ takaraivossa, kuin posliinin särkyminen ja painajaiset.
Kamalaa se on, mutta unihalvauksissa tai halluissa ei ole kerrassaan mitään mystimaagista, eikä vaarallista. Hapenpuute tunnetusti aiheuttaa kehostapoistumisen- ja kuolemanrajakokemukset, ehkä myös unihalvauksissa. Olen oppinut pysymään rauhallisena ja heräämään rentoutumisen ja tiedostamisen kautta. Sen voi oppia. Jotenkin halvaus tuntuu liittyvän selkouniin.

Keho nukahtaa mutta mieli jää puoliksi tai kokonaan valveille. Tukehtumisen ja painon tunne johtuu siitä että nukkuessa hengitys on hyvin hidasta, mutta hereillä olijasta se tuntuu kamalalta, samoin kuin se ettei pysty liikkumaan. Mutta se on täysin luonnollista. Unissakäkevly tapahtuu päin vastoin, että vaikka mieli muuten nukkuu, kropan "halvaus" ei toimi.
Stressin ja univajeen ja kofeiinin sanotaan aiheuttavan unihalvauksia, minulla myös päänsärky, niskajumit ja selällään nukkuminen.
User avatar
Benemal
Posts: 562
Joined: Thu Feb 23, 2012 7:24 pm
Location: South-Fin

Re: Unihalvaukset

Post by Benemal »

Näistähän on ollut puhetta pari kertaa ennenkin, kuten monista muistakin aiheista, eli olen kertonut ennenkin, minälaisia minun unihalvauskokemukseni olivat.
Lapsena silloin tällöin, mutta aikuisena noin kahdenkympin lopulla oli näitä "aalto". Nukkumaan mennessä yleensä, eikä yöllä "heräämistä" näihin. En siis pystynyt liikkumaan, harmaat ihmismäiset olennot (hauska sattuma: juuri kun kirjoitin tuota, tuubivideossa mies mainitsi "harmaat", eli juuri ne X-Files harmaat, jotka ovat asian alien-tulkinta) ympärilläni käyvät kiinni ruumiseen, sukuelimiin, nostavat ylös sängystä jne. Näitä tapahtui lyhyen aikaa kohtalaisen usein. Sitten kykenin määräämään ruumistani taas, ja vastustin fyysisesti näitä "harmaita", jotka rupesivat käymään kiinni, kuin virkavalta flipanneeseen fetapäähän. Tappelin sitten niiden kanssa muutamia kertoja, kunnes nämä kokemukset kokonaan lakkasivat. Minulla on pari teoriaa, joista toisen juuri keksin tätä kirjoittaessani. Eli mikä tuli juuri mieleen; en tiedä mikä syy näiden mörköjen muotoon on, taikka miksi ihmiset ovat nähneet niitä tuhansia vuosia, ehkä negatiivisten tunteiden ilmentymiä, mutta veikkasin että niiden aktiivinen vastustaminen loi neurologisen (tai henkisen, makuasia, sama asia) yhteyden, joka mahdollisti, että unihalvauskokemuksia ylipäätään ei enää tapahdu. Niistä on yli viisi vuotta.
Se toinen teoria, mistä olen joskus ennenkin kirjoittanut: Vaikka nämä olennot eivät olleet lyhyitä ja isopäisiä, oli niillä isot mustat silmät. Tuhat vuotta sitten kukaan ei ajatellut, että ne lentävät ilmakehässä UFOissa. Se on melko moderni tulkinta. Toisen maailmansodan jälkeinen. Pidän hyvin todennäköisenä, että unihalvauskokemukset, joihin liityy tunteettomat, ilmeettömät, harmaat olennot ovat juuri samoja kokemuksia, jotka hyvin monille ovat klassisia ns. ufosieppauksia. Alien Abduction. Alien on kyllä oikea sana siinäkin tapauksessa, että nuo tapahtuvat mielen sisäisesti. Jos ne ovat osa minua, ne ovat jonkinlaisia lähes elementaalisia psyykkisiä familiaareja. Varjoja.
Oikeista ufosieppauksista minulla ei ole mitään sanottavaa. Jotkut tarinat ovat kiinnostavia.
Locked