Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
Aquila

Re: Esittäytymiset

Post by Aquila »

Hieman myöhässä, mutta tervetuloa takaisin, Albert!
Libra

Post by Libra »

Tervehdys!

Kävin erämaassa katselemassa kangastuksia, irtaantumassa monista asioista; ihmisistä, ajatuksista, käsityksistä, sijaisjärjistä, sijaistahdoista, monista uskomuksista, päihdejärjestelmistä, vertaistuista, helvetin monista hallitsevista peloista, alemmuuskompleksista ja nyt myös AT:n uudelleenliittymisen kanssa samaan aikaan pitkästä ongelmallisesta, toimimattomasta ja vaikeasta parisuhteesta.

Paluu Azazelin Tähteen on ollut itsestään selvyys jos minut hyväksyttäisiin seuraan takaisin. Aika oli valmis nyt.

Tunnen olevani kotona, enkä halua enää kodostani lähteä koskaan pois. Olen myös nyt erittäin motivoitunut asettumaan taloksi ja palvelemaan, sillä tunnen siihen kutsumusta ja näen myös nyt, että mikä on yksi isoin kehitys-sarka loppuelämän (was?) suhteen, ja se on, niin kliseiseltä kuin tämä kuulostaakin, Rakkaus. Nyt ymmärrän, että minun elämäni ongelmallisuutta on ylläpitänyt Viha, jota en ole kyennyt puhdistamaan ja käsittelemään, vaikka toisaalta nyt kun olen tässä näin, tässä elämänymmärryksessä, hyvin paljon muuttuneena viimeisen 7 vuoden aikana, ymmärrän että mortifikaatio & taistovaihe on pitänykin läpikäydä jotta näkisin itseni sellaisena millainen olen ollut. Näennäinen toimettomuus ja paikallaanjunnaus ei ole kuitenkaan tarkoittanut samaa sisäisellä tasolla, vaikka olisi sitä voinut paljon aiemminkin herätä, kai. Helvetin suuri hallitseva kupla puhkesi joulukuussa alkoholiretkahdusten seurauksena, ja täytyy sanoa, että retkahdus oli todella opettavainen juttu. Kipeää se teki totta kai, mutta se on jatkossa Opettajani.

Vuosi 2012 oli minulle maailmanlopun vuosi, ja ehdottomasti kaikista vaikein että myös hedelmällisin ja palkitsevin ajanjakso tähän astisessa elämässäni. Se on ollut myös täynnä tragediaa ja suurta surua läheisten takia. Vuosi 2012 oli eräänlainen kynnys ja täytyy sanoa, että nyt kun tässä kirjoitan veljeskunnan foorumilla tätä viestiä, niin minusta tuntuu, että olen osannut valita monen asian suhteen viimein oikein. Mutta toisen jalan aion pitää maassa nyt ja jatkossa, ja toivottavasti se pysyy siinä, etten lähde lentoon koska "alkoholistin" mielenlaadulla siinä ei yleensä käy hyvin :roll:

Ymmärrän päihdeongelmaani myös demonologian valossa nykyään niin hyvin, että uskallan sanoa päihdeongelmani linkittyvän hyvin vahvasti Kätkijöiden demoniluokkaan.

En kokenut siis eronneeni missään vaiheessa Azazelin Tähden Hengestä ja on ilo palata takaisin seuraan nyt konkreettisesti. Voisin sanoa että olen ollut Azazelin Tähden 'salainen jäsen' kaiken aikaa koska olen jonkin verran käyttänyt veljeskunnan hymnejä rukousrituaaleissani. Salatiedettä parhaimmillaan siis!

Te adoro, Magister noster, plenum gratiae et veritatis. In caelum conscendam super astra Dei.

- veljenne Libra
Nefastos

Post by Nefastos »

Tervetuloa takaisin myös foorumille, frater. Toivottavasti asiat sujuvat kirkkaasti & rauhallisesti, vaikka vahvoissa virroissa mennäänkin! Sellainen haastehan on parhaimmillaan suuren ilon lähde.
Libra wrote:Mutta toisen jalan aion pitää maassa nyt ja jatkossa, ja toivottavasti se pysyy siinä, etten lähde lentoon

Onnea tähänkin harjoitukseen, jollainen on meille kaikille hyväksi. Ylläpidon puolesta pyydän tähän liittyen, että et muuttaisi kerran lähetettyjä viestejä myöhemmin (typojen tms. korjaus on tietty eri asia). Kuten Horatius sanoi, kerran lähetetty sana ei kuitenkaan enää ole takaisin kutsuttavissa. Quod scripsi, scripsi -menetelmä auttaa myös välttämään tuota astraalisuudelle tyypillistä heiluriliikettä, johon jokaisella ihmisellä on edellytykset.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Benemal

Post by Benemal »

Osa tuosta kuulostaa hyvin tutulta. Itse lykkäsin veljeskuntaan liittymistä vuosikausia, kunnes mortifikaation rankimmat vaiheet olivat ohi. Ne vaikeudet olivatkin uskomattomia. Siitä täytyy varmaan kirjoittaa joskus tarkemmin, tavallaan varoittavana esimerkkinä. Eivätkä ne ohi ole. Ehkä eivät ikinä tule olemaankaan, mutta psyykkisen necrowarriorin rohkeudella ratsastan aina uudestaan lohikäärmeen selässä tuomiopäivän sarastukseen. :twisted:
Xenos

Post by Xenos »

Salutem!

Kulunut viikko on ollut niin kiireinen, että en ole aikaisemmin ehtinyt palaamaan tänne ensimmäisten viestieni jälkeen.

Olen 19-vuotias, alunperin länsirannikolta kotoisin oleva (muinoin uskoivat ruotsalaiset muuten, että paholainen asui Pohjanmaalla ;) ), mutta nyt Jyväskylään opiskelun takia siirtynyt mieshenkilö. Pääaineeni on historia, mutta pyrin nyt keväällä Helsinkiin opiskelemaan teoreettista filosofiaa. Tarkoitukseni olisi joskus tulevaisuudessa - toivottavasti tutkijan uralla - yhdistää kaksi mielenkiintoni kohdetta: Bysantin historia & teoreettispainotteinen filosofia.

Yliluonnollinen on kiinnostanut niin pitkään kuin vain saatan muistaa, ja se on näkynyt esimerkiksi musiikkimaussa ja arvostamassani estetiikassa. Vakavammin aloin okkultismiin tutustua lukion alussa noin 16-vuotiaana, jolloin aloin tutustua mm. ToBL:n ja Vexiorin teksteihin sekä gnostilaisiin kirjoituksiin - ensimmäiset pari vuotta eivät kuitenkaan olleet kovin kehittäviä; vaikka onhan tämä tie aina pitkä. Teosofiaan ja Azazelin Tähteen tutustuin hieman myöhemmin, ja foorumiakin olen pari kertaa käynyt lueskelemassa, mutta vasta nyt päätin rekisteröityä. Lyhyesti kuvailisin itseäni nimellä Gnostilainen, sillä koen sen intuitiivisesti parhaaksi termiksi.
Wyrmfang

Post by Wyrmfang »

Tervetuloa foorumille!
Xenos wrote:
Olen 19-vuotias, alunperin länsirannikolta kotoisin oleva (muinoin uskoivat ruotsalaiset muuten, että paholainen asui Pohjanmaalla ;) ), mutta nyt Jyväskylään opiskelun takia siirtynyt mieshenkilö. Pääaineeni on historia, mutta pyrin nyt keväällä Helsinkiin opiskelemaan teoreettista filosofiaa. Tarkoitukseni olisi joskus tulevaisuudessa - toivottavasti tutkijan uralla - yhdistää kaksi mielenkiintoni kohdetta: Bysantin historia & teoreettispainotteinen filosofia.
Onko sinulla jokin erityinen syy opiskella juuri teoreettista filosofiaa juuri Helsingissä? Meinaan olen ymmärtänyt, että ilmapiiri tuolla laitoksella on aika ahdasmielinen mistän hengellistä kiinnostuneelle ihmiselle.
Xenos

Post by Xenos »

Wyrmfang wrote:Tervetuloa foorumille!
Kiitoksia!
Xenos wrote:
Onko sinulla jokin erityinen syy opiskella juuri teoreettista filosofiaa juuri Helsingissä? Meinaan olen ymmärtänyt, että ilmapiiri tuolla laitoksella on aika ahdasmielinen mistän hengellistä kiinnostuneelle ihmiselle.
Ei varsinaisesti. Jyväskylä on muuten hyvä yliopisto, mutta filosofiaa siirretään jatkuvasti yhteiskuntatieteispainotteisemmaksi ja historian laitoksella ollaan erikoistuttu nimenomaan Suomen historiaan. Olen käsittänyt, että Helsingissä olisi parhaat mahdollisuudet ontologian, metaetiikan, filosofian historian yms. juuri teoreettisen filosofian piiriin laskettavien osa-alueiden opiskeluun. Helsingin yliopistohan on ainoa missä teoreettinen- ja käytännöllinen filosofia on erotettu omiksi oppiaineikseen, eikä antiikin ja Bysantin tutkimusta ainakaan ole muualla Suomessa kuin siellä. Pitää alkaa kuitenkin pohtimaan vaihtoehtoja, jos kerran Helsingissä onkin tuollainen (valitettavan ahdasmielinen) ilmapiiri. Osaisitko sanoa Tampereen tai Turun filosofian laitoksista mitään?
Wyrmfang

Post by Wyrmfang »

Xenos wrote: Jyväskylä on muuten hyvä yliopisto, mutta filosofiaa siirretään jatkuvasti yhteiskuntatieteispainotteisemmaksi ja historian laitoksella ollaan erikoistuttu nimenomaan Suomen historiaan. Olen käsittänyt, että Helsingissä olisi parhaat mahdollisuudet ontologian, metaetiikan, filosofian historian yms. juuri teoreettisen filosofian piiriin laskettavien osa-alueiden opiskeluun. Helsingin yliopistohan on ainoa missä teoreettinen- ja käytännöllinen filosofia on erotettu omiksi oppiaineikseen, eikä antiikin ja Bysantin tutkimusta ainakaan ole muualla Suomessa kuin siellä. Pitää alkaa kuitenkin pohtimaan vaihtoehtoja, jos kerran Helsingissä onkin tuollainen (valitettavan ahdasmielinen) ilmapiiri. Osaisitko sanoa Tampereen tai Turun filosofian laitoksista mitään?
Oman kokemukseni mukaan (olen toista vuotta jatko-opiskelijana) Jyväskylän filosofia ei ole mitenkään mahdottoman yhteiskuntatiedepainotteista, vaikka huippututkimusyksikkö onkin sen ympärillä. Sitä kyllä löytyy mutta löytyy kaikkea mahdollista muutakin ja painotusta filosofian historiassakin on jonkin verran. Tampere on ilmeisesti todella vahvasti yhteiskuntatieteisiin päin. Turusta en oikein tiedä. Kuulopuheiden perusteella Oulu on kaikkein historiapainotteisin.

Bysantin tutkimus on tietysti aika vahva syy, oikestaan varmaan ratkaisevakin syy, jos noin tarkasti on jo mielessä mihin tähtää. Helsingin meiningistä tietysti kannattaa kysellä joltain, jolla on kokemusta, mutta kyllähän esim. Niiniluodon lausunnot taitavat aika paljon laitoksen yleishenkeä määrittää.
Zetekh

Post by Zetekh »

Mitä tulee Helsingin yliopistoon niin jonkun Niiniluodon lisäksi Elo ja Airaksinen myös määrittäävät ilmapiiriä sen verta omituiseen suuntaan, että luulisi parempiakin paikkoja löytyvän varsinkin hengen asioista kiinnostuneille saatika totuuden etsijöille.

Kun jouduin erinäisten asioiden vuoksi asioimaan heidän kanssaan, tuli selväksi aika lailla mitä ovat miehiään. Sattumaa varmaankin, mutta mm. Pekka Elon kanssa tuli väiteltyä Platonin valtiosta ja viikko pari sen jälkeen hän julisti lehdistössä kuinka ko. teos on totalitaarinen / hitler kortti jne. ja sitä ei saisi opettaa kouluissa kun syntyy Pekka-Eric Auvisia.

Mutta kuitenkin, tervetuloa forumille!
- "All great things must first wear terrifying and monstrous masks in order to inscribe themselves on the hearts of humanity." - Friedrich Nietzsche
Xenos

Post by Xenos »

Kylläpä Helsingin yliopiston filosofian laitos saa lokaa niskaansa - nähtävästi aivan syystä. Niin kuin Wyrmfang jo arvelikin, ratkaiseva päätös on kuitenkin Helsingin laajimmat vaihtoehdot oppiaineiden yhdistämisen suhteen. Bysantin tutkimuksen ohella ko. laitoksessa voi opiskella mm. estetiikkaa, uskontotieteitä, arkeologiaa, klassillista filologiaa jne. enemmän ja laajemmin kuin muualla Suomessa.
Kain wrote: Sattumaa varmaankin, mutta mm. Pekka Elon kanssa tuli väiteltyä Platonin valtiosta ja viikko pari sen jälkeen hän julisti lehdistössä kuinka ko. teos on totalitaarinen / hitler kortti jne. ja sitä ei saisi opettaa kouluissa kun syntyy Pekka-Eric Auvisia.

Sattumaa tai ei, on Platon henk. koht. suosikkifilosofini. Samoja vasta-argumentteja olen tähän asti saanut kuulla Platonin ajatuksista väitellessäni yhtälailla lukiossa kuin yliopistossakin (olen toisaalta käynyt vain perusopintoja).
Locked