Re: Esittäytymiset
Posted: Mon Jun 25, 2018 4:28 pm
Tervetuloa vuosikokoukseen, jos uskallat suoraan syvään päätyyn.Griseo wrote:Itse olen jo nyt saanut seuralta paljon, vaikken ole ketään seuran jäsentä fyysisesti vielä tavannutkaan

Forum Archive - ⛧2010 ⸸2023
https://www.azazel.fi/forum/
Tervetuloa vuosikokoukseen, jos uskallat suoraan syvään päätyyn.Griseo wrote:Itse olen jo nyt saanut seuralta paljon, vaikken ole ketään seuran jäsentä fyysisesti vielä tavannutkaan
Benemal wrote:Tervetuloa vuosikokoukseen, jos uskallat suoraan syvään päätyyn.Griseo wrote:Itse olen jo nyt saanut seuralta paljon, vaikken ole ketään seuran jäsentä fyysisesti vielä tavannutkaan
Itsekin vahvasti introverttina olen jokseenkin jättäytynyt pois kokouksista ja muista tapaamisista joihin kokoontuu suurempi määrä väkeä. Tapaamiset ovat rikkaus ja ihmiset todella mukavia, mutta eivät ne varsinainen välttämättömyys ole.Griseo wrote:Olen luonteeltani hyvinkin introvertti.
Okkultismista en pitkään aikaan tiennyt juuri mitään ja tuolla sanalla oli sitkeästi luotaantyöntävä kaiku lapsuuden aikaisesta maailmankuvasta periytyen.
Vastaavasti myös voimakkaan satanistisista lähtökohdista seuraan liittynyt on monesti käynyt vuosien ajan hengellistä kamppailua, että on kyennyt paljastamaan esiin kristillisyyden merkityksen itselleen. Kristillisyys on kuitenkin hyvin keskeinen tekijä seuran kokoonpanossa, kuten liturgisista teksteistämme voi huomata - meillä on tuskin yhtäkään ilman viittausta Raamattuun, tai johonkn kristilliseen liturgiseen kaavaan.Kavi wrote:Okkultismista en pitkään aikaan tiennyt juuri mitään ja tuolla sanalla oli sitkeästi luotaantyöntävä kaiku lapsuuden aikaisesta maailmankuvasta periytyen.
Täällä on jonkin verran muitakin kristinuskon monimuotoisesta piiristä tulleita ihmisiä, jotka ovat sitten myöhemmin tulleet toisiin aatoksiin.
Muistelen JK Rowlingin Viisasten kivi-kirjan lukemisen jo aiheuttaneen minussa pelkotiloja, joten okkultismin löytäminen voi olla hyvinkin ison työn takana.
Tämä on Azazelin tähdessä ollut mielestäni hyvää että vaikka asuisi maaseudulla etäällä suurista virroista tai vaikka ulkomailla!, introverttina ja arjen askareiden täyttämää elämää on silti mahdollisuus hyvinkin hedelmälliseen veljeskuntayhteyteen. Toki rajoitteet ovat rajoittavia aina jossain määrin, mutta askel kerrallaan ja vaa'an mukaan.Griseo wrote:Elän varsin vakiintunutta perheellisen, säännöllisessä työssä käyvän elämää. Olen kuitenkin seuraan liittyessäni vakavalla tarkoituksella halukas löytämään elävän ja aktiivisen yhteyden seuran keskinäiseen elämään. Toivon myös löytäväni toimivia tapoja olla hyödyksi yhteiselle pyrinnölle. Itse olen jo nyt saanut seuralta paljon, vaikken ole ketään seuran jäsentä fyysisesti vielä tavannutkaan.
Introverttiuteni vaikuttaa siten, että viihdyn hyvin yksin/pienessä piirissä ja isommassa tai vieraista koostuvassa joukossa oleminen vie huomattavan paljon energiaa. Se ei kuitenkaan tarkoita ettenkö olisi hyvinkin kiinnostunut tulemaan vuosikokoukseen ja aktiivisesti tutustumaan seuran jäseniin. Tykkään myös haastaa itseäni epämukavuusalueille. Tuo ajankohta ei ole ihan helppoa järjestää vapaaksi näin lyhyellä varoitusajalla, mutta lupaan yrittää.obnoxion wrote:Tervetuloa!
Benemal wrote:Tervetuloa vuosikokoukseen, jos uskallat suoraan syvään päätyyn.Griseo wrote:Itse olen jo nyt saanut seuralta paljon, vaikken ole ketään seuran jäsentä fyysisesti vielä tavannutkaanItsekin vahvasti introverttina olen jokseenkin jättäytynyt pois kokouksista ja muista tapaamisista joihin kokoontuu suurempi määrä väkeä. Tapaamiset ovat rikkaus ja ihmiset todella mukavia, mutta eivät ne varsinainen välttämättömyys ole.Griseo wrote:Olen luonteeltani hyvinkin introvertti.
Tämä on todella hyvin erityinen piirre tässä seurassa ja ehdottomasti yksi tekijöistä, joka on vedonnut minuun. Itse en tosin osaa käyttää sanaa kristillisyys ei-monoteistisista näkemyksistä. Vastustan monoteistista kristillisyyttä, kunnioitan syvästi Jeesus Nasaretilaista.obnoxion wrote:Vastaavasti myös voimakkaan satanistisista lähtökohdista seuraan liittynyt on monesti käynyt vuosien ajan hengellistä kamppailua, että on kyennyt paljastamaan esiin kristillisyyden merkityksen itselleen. Kristillisyys on kuitenkin hyvin keskeinen tekijä seuran kokoonpanossa, kuten liturgisista teksteistämme voi huomata - meillä on tuskin yhtäkään ilman viittausta Raamattuun, tai johonkn kristilliseen liturgiseen kaavaan.Kavi wrote:Okkultismista en pitkään aikaan tiennyt juuri mitään ja tuolla sanalla oli sitkeästi luotaantyöntävä kaiku lapsuuden aikaisesta maailmankuvasta periytyen.
Täällä on jonkin verran muitakin kristinuskon monimuotoisesta piiristä tulleita ihmisiä, jotka ovat sitten myöhemmin tulleet toisiin aatoksiin.
Muistelen JK Rowlingin Viisasten kivi-kirjan lukemisen jo aiheuttaneen minussa pelkotiloja, joten okkultismin löytäminen voi olla hyvinkin ison työn takana.
Griseo wrote:Itse en tosin osaa käyttää sanaa kristillisyys ei-monoteistisista näkemyksistä. Vastustan monoteistista kristillisyyttä, kunnioitan syvästi Jeesus Nasaretilaista.
Olet varmasti oikeassa. Sanoille vain kertyy kaikenlaista painolastia ja kuonaa kun on elänyt ympäristöissä, joissa niitä käytetään hyvin arvottavilla ja rajaavilla tavoilla.obnoxion wrote:Griseo wrote:Itse en tosin osaa käyttää sanaa kristillisyys ei-monoteistisista näkemyksistä. Vastustan monoteistista kristillisyyttä, kunnioitan syvästi Jeesus Nasaretilaista.
Minulle merkittävä väylä kristillisyyteen oli, kun aikoinaan löysin esityksiä eri uskontoperinteiden ristiinnaulituista pelastajista. Aiemmin niin eriytyneenä ja ehdottomana näyttäytynyt kristinusko aukeni joka suuntaan, ja näyttäytyi pienen, luutuneen ja käpertyvän sijaan suurena, tuntemattomana ja elävänä. Nyt sanoisin että luutuminen, pienuus ja käpertyminen olivat ennemminkin omien käsitysteni ominaisuuksia ja niiden helpottaminen vaati välienselvittelyn juuri kristillisyyden kanssa. Minulle kristillisyys on lumoava verkosto hengellsiä painotuksia, jotka ilmaisevat syvää ja hengittävää mysteeriä. Monoteismi kuvaa hyvin erästä näistä painotuksista, mutta kuitenkin sellaista joka ei ole kristillistä alkuperää, jota kristinusko ei edusta jyrkimmillään, ja joka ei ole yksin raamatullinen perinne.