Lämpimästi tervetuloa!Iisakki wrote:Tervehdys
Olen keski-ikää lähestyvä mies vantaalta. Perusduunari ylioppilas pohjalla. Erittäin nuorella iällä oivalsin oman suunnan ajatuksissani ja elämän arvoissa jonka mukaan elää ja jota kohti kulkea. Päivääkään en ole viettänyt missään porukoissa tai seuroissa etsien samanmielisten seuraa tai vertaistukea. Päivä kumminkin koitti jolloin tunsin jymähtäneeni paikalleni kehityksen kanssa ja tutustuin Azazelin Tähden kirjoituksiin. Sanomattakin selvää että tunsin löytäneeni porukan jonka ajatuksiin voin yhtyä ja jonka avulla voin edetä paremmin. Liityin seuraan hiljattain jonka jälkeen olen viettänyt aikaa lukien ja tutustuen maailmaan uusia oppeja hyödyntäen.
Nimimerkki on oikea toinen nimeni ja ei sisällä syvempää merkitystä.
Esittäytymiset
- Einheri
Re: Esittäytymiset
-
Tervetuloa Iisakki.
-
Tervehdys!
Olen äskettäin 30 vuoden rajapyykin ylittänyt mies pääkaupunkiseudulta. Okkultismista ja esoteriasta olen ollut spesifisti kiinnostunut noin 10 vuotta, mutta kiinnostukseni johonkin epämääräiseen "tuntemattomaan" on toki ollut läsnä niin kauan kuin muistan. Koen olevani jonkinlainen teosofi, etenkin ervastilaisessa/ruusuristiläisessä hengessä, ja Pekka Ervast onkin lyhdyn lailla valaissut tietäni läpi monenmoisten sisäisten ja ulkoisten myrskyjen. Koen jonkinlaista epämääräistä yhteyttä myös VKT:hen, mutta satanistiksi en ole koskaan itseäni tuntenut, lähinnä johtuen termin toinen toistaan epämääräisemmistä määrittelyistä joihin olen törmännyt. Azazelin Tähteä olen seurannut jo pitkään, ja tämän foorumin keskustelut ovat olleet hyvin avartavia seurata. Aika näyttää miten hyvin kykenen niihin itse osallistumaan. Nimimerkkini tulee mieltymyksestäni ns. "soturin arkkityyppiin".
Olen äskettäin 30 vuoden rajapyykin ylittänyt mies pääkaupunkiseudulta. Okkultismista ja esoteriasta olen ollut spesifisti kiinnostunut noin 10 vuotta, mutta kiinnostukseni johonkin epämääräiseen "tuntemattomaan" on toki ollut läsnä niin kauan kuin muistan. Koen olevani jonkinlainen teosofi, etenkin ervastilaisessa/ruusuristiläisessä hengessä, ja Pekka Ervast onkin lyhdyn lailla valaissut tietäni läpi monenmoisten sisäisten ja ulkoisten myrskyjen. Koen jonkinlaista epämääräistä yhteyttä myös VKT:hen, mutta satanistiksi en ole koskaan itseäni tuntenut, lähinnä johtuen termin toinen toistaan epämääräisemmistä määrittelyistä joihin olen törmännyt. Azazelin Tähteä olen seurannut jo pitkään, ja tämän foorumin keskustelut ovat olleet hyvin avartavia seurata. Aika näyttää miten hyvin kykenen niihin itse osallistumaan. Nimimerkkini tulee mieltymyksestäni ns. "soturin arkkityyppiin".
-
Lämpimästi toivotan sinut tervetulleeksi osallistumaan keskusteluihin Mars. Rohkeasti vaan mukaan sekoittamaan pakkaa niin saadaan mahdollisimman laajalti mielipiteitä ja tietoa kulkemaan suuntaan jos toiseen.
"We live for the woods and the moon and the night"
-
Varmasti hyvä asia, että ei-jäsenetkin lisääntyvät foorumilla. Ehkä foorumi kuitenkin vaatii ainakin jonkinlaista sympatiaa/yhteyttä vasemman käden tietä kohtaan.
- Benemal
Ei se sitä vaadi. Myös OKT on raskaasti ristiriidassa vallitsevien olosuhteiden kanssa. Kiitos Tulihenki osallistumisesta ja tervetuloa Mars.
- Insanus
Tervetuloa Mars! Satanismin määrittelyn hankaloittaminen on kyllä kummallisen yleistä.
"Maailmankuva johon kuuluu vahva kunnioitus/palvonta Saatanaa kohtaan"?
Mitä muuta satanismi edes voi nimensä puolesta olla?
Jumalan synnit ovat kourallinen hiekkaa ihmisen valtameressä
-
Toki näinkin. Tarkoitin sitä, että tuo määritelmä ei kerro vielä mitään niin kauan kuin Saatana jätetään määrittelemättä.Insanus wrote:Tervetuloa Mars! Satanismin määrittelyn hankaloittaminen on kyllä kummallisen yleistä.
- Insanus
Kyllä se jotain kertoo, nimittäin sen että Saatana ylipäänsä koetaan tasolla tai toisella olemassaolevaksi, eikä pelkäksi symboliksi jollekin toiselle aatteelle:Mars wrote:Toki näinkin. Tarkoitin sitä, että tuo määritelmä ei kerro vielä mitään niin kauan kuin Saatana jätetään määrittelemättä.Insanus wrote:Tervetuloa Mars! Satanismin määrittelyn hankaloittaminen on kyllä kummallisen yleistä.
Ensimmäinen kysymys kuuluu miten Saatana ylipäänsä voidaan määritellä & mitä tuon nimen alle voidaan asettaa. Liian usein tuntuu että vastaus on suunnilleen ajattelematon "ihan mitä vaan" & silloin satanismi muuttuukin sanaksi joka ei tosiaankaan tarkoita mitään. Egoismi, hedonismi, eläinluonto, poliittinen kapina, itsetuho, kosmoksen tyhjyys, nihilismi = satanismia?
Ei tietenkään. Ei ytimellisesti.
Ellemme tarkoita Saatanalla Saatanaa eli (oli se sitten persoonalliseksi tai absoluuttiseksi jumaluudeksi mielletty) Jumalaa vastustavaa olemusta jonka olemassaolo koetaan tosiasiaksi, vaan käytämme nimeä ensisijaisesti symboloimaan sitä-ja-sitä, niin yleensä voimme löytää "satanismillemme" osuvammankin nimen. Toki yhteyksiä traditioiden ja filosofioiden välillä voi havaita & niiden yhdistäminen onkin Azazelin Tähden pyrkimyksenä, mutta se on vähän eri asia koska silloin pyrkimyksenä on löytää yhteys olemassaoleviksi koettujen olemusten välillä, eikä vetää hatusta.
Saatanan olemukseen pureutuminen vaatii tietysti vähintäänkin vakavamielistä pohdintaa ja tuolloin Saatana on koettava jo olemukseksi joka 'on olemassa' tavalla tai toisella. Saatanan määritelmä on tottakai siitä hankala keksi pureskeltavaksi, että kyse on vastustajasta & siten Saatana löydetään kenties vahvemmin antiteeseistä & varjoista, kuin itsestään määritelmästä: sitä voisi kenties käyttääkin satanismin määritelmänä tai sormena joka osoittaa siihen suuntaan mistä vastauksia voi odottaa löytävänsä.
Tätä voidaan ja sitä tuleekin pyöritellä ympäri, mutta sehän on jo sitä omakohtaista pohdiskelua Saatanan nimen äärellä ja tekisi mieleni sanoa, että jo silloin kun pyritään löytämään yhteys todelliseen, olemassaolevaan ydinolemukseen eikä vain liimata nimen alle sitä mitä huvittaa, ollaan satanisteja, eli saatananpalvojia.
Jumalan synnit ovat kourallinen hiekkaa ihmisen valtameressä
-
Tietysti kyseessä on asioita joiden tyhjentävä määrittely on haastavaa, ellei jopa mahdotonta, mutta tarkoitin vain että ulkopuolisen silmiin satanismista voi olla vaikea saada kiinni koska se merkitsee niin eri asioita eri ihmisille, ja kysyttäessä saa erilaisia vastauksia. Eri asia on tietty voiko edes olla "vääränlaista" satanismia, niin individualistinen asiahan on kyseessä.