Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Nefastos »

Tervetuloa foorumin uusille jäsenille, toivon mukaan saatte iloa/hyötyä keskusteluista!

Upea kuva tuo Ambrosiuksen avatar...
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Vanadís

Re: Esittäytymiset

Post by Vanadís »

Olen kolmikymppinen nainen, jossa yhdistyy elämäniloisuus ja kiinnostus kuolemaa kohtaan. Olen kulkenut vasemman käden tietä nelisen vuotta. Sitä ennen vietin viitisentoista vuotta shamanismin ja länsimaisen magiaperinteen parissa. Luen paljon ja pyrin tekemään maagista työtäni holistisesti niin teoriaa päntäten kuin tehden konkreettisia tekoja. Teen myös ihmisille kepposia, pyrin tuomaan ympäristööni iloa ja rakkautta, sekä herättelemään väkeä pois oravanpyörästä.

Muutamia teistä jo tunnenkin ja ollaan törmätty pääasiassa Helsingin suunnalla.

Kiinnostukset: shamanismi, Aleister Crowley, jooga, riimut, teosofia, vanha skandinaavinen runous, kirjoittaminen, Gurdjieff, Tantra (vamachara), Kashmirin shaivismi, hyväntekeväisyys, metallimusiikki, kissaeläimet, ekopsykologia, sotahistoria, Egypti ja jäätelön syöminen
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Nefastos »

Tervetuloa Freija!
Freija wrote:Kashmirin shaivismi


Mahtavaa. Jonkinlainen keskustelu - lukupiirinkö muodossa? - aiheesta tässä vuoden mittaan voisi olla todella sympaattista. Ei ole liian tunnettu asia, mutta syvyyttä riittää.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Vanadís

Re: Esittäytymiset

Post by Vanadís »

Luku- tai keskustelupiiri oli mielessä, taisin asiasta vinkata sinulle Facebookin puolella jo ;) Aihe on vaan aloittelijoille vaativa, joten voisi koota asiasta perustietopakettia pohjaksi. Palataan tähän vaikka privaviesteissä tarkemmin kevään mittaan.
User avatar
Insanus
Posts: 835
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:06 am
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Insanus »

Olisikin kiinnostavaa pistää keskustelua kehiin kashmirshaivismista; luulen että aika moni jäsen voi tunnistaa omaa ajatteluaan siitä ja jos ei, niin ainakin se on tosi hyvä vertailukohde.
Jumalan synnit ovat kourallinen hiekkaa ihmisen valtameressä
User avatar
Wytch
Posts: 21
Joined: Fri Feb 06, 2015 1:21 am

Re: Esittäytymiset

Post by Wytch »

Olen 23-vuotias miespuolinen henkilö joka on kokenut jonkinlaista kutsua tälle Polulle pidemmän aikaa joka konkretisoitui vasta lähiaikoina. Alunperin olin lähinnä tutustunut tieteelliseen/maalliseen filosofiaan mutta se, kuten ateismi, jätti aina jonkinlaisen vailinaisen olon, tietynlaisen aukon jota ei voitu selittää ja vasta Baruch Spinozan kautta päädyin panteismiin ja sitä kautta tustumaan okkultismiin ja Azazelin Tähden kirjoituksiin aidosti realistisena vaihtoehtona.

Henkilökohtaisella tasolla Polun kulkeminen on vasta vauvan kengissä, perustuksen luomisena meditaation ja meditatiivisten harjoitusten kautta. En koe järkeväksi yrittää kurottaa tähtiin ennen kuin on luotu kunnollinen perusta kyseiselle toiminnalle.

Tänne liityin koska omassa kaupungissani ei ole minkäänlaista okkultista seuraa tai toimintaa, ainakaan tietääkseni ja pystyn hyväksymään Azazelin Tähden seitsenkohtaisen perustan ellen täysin niin ainakin lähes täysin siitä huolimatta, että oma kiinnostukseni on enemmän Perinteisen Noituuden piirissä (erotuksena Wiccalaisuudelle ja muulle kyseisentyyliselle toiminnalle) kuin muissa esoterian muodoissa, oli se sitten satanismia, muunlaista pakanuutta tai muuten eriävää toimintaa. Perinteisessä Noituudessa itseä kiehtoo/kiinnostaa sen maanläheisyys ja jonkinlainen konkreettisuus, koen sen paljon helpommin lähestyttäväksi ja läheiseksi kuin muut esoterian muodot joista olen lukenut ja joihin olen tutustunut.
User avatar
RaktaZoci
Posts: 307
Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
Location: Salo

Re: Esittäytymiset

Post by RaktaZoci »

Tervetuloa joukkoon tummaan (ja joskus hieman värikkäämpäänkin). :)

Lähestymistapasi vaikuttaa varsin järkevältä ja tasapainoiselta. Perustuksen valaminen on tärkeää ja kärsivällisyyden ja jatkuvuuden säilyttäminen työssä myös korostettava elementti.

Toivon, että keskusteluistamme on apua valitsemallasi polulla.
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
User avatar
Umbrosis
Posts: 8
Joined: Sun Dec 14, 2014 1:58 am
Location: Satakunta

Re: Esittäytymiset

Post by Umbrosis »

23-vuotias mies Satakunnasta. Horoskoopiltani olen härkä, ja se näkyy ulospäin ajoittaisena kovapäisyytenä.
Päätös veljeskuntaan hakemisesta tapahtui viime vuoden loppupuolella pitkän harkinnan jälkeen. Tapakristillisyyden vastustaminen on aikoinaan aloittanut kohdallani ns. pimeälle puolelle kääntymisen, ensin kirkosta eroamisena 15-vuotiaana ja ateistisina ajatuksina. Yhä enemmän tutustuin okkultistiseen filosofiaan ja historiaan, kunnes huomasin ehdottomien arvojeni hiljalleen "pehmenevän" ja kaartuvan tälle polulle, jota kuljen varmempana kuin koskaan aikaisemmin.

Nimimerkkini on tällä hetkellä mitäänsanomaton, mutta teen töitä tämän tilanteen muuttumiseksi parast' aikaa. Nimen olen jo "saanut", mutta käyttöönotto on vielä vaiheessa.

Niin että tervehdys vaan kaikki!
Hoenir
Posts: 137
Joined: Thu Apr 24, 2014 5:13 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Hoenir »

Lämpimästi tervetuloa mukaan!
"Futile as a ghost I stand guard over hidden gold, O lord of the meeting rivers"
User avatar
RaktaZoci
Posts: 307
Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
Location: Salo

Re: Esittäytymiset

Post by RaktaZoci »

SJH wrote: Niin että tervehdys vaan kaikki!
Sydämellisesti tervetuloa! :)
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
Locked