Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Esittäytymiset

Post by Nefastos »

Tämän aihealueen alla uudet käyttäjät voivat perinteiseen tapaan antaa lyhyen esittelyn itsestään. Keskittyminen aiheiden kannalta jollain lailla oleelliseen informaatioon voi tietysti olla suositeltavaa, mutta jos haluatte välttämättä kertoa postimerkkeilyharrastuksestanne täällä, niin antaa mennä.

Itse olen '79 syntynyt mies, eronnut, kirjailija, filosofian maisteri (uskontotiede). Feminiininen mutta dynaaminen suhtautumistapa; valkoinen aspekti. Horoskooppi: Härkä, kaikkine oheisvaikutuksineen (joista osa tosin ilmenee negaatioiksi kierähtäneinä - yllättävän pieni ero tosiasiassa). Okkultismi kiinnostanut aina. Satanismi astunut elämään vasta 1999. Azazelin Tähden ensimmäiset säännöt kirjoitin 2002.

EDIT: päivitetty.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Olen vuonna 1981 syntynyt perheellinen mies. Alunperin uskonnottomasta kodista, tosin aikuistuttuani molemmat vanhemmat löytäneet tahoillaan elämäänsä hengellisen sisällön. Itselleni okkultismi on ollut voimakas tarve, joka ollut läsnä ensin leikeissä ja viihteessä, kunnes muuttui tietoiseksi orientaatioksi.

Olen kiinnostunut kaikesta uskonnollisuudesta, ja aivan erityisesti uskontojen kielestä ja kuvastosta. Olen myös innokas lukija, ja harrastan erityisesti historiaa, psykologiaa, kieliä, taidetta ja runoutta.

Ikä on karsinut minusta seikkailunhaluisuuden, ja arvosta tasaista arkea & rauhallista elämää.

EDIT: Päivitetty.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Wyrmfang
Posts: 775
Joined: Tue May 25, 2010 10:22 pm
Location: Espoo

Re: Esittäytymiset

Post by Wyrmfang »

Sen verran paljon on muuttunut viimeisen muutaman vuoden aikana, että uusien keskustelijoiden tai seuraajien kannalta voi olla syytä päivittää esittely.

31-vuotias avoliitossa asuva mies. Operoin filosofian parissa, kiinnostuksena erityisesti moraalifilosofian, metafysiikan ja uskonnonfilosofian epämääräinen välimaasto. Elämääni mahtuu kaksi merkittävää maailmankatsomuksellista muutosta: (1) kytevän hengellisyyden ja lapsuudessa jatkuvasti läsnäolleen yliluonnollisen kauhun tunteen kautta voimakas identifioituminen satanismiin ja okkultismiin täysikäisyyden kynnyksellä, (2) n. 25v alkaen tiettyjen psykologisten ja sosiaalisten ongelmien myöntäminen, ja tästä seurannut välttämätön etäisyyden ottaminen ja uudelleenarviointi suhteessa esoteriaan, josta paitsi olin saanut paljon kestävää myös sen avulla paennut em. ongelmia. Seurassa yksi varhaisimpia jäseniä, aiemmin hyvin aktiivinen, nyttemmin luopunut kaikista vastuutehtävistä koska koen seuran suhteen tieteeseen ja valtavirtaiseen filosofiaan vääristyneenä. Menossa mukana ainutlaatuisten ja elävässä elämässä tietyllä tapaa samanhekisten ihmisyksilöiden takia sekä teosofian aivan ytimellisimmän idean vakavasti jakavana: toimia universaalin ihmisyyden puolesta ja tukea uskonnollista synkretismiä.
Last edited by Wyrmfang on Thu Jun 09, 2016 12:51 pm, edited 3 times in total.
Krieger
Posts: 22
Joined: Tue May 25, 2010 11:58 pm
Location: Jyväskylä

Re: Esittäytymiset

Post by Krieger »

Avoliitossa elävä kolmisen vuotta vajaa kolmekymppinen mies myöskin Jyväskylästä. Filosofian opiskelija joskin nykyään työn ja Työn ohella. Horoskooppi on oinas. Aspekti musta. Lähestymistapa on feminiinen ja uskonnollinen, enemmän tunne ja intuitiopohjainen kuin pelkästään terävän älyllinen. Heittäytyy helposti tunteen ja energian pyörteisiin niin hyvässä kuin pahassakin. Välillä turhankin empaattinen. Okkultismi on ollut muodossa jos toisessa aina mukana elämässä, satanismiin tutustunut paremmin joskus 2000-luvun alkupuolella.
Last edited by Krieger on Fri Jun 04, 2010 2:12 pm, edited 1 time in total.
Lux

Re: Esittäytymiset

Post by Lux »

Räävitäänpäs jotain sielunpaloja kasaan: Kohtapuoliin 29 -vuotias mies. Avioliitossa neljättä vuotta. Profaanien akatemian pyörteet läpäissyt maisteri. Harrastuksiin kuuluu mm. aktiiviliikunta kaikissa muodoissaan, musiikki & taide, lukeminen, kirjoittaminen & runoilu. Tähtimerkkinä Rapu, kovan kuoren alla on siis tunteellinen ja vähän turhankin herkkä sielu, kaikki tieto ja viisaus on hankittu ja hankitaan yleensä kantapään kautta takapuoli edellä puuhun kiipeämällä. Persoonan säde on äärimmäisen dynaaminen ja maskuliininen (mars), sielun säde feminiini ja passiivinen (venus). Yksi AT:n perustajajäsenistä. Punaisen tulen & "sotijoiden koulun" ylöspäin konttaava oppilas. Kiinnostuksen kohteena kaikki totuudellinen ja kaunis, ylevä ja kehittävä. Vastustaa henkistä (kuin fyysistäkin) rappiota ja alhaista valheellisuutta. Kävelevä ristiriita. Ei kukaan.
Ochra
Posts: 2
Joined: Tue Jun 01, 2010 10:49 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Ochra »

Olen kahdenkymmenen ylittänyt nainen pääkaupunkiseudulta. Opiskelen yliopistolla ja etsin omaa tietäni maailmassa, joka ainakin täältä katsottuna on niin täynnä tyhjää melua ja turhanpäiväistä touhuamista, vaikka samalla myös arvaamatonta kauneutta. Kokonaisvaltaisempi hengellisyys ja sitä myötä okkultismi alkoivat vetää puoleensa teini-ikäisenä, varsinaisen päätöksen omalle polulleni lähtemisestä tein keväällä 2007. Uskonnollisesti voisin määritellä itseni (poly-/henoteistiseksi) pakanaksi. Löytänyt paljon inspiraatiota AT:n kirjoituksista, muutoin ei aiempia yhteyksiä seuraan. Aurinko Kaloissa, Kuu Oinaassa.
blackflame
Posts: 28
Joined: Wed Jun 02, 2010 11:21 pm

Re: Esittäytymiset

Post by blackflame »

Työtön 22-vuotias nuori mies Kajaanista eli kainuun suunnasta. Horoskoopilta Kalat. Kiinnostunut miten se nyt esitettäs satanismista/saatanapalvonnasta pienestä pojan klopista asti :) mutta nyt tullut pintaan vahvemmin kun ikääkin tullut enemmän päälle... Pidän itseäni Satanistina/saatananpalvojan siksi näin kahdella nimikkeellä koska olen omaksunut itselleni kummatkin nimikkeet sillä olen löytänyt niistä itselleni ''tiiviin''/selkeämmän'' tien itselleni sopivanan, kummassakin kun on omia pieniä että isoja pointteja... lisäksi kiinnostukseni aiheet ovat elokuvat, musiikki (olen juuri aloittanut sähkökitaralla soittamisen harjoittelua), okkultismi, spiritismi(kokeilu asteella vielä) että, kirjallisuus, taide tms.
User avatar
Einheri
Posts: 111
Joined: Sun Jun 06, 2010 12:23 am
Location: Etelä-Savo

Re: Esittäytymiset

Post by Einheri »

23-vuoden ikää lähestyvä avoliitossa elävä mies Pohjois-Suomesta.
Horoskooppi: Leijona
Katsoo harrastavansa kaikkea kirjoittamisen ja urheilun väliltä.
Nykyinen maailmankatsomus alkoi hiljalleen muokkautua 2006 tienoilla, lopullinen impulssi AT:n filosofiaan kulki frater Nefastoksen kirjallisuuden kautta.
Thelemist
Posts: 2
Joined: Fri Jun 04, 2010 6:49 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Thelemist »

Tervehdys.

Mies, 28 auringonkiertoa nyt takana. Koulutukseltani taiteen kand, sittemmin sijoittunut työelämään ja sitä myöten myös yhteiskuntaan. Nykyään siis elän aika tavallista ja keskiluokkaista, mutta kurinalaista elämää pienine perheineni.

Ensi kosketus okkultismiin 90-luvun puolessa välissä black metallin saattelemana,
jota seurasi myös kasvu eroon itse musiikillisesta ilmiöstä ideologisten arvojen säilyessä.
Nykyisin olen taas alkanut tekemään musiikkia ja sanoituksia bändilleni, josta on tullut taas tarpeellinen kanava tunteiden ja ajattelun käsittelyyn nyky-yhteiskunnan puristuksessa.

Kulttuuri ja taide ovat aina olleet lähellä sydäntäni, ja uskon että niihin voidaan sisällyttää jotain hyvinkin arvokasta.
Ideologiset oletukseni ovat nykyään jossain vihreän politiikan, teistisen satanismin ja neoplatonilaisuuden välimaastoissa.
Muita kiinnostuksen kohteita mainitakseni : alkemia, crowleylainen kehitysoppi, teosofia, länsimainen filosofia ja klassinen okkultismi.

-A
Vehemency
Posts: 6
Joined: Mon Jun 07, 2010 2:20 pm
Location: Valkeakoski

Re: Elämäntapojen muutoksista

Post by Vehemency »

Mies, ylioppilaslakin juuri saanut päähän, sivarin jälkeen ei tietoa jatkosuunnitelmista, parisuhteessa nyt parisen vuotta. Okkultismi tuli tutummaksi noin neljä vuotta sitten ja on siitä asti pitänyt otteessaan, Azazelin Tähti osoittautunut lähimmäksi omaa katsomusta ja on ollut tärkeä apu matkan varrella. Ajatus ykseydestä syntyi päässä vielä paljon pienempänä joten hiljalleen salatieteisiin tutustuneena oli ilo huomata kuinka lähellä omia ajatuksia salatieteissä oltiinkaan.

Musiikin ja lukemisen ohella suht säännöllistä saliurheilua. Siinä voi altistua liialle fyysisyyden painottamiselle, mutta ainakin yhden vuoden kokemuksella se on päinvastoin osoittautunut hyväksi psyykkeen virkistäjäksi. Joukkueurheilulajit eivät muutenkaan ole minun juttuni niin oli mukava löytää edes joku laji joka pitää tätä fyysistä kuorta kasassa ettei suotta tule sen takia ennenaikaista lähtöä.

Tällaisessa ketjussa on ehkä asiatonta alkaa hirveästi lainailemaan muita, mutta:
Libra wrote:aloin osittain tietoisesti mutta osittain tiedostamattani erkaantumaan entisistä piireistä ja ihmisistä ylipäätään. Sosiaalinen eläin minussa alkoi vetäytymään koloonsa ja kaikessa monimuotoisuudessaan turhuus (Vanity, absolutely my favourite sin!/Paholaisen asianajaja -elokuvasta Pacino-Saatanan repliikki) alkoi pikku hiljaa muuttua tiettyjen asioiden osalta hyötykäyttöön.
Tämän saman skenaarion olen läpikäynyt ainakin jollain asteella, ja sillä on tosiaan ollut positiiviset vaikutuksensa. Creation through destruction, nahkaa luova käärme, jne...
Locked