Suosittele kolmea kirjaa okkultismista

Keskustelu muusta kuin Azazelin Tähden omasta kirjallisuudesta.
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Suosittele kolmea kirjaa okkultismista

Post by Nefastos »

Hiljaisuuden Äänen kommentaari on loppuunmyyty, joten saatavuus on tällä hetkellä varsin huono.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Lux

Re: Suosittele kolmea kirjaa okkultismista

Post by Lux »

Ater Candeo Sol wrote:Kysyisin vielä että mistähän tuota Nefastoksen Hiljaisuuden Ääni -kommentaaria löytäisi?
Kun kirjaa ei ole kerta virallisesti saatavilla niin laita allekirjoittaneelle sähköpostia, jos haluat sen lainaan.
v-a
Posts: 23
Joined: Tue May 25, 2010 8:11 pm
Contact:

Re: Suosittele kolmea kirjaa okkultismista

Post by v-a »

Oma kappaleeni Hiljaisuuden ääni kommentaarista lepää nyt jonkin henkilön hyllyssä joka kaappasi reppuni aikoinaan. Mukana oli myös kirja Surrealism & Occultism.
Olen suhtautunut asiaan positiivisella mielellä ja ajatellut jopa että kirjat saattoivat mennä "oikeaan osoitteeseen".
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Suosittele kolmea kirjaa okkultismista

Post by obnoxion »

v-a wrote: kirja Surrealism & Occultism.
Löytyy omastakin hyllystä, ja on mielestäni erinomainen. Varas sai kyllä kelpo saaliin, josta uskoisin riittävän iloa pidemmäksi aikaa kuin Siwan pohjakassasta hiljaisen päivän iltana.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Ater Candeo Sol
Posts: 24
Joined: Sun Jul 25, 2010 3:18 am

Re: Suosittele kolmea kirjaa okkultismista

Post by Ater Candeo Sol »

Nagahel wrote:Kun kirjaa ei ole kerta virallisesti saatavilla niin laita allekirjoittaneelle sähköpostia, jos haluat sen lainaan.

Kiitos tarjouksesta, mutta en nyt taida siihen kuitenkaan tarttua. Nimittäin kun lukujonossa on tällä hetkellä lähemmäs kymmenen kirjaa avaamattomina, plus kourallinen puolittain luettuja.

Ajattelin että jos kommentaaria jostain olisi löytynyt, oisin voinut sen hyllyyn hankkia ja tutustua siihen sitten joskus paremmalla ajalla...
blackflame
Posts: 28
Joined: Wed Jun 02, 2010 11:21 pm

Re: Suosittele kolmea kirjaa okkultismista

Post by blackflame »

no nyt ei ole kuin kaksi esittää, jos ei sit saa azazelin/nefastosin teoksia mainita? mutta laitetaan nyt jotain mitä täällä ei ole:

-Lon Milo Duquette: Avain Salomon avaimeen
-Nietzsche: Antikristus

ps.kuinkas on? kun luin tämän antikristus kirjan, niin onko kellään kokemuksia muista Nietzeshen kirjoista? Eli onko hyvää luettavaa vai onko tämä yllämainittu kirja vain yksi näin saatananpalvojana sanottuna ainut hieno ja opettava teos? kun ei ole uskaltanut summassa alkaa loppuja teoksia ostaa kun ei osaa mennä sanoo käsitteleekö loppu teokset sitten aivan jotain muuta mitä itse odottelen....
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Suosittele kolmea kirjaa okkultismista

Post by Kenazis »

blackflame wrote:no nyt ei ole kuin kaksi esittää, jos ei sit saa azazelin/nefastosin teoksia mainita? mutta laitetaan nyt jotain mitä täällä ei ole:

-Lon Milo Duquette: Avain Salomon avaimeen
-Nietzsche: Antikristus

ps.kuinkas on? kun luin tämän antikristus kirjan, niin onko kellään kokemuksia muista Nietzeshen kirjoista? Eli onko hyvää luettavaa vai onko tämä yllämainittu kirja vain yksi näin saatananpalvojana sanottuna ainut hieno ja opettava teos? kun ei ole uskaltanut summassa alkaa loppuja teoksia ostaa kun ei osaa mennä sanoo käsitteleekö loppu teokset sitten aivan jotain muuta mitä itse odottelen....

Itse olen lukenut suurimman osan Nietzschen kirjoista, joista itseasiassa sain juuri eilen "Ecce Homon" päätökseen. Nietzshen ajatuksista kiinnostuneelle suosittelisin "Antikristuksen" lisäksi ainakin "Epäjumalten Hämärää" ja "Ecco Homoa". "Epäjumalten Hämärän" nostaisin ehkä noista kolmesta tärkeimmäksi. "Näin Puhui Zarathustra" taitaa silti olla se Nietzschen "pääteos" monien mielestä, mutta suosittelen seuraavaksi tutustumaan "Epäjumalten Hämärään", jos "Antikristus"- tyylistä tekstiä haluat.
"We live for the woods and the moon and the night"
Lux

Re: Suosittele kolmea kirjaa okkultismista

Post by Lux »

Suurimman osan Nietschen teoksista olen itsekin lukenut, kirjahyllystä taitaa löytyä mainitsemasi Antikristus, Epäjumalten Hämärä sekä Iloinen Tiede. Näin Puhui Zarathustraa voisin suositella, kuten muitakin hänen teoksiaan, luonnollisesti suolahippusen kera kuten mitä tahansa muutakin lukemistoa.

Nietsche oli melko ristiriitainen persoona, mistä kertovat hänen teostensakin räiskähtelevä luonne ja vaihteleva taso. Se "yli-ihmis" -ideaali mistä hänet parhaiten tunnetaan, lienee Nietscheä huonoimmillaan; auttamaton sekasotku titaanista hybristä ja alemman, kuolevaisen ihmispersoonan tahdonhalua. Hänen filosofiansa epäonnistumiset kiteytyvät parhaiten hänen omassa persoonassaan, elämässään ja kohtalossaan.
User avatar
Insanus
Posts: 835
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:06 am
Location: Helsinki

Re: Suosittele kolmea kirjaa okkultismista

Post by Insanus »

Harva kirja okkultismista on sellanen mitä oon osannu lukea satuttamatta itteäni palavalla ahneudella oppia kaikki ja kasvaa ja nousta (will to power joojoo).

Pahin toistaiseksi ollut varmaan A.Crowleyn Book of Lies, mutta samalla luonnollisesti myös antoisin. 93 kappaletta aforismeja vähän millon mistäkin; hankalaa kuvailla.
http://www.sacred-texts.com/oto/lib333.htm
Siitä tutustumaan jos ei koneelta luku häiritse.
Muutenkin oikeestaan aforismien kautta tuntuu itselle olevan helpoin ymmärtää mitään,
asioiden katsominen ei jää silloin kuoreen, vaan 'paljastaa senkin mikä on piilossa'.
Ainakin suuremman osan.

Toinen mistä pidin/pidän on Mestari Eckhartin Sielun Syvyys.
Harhaoppinen höyrypää joka oli tajunnut jo aikoja sitten uskontojen ytimen ja toden tahdon löytämisen.

Kolmanneksi pitäisi ehkä koittaa jotenkin kiteyttää kaikki järkevä Tarotista, tai systeemi itsessään. Book of Thoth oli aika lailla. Muita ei-bullshit-tekstejä en muistakaan.
Tai Tao Te Ching, vähän sama asia oikeastaan I Chingin kautta.
Jumalan synnit ovat kourallinen hiekkaa ihmisen valtameressä
OMI
Posts: 2
Joined: Fri Jul 15, 2011 12:13 pm

Re: Suosittele kolmea kirjaa okkultismista

Post by OMI »

Paljon onkin näköjään lisää kirjoja tullut suositelluksi tähän keskusteluun kun sitä viimeksi, tietenkin vielä ilman tunnusta, lueskelin. Mielestäni en kuitenkaan nähnyt yhtä oopusta, jonka itse aikanaan luin ensimmäisenä Blavatskyn teoksista. Elikkä sellainen teos kuin "Mitä on okkultismi?", joka sisältää muistaakseni myös Blavatskyn pienen kirjasen "käytännöllinen okkultismi".

Pitkään Tiellä olleille kirja ei varmaankaan sisällä mitään uutta, mutta jos foorumilta löytyy aloittelevia Totuuden etsijöitä, kuten minä, niin suosittelen heille tätä kirjaa lämpimästi. Ajattelin tässä samalla mainita, että jos foorumilta löytyy huuto.netin käyttäjiä, niin tsekatkaa ihmeessä sieltä välillä Blavatskyn ja muidenkin teoksia, jos tuntuu halua saada kirjahyllyyn täytettä. Tälläkin hetkellä näkyy olevan myynnissä niin salaista oppia, hunnutonta isistä kuin yli 100 vuotta vanhaa painosta teosofian avaimesta, joka tosin sulkeutuu kohta. Itse hankin aikanaan juuri sieltä mm. salaisen opin ja hunnuttoman isiksen, että ihan luotettava paikka on. Tietysti kannattaa jotain huutaessa vähän silmäillä käyttäjien palauteosiota, joka kertoo käyttäjästä myyjänä paljon.
Locked