Asianajaja kuvaili naisen lähettämiä viestejä "ahdistuneen ja masentuneen ihmisen suoltamaksi tajunnanvirraksi".
Teosta epäilty mies kertoi yhdessä sähköpostiviestissään muun muassa kuinka "kiehtovaa on kun voi päättää jonkun kohtalosta yhdellä sormenliikautuksella".
Nainen puolestaan kertoi kuulusteluissa halunneensa kostaa sijaiskärsijöiden avulla henkilöille, jotka häntä olivat sortaneet. Nainen kertoi poliisille, että yliopisto valikoitui kohteeksi, koska hän vihaa humanisteja.
Lainaukset Hesarin artikkeleista täällä ja täällä.
Tässä ollaan aika monen keskeisen ongelman kanssa tekemisissä. Tuskan muuntuminen vihaksi, jonka on saatava purkautua vähintään vihafantasiassa ellei aktuaalisessa väkivallanteossa, & kuinka näiden kahden välinen ero muuttuu helposti hyvin häilyväksi idean alkaessa riivata ihmistä. Väkivallan kierron kohdistuminen sijaiskärsijöihin, mistä tulee taas mieleen magian aksiooma "jokainen kappale toimii vain yhdessä tarkoituksessa, muuttaakseen työstämänsä kappaleet itsensä kaltaisiksi" - eli tässä tapauksessa aiheuttaakseen muille sitä samaa syytöntä kärsimistä, minkä itse on saanut osakseen. Ja omasta syvästä voimattomuuden tunteesta lopulta kehittyvä voimafantasia, jossa valta päättää elämästä & kuolemasta kompensoi syvää kyvyttömyyttä.
Kaikki nämä ongelmakohdat ovat ainakin minulle tuskallisen tuttuja omasta elämänhistoriastani, varmasti monelle muullekin täällä. Yhteiskunnalle mekanismi on jollain tapaa poikkeuksellinen, hirviömäinen & ehkä jopa käsittämätön, mutta satanistille sen ei pitäisi sitä olla. Psykologisen rakenteen tulisi olla hyvinkin tuttu, & vastausten siihen osapuilleen selviä. Niin kauan kuin ne eivät sitä ole, ollaan äärimmäiseen väkivaltaan viettävällä tiellä, meidän terminologiallamme sanottuna alaspäisellä tiellä. Redusointi, mihin yhteiskunta helposti syyllistyy kollektiivista syyllisyyden- ja pelontunnetta rauhoittaakseen, ei ole ensinkään hyvä ratkaisu. Tekojen taustalla on aina monimutkainen kulttuuris-psykologinen rakenne, joka jakautuu hyvin monelle vastuulliselle - menettämättä siitä mitenkään välttämättömyyttään tulla käsitellyksi.
Sana on vapaa. Kuten todettua, tässä on monta eri tekijää, jotka kaikki ovat meidän kannaltamme - satanistin psykologia- ja moraalikäsitysten kannalta - kiinnostavia.