Hairetikos wrote:
Näin olen ymmärtänyt muiden kokemuksista kyllä, itselle oli nyt ensimmäinen kerta kun jotain noin merkillistä tapahtuu.
Itse olen vain muutaman kerran kohdannut tämänkaltaista. Tosin kyseessä ei silloin ollut uni, vaan ihan kahdenkeskinen keskustelu, jossa ilmeni sitten tällaisia saman asian ajattelua samaan aikaan tai tietyn kuvan näkeminen samanaikaisesti sekä sitten tämä puheenjatkaminen.
Hairetikos wrote:
Jostain tämän kataisesta lienee kysymys, vaikka en ihan rinnastaisi tuota kaksosten puheenjatkamista siihen että toinen out of the blue uneksii toisen vaietuista ajatuksista.
Tässä tilanteessa varmasti ei sovikaan tehdä rinnastusta kokemukseesi. Nämä on kyllä aina merkillisiä asioita, eikä kokemukset tyhjene tai selity , vaikka tällaisen tutkimuksen ilmiöstä tekisikin.
Vaikken unista niin hirveästi tiedä, niin uskonnollinen ihminen voi kokea ne merkkeinä tai viesteinä Jumalalta ja ehkä jopa kehoituksina lähestyä ihmistä. "Minulle ilmoitettiin, että sinulla on ollut viime aikoina huolia" jne.
Eilen itseasiassa selailin nettiä ja löysin jonkin antikvariaatin, jossa oli kirja Neuvostoliiton tutkimuksesta telepatiaa koskien. Kirjan kuvauksessa luki NL:n tutkineen asiaa neljäkymmennen vuoden ajan. Kiinnostaisi tietää enemmän kirjan sisällöstä.
Tämä siis yleisesti telepatiaa koskien tuli mieleenn.