Omakohtaisesti todistetut ilmiöt

Astraaliset ja paranormaalit kokemukset, unet, näyt.
Hairetikos
Posts: 25
Joined: Tue Nov 28, 2017 10:56 pm

Re: Omakohtaisesti todistetut ilmiöt

Post by Hairetikos »

Kavi wrote:Omasta mielestäni tälläistä arkista "telepatiaa" ilmenee, vaikkei sitä voisikaan todistaa tai se olisi epäjohdonmukaisesti ilmenevää.
Näin olen ymmärtänyt muiden kokemuksista kyllä, itselle oli nyt ensimmäinen kerta kun jotain noin merkillistä tapahtuu.
Kavi wrote:Vuosia yhdessä olleet pariskunnat, ystävykset jne kyllä löytävät samat sanat toistensa suusta tai kohtaavat samoja mielikuvia mielessään. Mielestäni tässä on kyse siitä, että kykenee asettumaan toisen asemaan, sekä ymmärtämään toisen ajatuksen juoksua sillä tavalla, että jopa tietää mitä toinen ajattelee, tuntee tai käy läpi. Kaksosilla voi esiintyä tämä "Tupu-Hupu ja Lupu"-puheenjatkaminen, missä toinen halutessaan voi jatkaa toisen lausetta.
Jostain tämän kataisesta lienee kysymys, vaikka en ihan rinnastaisi tuota kaksosten puheenjatkamista siihen että toinen out of the blue uneksii toisen vaietuista ajatuksista.
Kavi
Posts: 473
Joined: Mon May 09, 2016 4:52 pm

Re: Omakohtaisesti todistetut ilmiöt

Post by Kavi »

Hairetikos wrote: Näin olen ymmärtänyt muiden kokemuksista kyllä, itselle oli nyt ensimmäinen kerta kun jotain noin merkillistä tapahtuu.
Itse olen vain muutaman kerran kohdannut tämänkaltaista. Tosin kyseessä ei silloin ollut uni, vaan ihan kahdenkeskinen keskustelu, jossa ilmeni sitten tällaisia saman asian ajattelua samaan aikaan tai tietyn kuvan näkeminen samanaikaisesti sekä sitten tämä puheenjatkaminen.
Hairetikos wrote: Jostain tämän kataisesta lienee kysymys, vaikka en ihan rinnastaisi tuota kaksosten puheenjatkamista siihen että toinen out of the blue uneksii toisen vaietuista ajatuksista.
Tässä tilanteessa varmasti ei sovikaan tehdä rinnastusta kokemukseesi. Nämä on kyllä aina merkillisiä asioita, eikä kokemukset tyhjene tai selity , vaikka tällaisen tutkimuksen ilmiöstä tekisikin. :) Vaikken unista niin hirveästi tiedä, niin uskonnollinen ihminen voi kokea ne merkkeinä tai viesteinä Jumalalta ja ehkä jopa kehoituksina lähestyä ihmistä. "Minulle ilmoitettiin, että sinulla on ollut viime aikoina huolia" jne.

Eilen itseasiassa selailin nettiä ja löysin jonkin antikvariaatin, jossa oli kirja Neuvostoliiton tutkimuksesta telepatiaa koskien. Kirjan kuvauksessa luki NL:n tutkineen asiaa neljäkymmennen vuoden ajan. Kiinnostaisi tietää enemmän kirjan sisällöstä.
Tämä siis yleisesti telepatiaa koskien tuli mieleenn.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Omakohtaisesti todistetut ilmiöt

Post by obnoxion »

Satunnainen mystinen kokemus on usein helppo ohittaa. Jos sellaisia ei nouse kuin leipiä paahtimesta aamupalapöytään, niin mitäpä siitä sen enempää. Toisaalta yksittäistäkin kokemusta voi vaalia, ja tehdä siitä aarteensa. Jo se että minulla on sisälleni kätkettynä tämä piene helmi, kuin sydämen muotoinen kivi jota lapsi säilyttää tyhjässä tulitikkurasiassa, voi yksinään riittää tuomaan elämään kokonaan uuden syvyysulottuvuuden, joka useilta muilta saattaa puuttua elämästä kokonaan.

Edesmennyt isoäitini muisteli aina kuinka hän oli lapsena eksynyt metsään, ja enkeli johdatti hänet sieltä kotiin. Tällaista muistoa vaalimalla, eräänlaisella amplifikaatiolla, voimme löytää tien sieluumme. Siitä voi kasvaa se voima joka pitää onnellisena kun kun kaikki muu on viety. Siitä voi tulla se kanava jota pitkin luovuus pääsee nousemaan lähteen kaltaisena. Sitä kohti voimme kääntää hiljaa kasvomme, kun tunnenme kuoleman lähestyvän.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Noname
Posts: 34
Joined: Wed Apr 27, 2016 12:27 pm

Re: Omakohtaisesti todistetut ilmiöt

Post by Noname »

Ajankohtaisena kokemuksena on nyt Cauda Pavonis, tuo alkemistien kuvailema riikinkukon häntä. Kokemuksena se on kuin sielun materia saisi sateenkaaren värit, ja enemmän, sisältäen tämän mystisesti kuolevan materiaalisen itseni kauneimmat osat. Tätä valoshowta seuraa erilaiset näyt, jotka omaavat omat merkityksensä etsijälle. Harmillisena on että osa itseäni innostuu tästä spektaakkelista liian pikaisesti, ja säpsähdän kokemuksesta ulos tietääkseni liian aikaisin.
Explore until epiphany, and beyond.
Kavi
Posts: 473
Joined: Mon May 09, 2016 4:52 pm

Re: Omakohtaisesti todistetut ilmiöt

Post by Kavi »

Liittyen johonkin energetiikkaan. Yksilöt eroavat toisistaan ja poikkeavat toisistaan, joten voisiko tämä selittää samassa tilassa aiheutuvat ilmiöt ja niistä seuraavat reaktiot?
Eräässä asunnossa ollessani, lukiessani fra Obnoxionin artikkelia Saturnuksesta valtasi koko olemukseni jonkinlainen rakkaudellisuuden ja hyvän olon tunne ja koitin hetken selittää sitä vieressä istuvalle fraterille, että ystävälleni. Hän taas suhtautui siihen pelolla ja kertoi, että asunnossa on epämukava olla, sillä ikään kuin jokin katselisi häntä.

Ärsyttää yhä edelleen se miten helposti otan toisten ihmisten säikähdykset ja pelot itseeni, sillä kun menin nukkumaan niin nukuin katkonaisesti tarkastellen aina ympäristöäni siltä varalta, jos siellä joku olisi. :D
User avatar
Nebenkheperu
Posts: 89
Joined: Wed Dec 21, 2022 2:26 am

Re: Omakohtaisesti todistetut ilmiöt

Post by Nebenkheperu »

Hmm...omakohtaisesti olen mielestäni todistanut varsin vähän 'parapsykologisia' ilmiöitä, vaikka olen ollut "alalla" nyt jo yli 30 vuotta. Luultavasti kertonee omasta persoonastani/temperamentistani jotain. En kyllä itse tiedä, mitä.
Selkounia yms. en laske mitenkään erikoisiksi hommiksi, niitä olen nähnyt lapsesta saakka.

Kerran minä ja moni muukin läsnäoleva henkilö näki telekinetiikkaa ts. esineiden liikkuvan itsestään ympärillämme. Ja ehkä kerran näin jonkinlaisen "mustuuden" pörräävän lähelläni erään tuttavani kotona (asukkaat olivat sen kokeneet jo aiemmin jonkinlaisena "kotonakulkijana" tai varjo-olentona)...automaaginen refleksini oli yksinkertaisesti karkoittaa se. Mutta hieman kaduin sitä heti jäljestä; olisihan ollut ehkä fiksua koittaa vaikka puhutella tätä ilmiötä. Hupsista!

Sen sijaan omat "yliaistilliset" ilmiöni ja kokemukseni tunnen itseaiheutetuiksi; olen tainnut tähän mennessä viisi kertaa harjoittaa ylhäältä l. alan kirjallisuudesta annettua "remote viewing" -tekniikkaa, ja joka kerta se on tuntunut toimivan hyvinkin. Vastoin omia ennakkoluulojani. Noissa kokemuksissa olen valinnut kohteen, josta en mitään tiennyt ennakolta, mutta joissa oli tuttava kehissä vahvistusta/kumoamista varten. Näissä operaatioissa tajuntani on singahtanut muutamista satojen kilometrien päähän fyysisestä tomumajastani. Vaivutin itseni sopivan syvään transsi/lovitilaan, jossa hämärästi olin tietoinen kehostani, mutta pääosa tajunnastani lensi etäisyyksien päähän, jossa osin allegorisesti näin "oikein" asiantiloja. Tällä tavoin onnistuin todistamaan itselleni sen perusjutun, ettei ihmisen tietoisuus ole sidottu ruumiiseen/fyysiseen hermojärjestelmään. Toki silmiäavaavaa, lievästi ilmaistuna. 🤔
Ἐθεώρουν τὸν Σατανᾶν ὡς ἀστραπὴν.
"Animus risu novatur."
Locked