Liber 333

Keskustelu muusta kuin Azazelin Tähden omasta kirjallisuudesta.
User avatar
Insanus
Posts: 835
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:06 am
Location: Helsinki

Re: Liber 333

Post by Insanus »

AnssiV wrote: Wed Jan 11, 2023 5:47 am En ole kirjaa lukenut enkä näiden kommenttien perusteella taida koskaan lukeakaan mutta mielenkiintoni heräsi 333 kohtaan onko se jonkinlaista numerologiaa ja mihin se liittyy jos on?

Ainakin Crowleyn Book of Lies on myös "Liber 333" joka perustuu The Vision and the Voicen kymmenenteen aethyriin jossa demoni Choronzon kutsuu itseään 333:ksi.

Keskustelua luvusta Crowleyn käytössä on pitkä pätkä täällä:

https://www.lashtal.com/forums/writer/the-number-333/
Jumalan synnit ovat kourallinen hiekkaa ihmisen valtameressä
User avatar
Nebenkheperu
Posts: 89
Joined: Wed Dec 21, 2022 2:26 am

Re: Liber 333

Post by Nebenkheperu »

Niin...jokainen okkultismista kiinnostunut nykyihminen varmaan tuntee ainakin Crowleyn ajattelun & Theleman perussisällön eli myöskin mihin 333 liittyy gematrisesti, suhteessa lukuun 666, Elämänpuulla ja käsitteellisesti muutoinkin. Ei niin että nämä asiat olisivat välttämättä tärkeitä ko. järjestelmän ulkopuolella.

Satanistit lisäksi oletettavasti tietävät mistä ONA:ssa on kyse. Itse olen käyttänyt viimeiset pari vuottani monomaanisen hedelmällisiin opintoihin: luin läpi kaiken materiaalin minkä vain onnistuin käsiini saamaan kirjastoista/netistä erilaisilta itseänsä satanistisiksi kutsuvilta kuppikunnilta, ynnä akateemiset tutkimukset aiheesta. Lievästi ilmaistuna ONA erottuu toki näistä muista selkeän alaspäisessä filosofiassaan ts. mielipuolisuudessaan eksoteerisestikin tarkasteltuna. Minulle riitti vain lyhyt tavaus heidän materiaaleistaan, sen verran vastenmieliseksi ajanhukaksi sen koin. Kuten yleensä kaikissa ihmisten luomissa ideologioissa, ONA:kin ajatusmaailma silti on sisäisesti looginen ja rationaalisesti "pätevä". Mutta vain rationaalisesti. Taisin itse kuitenkin epäonnistua heidän kohdallaan Toiseuden kohtaamisessa. No, tästä ikävästä aiheesta lienee turha jauhaa sen enempää...ko. kuppikunta on omiaan pilaamaan satanismin kuvaa profaanien silmissä.

Mutta loppukevennyksenä, taitaa olla Ramsey Dukesin, tuon esoterian(kin) filosofin suusta, kun vertaillaan Toiseuden projisointeja ts. ketkä ovat "pahoja":

-Kristityille uuspakanat
-Uuspakanoille rituaalimaagikot
-Rituaalimaagikoille kaaosmaagikot
-Kaaosmaagikoille satanistit
-Satanisteille...kristityt? Tai ONA:n kaltaiset sekopäät. :roll:
Ἐθεώρουν τὸν Σατανᾶν ὡς ἀστραπὴν.
"Animus risu novatur."
Locked