Alitajunnan sörkkiminen vs. tietoisuuden uudelleenohjelmointi

Älylliset pohdiskelut metafyysisistä ja abstrakteista aiheista.
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Alitajunnan sörkkiminen vs. tietoisuuden uudelleenohjelmointi

Post by Smaragd »

Istar wrote: Sun May 01, 2022 6:12 pm Varsinkin intensiivisessä henkisten kokemusten avautumisen vaiheessa ulkopuolinen tuki ja ymmärrys mahdollistaisi tasapainoisemman prosessin, eikä hulluksi tulemisen pelko tai pelko koettuja yliluonnollisilta näyttäytyviä asioita kohtaan estäisi tai vaikeuttaisi luontaista kehityskulkua.
Juuri tällaisena ulkopuolisena tukena koen veljeskunnan tehtävän varoittaa kun teemme ensimmäiset sokeat askeleemme tuntemattoman rintamalla. Sen ensimmäisen typeryksen askeleen, rohkeuden ilmennyksen, joutuu ottamaan yksin ja löytämään itse tiensä pelon läpi taas vakaalle maaperälle, sille hengen kalliolle, jolle tarotin hirtetty mies käänteisesti askeleensa pohjaa. Mutta sokeakin löytää pimeässään paremmin jos hänellä on edes jonkinlainen mielikuva ympäristöstään jota varoitukset kaiuttavat esiin.
Athanor wrote: Tue Apr 26, 2022 5:46 pm so. missä menee "turvallisen" ja "haitallisen" toimenpiteen raja, kun sellaisen jokainen yksilö Itse kuitenkin väistämättä jollain tapaa määrittää. Ja vaikka nuo kaksi näennäisen vastakkaista polariteettia usein saatetaankin jakaa myös "kiinnostaviin" ja "epäkiinnostaviin" toimenpiteisiin, olen joka tapauksessa utelias kuulemaan siitä, millaisia rajavetoja teette, kiinnostava kun voi tarkoittaa myös samaa kuin "turvallinen", "miellyttävä" jne.
Kun jokin lähestymistapa tai asia on kiinnostava, niin se on silloin elinvoimainen - vitaali. Tämä on tietysti merkki haasteesta sielussa, joka hankaa esiin kipinää, tunnistetun toiseuden pinnalta. Koskaan se ei liene täysin turvallista, sillä tuolloin todellista haastetta ei olisi. Ongelmana on vain erotella kiinnostuksen kohteesta kehittävä ja haitallinen (etiikan sovellutus). Erottelun ponnistelussa onnistuttaessa epäonnistumisen mahdollisuudesta kääntyy esiin kirkastettu saavutus, joka muuntuu käytettäväksi voimanlähteeksi omassa sielussa.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
Locked