Äänet ja henget

Astraaliset ja paranormaalit kokemukset, unet, näyt.
luxrosa
Posts: 10
Joined: Mon Jul 19, 2021 5:09 pm

Äänet ja henget

Post by luxrosa »

Näin ääniä koko elämäni kuulleena, voin tulla siihen tulokseen, että joko uskon kaiken olevan oman mieleni tuotosta, tai sitten uskon puolittain henkimaailman vaikutuksen tai kaiken olevan henkimaailmasta, joka ikisen kuiskauksen. Olen huomannut henkien kanssa kommunikaation tapahtuvan jotenkin telepaattisella tasolla ja todella kuulevani, mitä ne sanovat. Niillä on loogisia juttuja. Koen törmänneeni erilaisiin ääniin ja persooniin. Se on mielenkiintoista. Huomasin vain kerran, että kun itse muutin suhtautumistani ääniin, niin yhtäkkiä ne olivat paljon lempeämpiä. Eli en osaa yhtään sanoa paljon menee oman mielikuvituksen piikkiin. Psyykkinen herkkätuntoisuus on raskasta, mutta elämää on jaksettava jatkaa. Usein olen kokenut, että vaikka esim. tämä kuvittelemani vampyyrihenki olisikin vain mielikuvituksen tuotosta, niin sillä on huumorintajua. Joku Jeesus-äänikin on. Näen myös päänsisäisiä mielikuvia usein ja tiedän mitä minulle näytetään. Elämä on erikoista.
Gangleri

Re: Äänet ja henget

Post by Gangleri »

Tervetuloa foorumille, luxrosa!

Uskoakseni aiheen suhteen olemme hyvin hetteikköisellä alueella, etenkin kun rajaa ei-patologisen ja patologisen äänien kuulemisen välinen raja on hiuksen hieno. Itse ryhdyin kuulemaan varsinaisia (sisäisiä / mentaalisia) ääniä ja keskusteluja ollessani hiljalleen sairastumassa skitsofreniaan, joten olen oppinut olemaan sekä kuuntelematta että luottamatta näihin ääniin, jotka minua aikoinaan kahteen psykoosiin ovat johdattaneet.

Viimeksi tosin kuulin äänen päässäni eilen illalla, jolloin mietiskelin hieman surumielisesti viime aikoina katkenneita ihmissuhteita - ääni kommentoi yksinkertaisesti englannin kielellä rohkaisevasti "sternly onwards then!"; tämän tulkitsin itse nk. Mestarin Ääneksi, ts. Egon ääneksi. Mielenkiintoisin äänen kuuleminen tapahtui aikoinaan unen rajamailla luettuani Vasemman Käden TIetä juuri ennen nukkumaanmenoa, ja tämä oli selvästikin Junginkin mainitsema "Jumalan Ääni". Sen sijaan jos joskus alan kuulemaan keskusteluja, kuiskutuksia, tai ääniä, jotka jotenkin kommentoivat toimintaani spesifisesti, tiedän olla varuillani ja pyrkiä olemaan kuuntelematta tällaista alempaa psyykkistä kuonaa.
luxrosa wrote: Tue Jul 20, 2021 11:11 am Näin ääniä koko elämäni kuulleena, voin tulla siihen tulokseen, että joko uskon kaiken olevan oman mieleni tuotosta, tai sitten uskon puolittain henkimaailman vaikutuksen tai kaiken olevan henkimaailmasta, joka ikisen kuiskauksen. Olen huomannut henkien kanssa kommunikaation tapahtuvan jotenkin telepaattisella tasolla ja todella kuulevani, mitä ne sanovat. Niillä on loogisia juttuja. Koen törmänneeni erilaisiin ääniin ja persooniin. Se on mielenkiintoista. Huomasin vain kerran, että kun itse muutin suhtautumistani ääniin, niin yhtäkkiä ne olivat paljon lempeämpiä. Eli en osaa yhtään sanoa paljon menee oman mielikuvituksen piikkiin.
FIlosofisesti sanottuhan on viime kädessä toisarvoista, onko "henkimaailma totta" vai onko kaikki "vain" mielikuvitusta, kunhan ymmärrämme että nämä asiat tapahtuvat ja ovat todellisinta todellisuutta useille ihmisille. Oma vakaumukseni on, että ihminen ei ole yleensä yksi, vaan koostuu lukemattomista muista "olennoista" tai olemuksellisuuksista, riippumatta siitä käytämmekö ns. uskonnollista tai tieteellistä (/psykologista) kieltä; vrt. ateistinkin käyttämästä sanonnasta, jossa puhutaan sisäisistä demoneista, joita meillä kaikilla on. Ylöspäin kurottavan okkultismin näkökulmasta tämä psyyken voimavarojen ykseyttäminen lienee yksi tärkeimmistä asioista, ja uskoisin turhien ja haitallisten äänien pitkälti hiljenevän tällaisen työn edistyessä; ehkäpä silloin avautuu nk. telepaattinen taso, joka voi olla yksi kehittyvistä siddheistä, mikäli yksilöllä on taipumusta psyykkisen historiansa puolesta sellaiseen suuntaan.

Pointti siis se, että vaikka kyse olisi äärimmäisistä psykoottisista harhoista, niin ainakaan okkultismin näkökulmasta mikään ei ole viime kädessä pelkästään subjektiivista, vaan olemuksemme väistämättä läpäisee useat eri niin näkyvät kuin näkymättömätkin luonnon valtakunnat, "niin ylhäältä kuin alhaalta"; ero psykootikon ja valaistuneen mystikon välillä on kerrottu olevan siinä, että psykootikko hukkuu niihin vesiin, joissa mystikko ui ongelmitta. Mikäli ihmisen psyyke ns. leviää, niin tällöin ihmisen astraalinen ja mentaalinen astia on jollain tapaa rikkoutunut, ja sisään pääsee helposti infra-psyykkisiä ja ali-inhimillisiä voimia, joista seuraa riivaustila/psykoosi.
luxrosa wrote: Tue Jul 20, 2021 11:11 amPsyykkinen herkkätuntoisuus on raskasta, mutta elämää on jaksettava jatkaa.
Näin se on, mutta Egon sanoin, rohkeasti ja vakaasti eteenpäin. Toivottavasti oma herkkätuntoisuutesi pysyttelee siedettävissä rajoissa.
User avatar
Beshiira
Posts: 137
Joined: Wed Jun 15, 2016 11:07 am

Re: Äänet ja henget

Post by Beshiira »

En ole mikään mielenterveyden asiantuntija, eikä ole minun asiani lähteä pohtimaan sen tarkemmin kenenkään henkilökohtaisia kokemuksia, mutta sanottakoon lyhyenä kommenttina, että esim. Azazelin Tähden jäsenien keskuudessa tuntuisi olevan aika yleisesti jaettu näkemys, että konkreettisten äänien kuuleminen on noin sadan prosentin todennäköisyydellä merkki jostain muusta kuin jumalaisista viesteistä tai okkulttisesta kehittyneisyydestä.
"Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
User avatar
Astraya
Posts: 125
Joined: Wed Nov 16, 2016 9:59 pm

Re: Äänet ja henget

Post by Astraya »

Beshiira wrote: Wed Jul 21, 2021 12:14 pm En ole mikään mielenterveyden asiantuntija, eikä ole minun asiani lähteä pohtimaan sen tarkemmin kenenkään henkilökohtaisia kokemuksia, mutta sanottakoon lyhyenä kommenttina, että esim. Azazelin Tähden jäsenien keskuudessa tuntuisi olevan aika yleisesti jaettu näkemys, että konkreettisten äänien kuuleminen on noin sadan prosentin todennäköisyydellä merkki jostain muusta kuin jumalaisista viesteistä tai okkulttisesta kehittyneisyydestä.
Mielenterveyden asiantuntijana itse puolestani ehdottomasti yhdyn tähän näkemykseen.
Tämänkaltaisiin kokemuksiin on suhtauduttava äärimmäisellä kriittisyydellä, herkkyydellä ja itsestään huolehtien. Jumalainen viestihän ei siitä himmene jos sen kyseenalaistaa ja käy läpi esim. kliinisen lääketieteen näkökulmasta.
“There can be no transforming of darkness into light and of apathy into movement without emotion”
― Carl Gustav Jung
User avatar
Peregrina
Posts: 118
Joined: Thu Aug 03, 2017 10:35 pm

Re: Äänet ja henget

Post by Peregrina »

En ole juurikaan kuullut ääniä, joiden olisin kokenut olevan muuta kuin hyvin selkeästi ilmeneviä omia ajatuksiani, mutta joskus harvoin unen ja valveen rajamailla olen kokenut, että minulle puhuva/kanssani keskusteleva ääni on jotain niin vierasta, että minun on ollut vaikea ajatella sitä oman pääni tuotoksina.
Eräänä yönä viime keväänä tällainen ääni ilmoitti, että minusta ollaan tekemässä pahaa.
Kokemus on jäänyt vaivaamaan, koska en ole varma miten siihen olisi hyvä suhtautua. Sama pätee myös ajoittain ilmeneviin "enteisiin". Jos ne nousevat perusteettomista peloista, ehkä on parempi olla antamatta niille lainkaan huomiota, joka voisi tehdä niistä itseään toteuttavia. Toisaalta ne voivat hyvin liittyä myös hälyyttäviin huomioihin, joilta olen halunnut sulkea silmäni. Tällaisista kokemuksista aiheutuu siis ikävä ristiriita, jossa sekä niiden tarkastelu että ohittaminen ovat potentiaalisesti vaarallisia.
User avatar
Soror O
Posts: 416
Joined: Wed Sep 19, 2018 6:15 pm

Re: Äänet ja henget

Post by Soror O »

Astraya wrote: Wed Jul 21, 2021 3:53 pm Tämänkaltaisiin kokemuksiin on suhtauduttava äärimmäisellä kriittisyydellä, herkkyydellä ja itsestään huolehtien. Jumalainen viestihän ei siitä himmene jos sen kyseenalaistaa ja käy läpi esim. kliinisen lääketieteen näkökulmasta.
Tämä on keskeinen oivallus.

Olen itse kuullut ääniä (en tosin säännöllisesti) ja etsinyt rakentavaa suhtautumista näihin. Itse olen päätynyt käsittelemään ääniä lähtökohtaisesti oman sisätodellisuuteni tuotteena. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että ne olisivat minulle "pelkkää mielikuvitusta", tarkoittaen niiden olevan "vähemmän totta". Vaan, että ne ovat totta ja todellisia sisätodellisuuteni näkökulmasta. Skitsofreniassahan juuri tämä ns. realiteettitestaus katoaa: ihminen samaistaa _väärällä tavoin_ oman sisätodellisuutensa yksi yhteen niin sanotun ulkoisen todellisuutensa kanssa.

Esimerkiksi jos kuulisin äänen sanovan: "Minä tapan sinut." En ajattelisi, että nyt joku toinen entiteetti on tulossa tappamaan minut (joko fyysisesti tai energeettisesti), vaan mikä osa itsestäni suhtautuu tuhoavasti jotain toista osaa/aspektia kohtaan itsessäni.

Toki kaikkien "selittämättömien" äänien/ilmiöiden tulosuunta ei ole sama... olen kuullut myös ääniä, joita ovat kuulleet myös toiset samassa tilassa olleet (skeptikot). (Uskon myös, että jossain tapauksissa ajatukset voivat ilmetä auditiivisesti.) Olen kokenut myös joutuneeni henkien "hyökkäyksen" kohteeksi (myös kissani reagoi tähän käyttäytymällä täysin poikkeavasti). Tätä "hyökkäystilannetta" voisi luonnehtia niin, että omassa henkisessä olemuksessani/ itsetuntemuksessani oli tietynlainen sokea piste/vuotokohta, joka ikäänkuin kutsui paikalle näitä "entiteettejä" jotka saivat elinvoimaa siitä vuotokohdasta. Sen asemasta, että olisin kiinnittänyt tässä tilanteessa huomioni noiden entiteettien erittelyyn ja pelkäämiseen käänsin jälleen katseeni omaan olemukseeni ja siihen, mikä minulta oli jäänyt huomiotta itsessäni. Paikansin "vuotokohdan", sulautin näistä entiteeteistä itseeni ne elementit, jotka olivat "omiani" ja loput toivotin poistumaan.

Tärkein energeettinen "henkivakuutus" on itselleni ollut oman itsetuntemuksen lisääminen, maadoittaminen tähän käsillä olevaan materiaaliseen todellisuuteen (etenkin jos on ollut siitä liikaa irrallaan) ja toisaalta Rakkauden/valkoisen kaiken sulattavan valon kontemplointi ja kutsuminen. Henkimaailma on todellinen, mutta ihmisenä olen kokenut ensiarvoisen tärkeäksi alkaa ensin pitämään todellisena tätä materiaalista maailmaa ja sen "tylsiä" lainalaisuuksia. Käytännössä tämä on tarkoittanut mm. psykologista työstämistä, taitavan skeptisyyden kultivointia ja materiaalisen hahmotuksen vahvistamista. Tällaisen maadoituksen merkitystä ei voi liikaa korostaa, etenkin jos on syystä tai toisesta elänyt elämänsä ikäänkuin "jalat irrallaan maasta". Tämä maadoitus on itselläni helpottanut hämmentävien rajakokemusten käsittelyä.
If you want to reborn, let yourself die.
luxrosa
Posts: 10
Joined: Mon Jul 19, 2021 5:09 pm

Re: Äänet ja henget

Post by luxrosa »

Olen hieman yllättynyt vastauksista. Itse koen että äänet ovat yksi suurimmista henkimaailman kokemuksistani. Olen kokenut niin kristillisiä kokemuksia aina synnintuntoa ja katumusta myöten ja myös kaikenlaista muuta. Jokaisella on oma matka. Olen ymmärtänyt, että usein ne asiat, mitkä minulle ovat loogisia ja päivänselviä, niin muille ne kuulostaa hörhellykseltä. Kuitenkin, opettelua siinäkin että pitää vaan mölyt mahassa. Kaikki eivät voi ymmärtää, mutta itsellä ollut rikas matka niin hyvässä kuin pahassa. :)
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Äänet ja henget

Post by Kenazis »

luxrosa wrote: Fri Jul 23, 2021 3:02 pm Olen hieman yllättynyt vastauksista. Itse koen että äänet ovat yksi suurimmista henkimaailman kokemuksistani. Olen kokenut niin kristillisiä kokemuksia aina synnintuntoa ja katumusta myöten ja myös kaikenlaista muuta. Jokaisella on oma matka. Olen ymmärtänyt, että usein ne asiat, mitkä minulle ovat loogisia ja päivänselviä, niin muille ne kuulostaa hörhellykseltä. Kuitenkin, opettelua siinäkin että pitää vaan mölyt mahassa. Kaikki eivät voi ymmärtää, mutta itsellä ollut rikas matka niin hyvässä kuin pahassa. :)
Varmaan sinulle onkin tuttu Suomen moniääniset ry? Kannattaa tutustua jos ei ole tuttu. Osa ihmisistä kuulee ns. päänsisäisiä ääniä ja joillekin ne ovat elämää rikastava, kun taas toisille elämää haittaava tekijä. Osa tulkitsee ne maallisemmin ja osa hengellisemmin (sana laajassa merkityksessä).
"We live for the woods and the moon and the night"
User avatar
Beshiira
Posts: 137
Joined: Wed Jun 15, 2016 11:07 am

Re: Äänet ja henget

Post by Beshiira »

luxrosa wrote: Fri Jul 23, 2021 3:02 pm Olen hieman yllättynyt vastauksista. Itse koen että äänet ovat yksi suurimmista henkimaailman kokemuksistani. [--] Kuitenkin, opettelua siinäkin että pitää vaan mölyt mahassa.
Hyvä kuulla, että sinulla asia on kääntynyt näin positiivisesti! Jollekin toiselle äänten kuuleminen voi kuitenkin olla erittäin ahdistavaa ja pelottavaa tavalla, joka ei kehitä vaan vain rikkoo, ja siksi minusta on hyvä olla tarkkana siitä millaiseen sävyyn näin herkistä asioista puhuu. Ei toki tarvitse vain ”pitää mölyjä mahassa”.

Kirjoitin oman aiemman viestini nopeasti, ja annoin ehkä turhankin tylyn vaikutelman. Tarkoitukseni oli lähinnä muistuttaa siitä (mistä tälläkin foorumilla on usein keskusteltu), että tämän tyyppisten vahvasti yksilöllisten kokemusten kanssa voi myös hyvin herkästi astua harhaan ja pitää esim. omia astraalikokemuksiaan yleisinä totuuksina. Jos niihin osaa suhtautua, kuten soror Astraya kirjoitti, oikealla kriittisyydellä, herkkyydellä ja itsestään huolehtien, eivät nämä erikoiset kokemukset toki ole yksiselitteisesti huono asia sinänsä.

luxrosa wrote: Fri Jul 23, 2021 3:02 pm Olen ymmärtänyt, että usein ne asiat, mitkä minulle ovat loogisia ja päivänselviä, niin muille ne kuulostaa hörhellykseltä.
Samoin monet asiat joihin minä uskon ja joiden mukaan elän, olisivat varmasti monen mielestä mitä suurinta hörhellystä. Se onkin itsellenikin jatkuva haaste että miten joistakin syvän subjektiivisen ja silti objektiivisen rajapinnassa olevista asioista voisi ylipäätään keskustella muiden kanssa mielekkäästi.
"Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
User avatar
Soror O
Posts: 416
Joined: Wed Sep 19, 2018 6:15 pm

Re: Äänet ja henget

Post by Soror O »

luxrosa wrote: Fri Jul 23, 2021 3:02 pm Olen hieman yllättynyt vastauksista. Itse koen että äänet ovat yksi suurimmista henkimaailman kokemuksistani. Olen kokenut niin kristillisiä kokemuksia aina synnintuntoa ja katumusta myöten ja myös kaikenlaista muuta. Jokaisella on oma matka. Olen ymmärtänyt, että usein ne asiat, mitkä minulle ovat loogisia ja päivänselviä, niin muille ne kuulostaa hörhellykseltä. Kuitenkin, opettelua siinäkin että pitää vaan mölyt mahassa. Kaikki eivät voi ymmärtää, mutta itsellä ollut rikas matka niin hyvässä kuin pahassa. :)
Joskus täällä foorumilla ehkä noudatetaan sellaista "varovaisuusperiaatetta" keskustellessa henkimaailman ilmiöistä, koska on ehkä hankalaa saada riittävää käsitystä postauksen takana olevasta henkilöstä, tämän voimavaroista jne. Siksikin ehkä sävy on välillä hieman valistushenkinen (mitä tulisi mielestäni reflektoida myös). Lisäksi omaa kirjoitustani sävytti edelleen ehkä se tietty kauhu mitä olen näiden asioiden äärellä kokenut. Mutta kuten viittasit, jokainen kokemus on mahdollista ottaa ikäänkuin ystävänä vastaan.

En itsekään koe tulevani aina 100% ymmärretyksi, mutta se kuuluu inhimilliseen vuorovaikutukseen. Toivon, että kirjoitat siitä huolimatta!
If you want to reborn, let yourself die.
Locked