Mitä tietoisuudelle tapahtuu dementiassa?

Veljille esitetyt kysymykset.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Mitä tietoisuudelle tapahtuu dementiassa?

Post by obnoxion »

Muistaisin yliopiston psykologian kursseilta että jopa koomapotilaat reagoivat selkeästi ja tarkoituksenmukaisesti tuttujen äänten kaltaisiin tunneärsykkeisiin. Mutta tutkimukset toki huonosti tavoittavat sitä ainutlaatuista suhdetta joka kahdella läheisellä ihmisellä on keskenään.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
redmoon
Posts: 13
Joined: Tue Aug 28, 2018 4:24 pm

Re: Mitä tietoisuudelle tapahtuu dementiassa?

Post by redmoon »

Tunnen itseni tyhmäksi. Olen aloittanut täällä aiheen, jota en itse pysty käsittelemään. Vasta tän ketjun aikana tai vastauksieni jälkeen huomasin etten pysty tarttumaan mihinkään, tulee blokkeja, projisointia yms. Iskee päälle vaan joku täys torjunta ja seinä. Mä en todellakaan tiedä mitä sanoa tai ajatella. Tuntuu että tuhlasin teidän aikaa eikä mulla ole nyt mitään annettavaa tähän keskusteluun. Mutta jos saatte oivalluksia ja satutte miettimään jotakin tästä aihepiiristä niin laitelkaahan tänne. Kivaa viikon alkua kaikille! Viisastutaan:)
User avatar
Cancer
Posts: 258
Joined: Thu Dec 13, 2012 4:45 pm
Location: Helsinki

Re: Mitä tietoisuudelle tapahtuu dementiassa?

Post by Cancer »

redmoon wrote:Vasta tän ketjun aikana tai vastauksieni jälkeen huomasin etten pysty tarttumaan mihinkään, tulee blokkeja, projisointia yms. Iskee päälle vaan joku täys torjunta ja seinä.
Mutta tämähän osoittaa, ettei ketju ainakaan täyttä ajan tuhlausta ole ollut. Torjuntojen ja seinien olemassaolo kun täytyy tiedostaa, jotta olisi edes periaatteessa mahdollista tehdä niille jotain. Ja mitäköhän huikean innovatiivista ja kansantaloudellisesti tuottavaa muuten arvelet foorumilaisten tekevän ajalla, jota eivät käytä tällaisten "turhuuksien" jauhamiseen  :D ? Ei täällä kovin montaa pörssiyhtiön toimitusjohtajaa varmaan ole - ei ainakaan sellaista, joka ei arvostaisi syvällistä keskustelua. Tietty tämä aihe lienee sellainen, ettei siitä loputtomiin, ainakaan teoreettisesti, hyödytä puhua - tai sanotaanko, että sinä varmasti tiedät parhaiten milloin hyödyttää, milloin ei. Pidän paljon tavastasi kirjoittaa ja olen iloinen, jos olet saanut foorumista jotain irti.
Tiden läker inga sår.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Mitä tietoisuudelle tapahtuu dementiassa?

Post by obnoxion »

Cancer wrote: Tietty tämä aihe lienee sellainen, ettei siitä loputtomiin, ainakaan teoreettisesti, hyödytä puhua - tai sanotaanko, että sinä varmasti tiedät parhaiten milloin hyödyttää, milloin ei. Pidän paljon tavastasi kirjoittaa ja olen iloinen, jos olet saanut foorumista jotain irti.
Olen samaa mieltä.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
redmoon
Posts: 13
Joined: Tue Aug 28, 2018 4:24 pm

Re: Mitä tietoisuudelle tapahtuu dementiassa?

Post by redmoon »

Cancer ja Obnoxion, lämpöä teille. Tulee niin hyvä fiilis kun ihan vieraat ihmiset ovat ystävällisiä ja kannustavia. Samassa jamassahan tässä lopulta kaikki ollaan. Joo tämä ketju herätteli mua tiedostamaan monia uusia asioita. Voikaa oikein hyvin!
Locked