Juu, nämä yhteydet kyllä tuotiin selvästi esille. Käsillä on siis värväysopus, jonka satanismia käsittelevä osuus on todella heppoista ja nopeasti kokoon kyhättyä. Takakannessa mainostettu "kolmen vuosikymmenen kokemus ja ajattelu" ei välity tekstistä millään tavalla.Vipera wrote:Välillä piti miettiä, että lukeeko tässä satanismia käsittelevää kirjaa vai Vastarintaliikkeen värväysopusta
Pari nopeaa huomiota kirjan ristiriidoista:
Eurooppalainen sivilisaatio on rappiolla kristillisten ja juutalaisten vaikutteiden vuoksi. Sivilisaation tuhoutumista on vauhditettava mutta vauhdittamisen keinoja haetaan historian kenties tunntetuimmalta kristilliseltä kabbalistilta, eli John Deeltä. Sivulla 29 kirjoittaja toivoo, että joku onnistuisi deeläisessä operaatiossa (nimien lausumisessa) ja sivulla 63 todetaan, että "todelliset Pimeyden Voimat eivät ilmesty kuvitteellisia nimiä käyttämällä".
Perustellessaan juutalaisvastaista politiikkaa kirja siis tukeutuu juutalaiselle mystiikalle perustuvaan maailmankatsomukseen. Kabbalan vaikutus näkyy myös sivun 52 Wyrdin puussa (vrt. elämänpuu).
Kirjassa puhutaan hierarkioista ja ollaan huolissaan diversiteetin katoamisesta ja maailman yhdenmukaistumisesta. Kirjoittajien edustaman satanismin harjoittaminen on kuitenkin kokonaan suurimman yksittäisen tasapäistäjän, eli internetin varassa. Aloitusluvun kirjoittaja kertoo häneen lapsena vaikutuksen tehneistä sähköposteista, mietiskelyn tueksi printataan netistä kopiopaperille tarot-korttien kuvia ja rituaalitarvikkeita tilataan nettiapteekista. Näkisin, että siitä on elitismi kaukana kun adepti googlailee tarot-kuvia ja tökkii itseään peukaloon netistä tilatulla muovisella diabeteskynällä... Antielitismi kasvaa koomisiin mittauhteisiin, kun sivulla 60 puhutaan Galaktisesta Imperiumista (sic), jonka nimi on napattu suoraan Star Wars-elokuvista. Kirjoittajat pyrkivät vapauttamaan todellisen egonsa muiden vaikutuksesta, mutta ovat valmiita muuttamaan kuukaudeksi luolaan vain siksi, että nettiauktoriteetti kehottaa toimimaan näin.
Akausaalisen ja kausaalisen suhdetta ei juurikaan avata ja se jää sotkuiseksi. Miten on mahdollista vaikuttaa kausaalisesti kausaalisesta akausaaliseen ja miksi siihen edes täytyy vaikuttaa, jos akausaalinen kerran sulkee kaiken sisäänsä ja ohjaa kaikkea (kausaalisesti)? Mikä on se voima, joka kaventaa akausaalisen alaa ja jolta akausaalista on suojeltava? jne.
Tätä kirjaa ei ole suunnattu lukevalle yleisölle vaan nuorille ja helposti ohjailtaville toiminnan miehille. Futishuligaanit, pikkurikolliset, nettinihilistit yms. yli-ihmisen (l. terroristin) poikaset saattavat tästä saada jotain irti, muille kirja edustaa useasta eri lähteestä huolimattomasti yhteenlaitettua nettiajan ad hoc -satanismia.