Lailliset päihteet?

Veljille esitetyt kysymykset.
Yubaba
Posts: 12
Joined: Thu Apr 05, 2018 6:01 am

Re: Lailliset päihteet?

Post by Yubaba »

Tällä hetkellä kahvi on ainoa päihteeni. Olen kyllä kokeillut monia päihteitä, mutta en koe niiden olevan itselleni hyödyllisiä tai tarpeellisia.

Tavoitteenani on täysi päihteettömyys, jonka uskon tietyllä tapaa auttavan minua saamaan käyttööni täyden henkisen ja fyysisen potentiaalini. Huomasin nimittäin esim. alkoholin kanssa, että vaikka en olisi juonutkaan itselleni darraa, niin aktiivisuustasoni saattoi olla päiväkausia hyvin matala.

En tosin kylläkään paheksu muiden päihteidenkäyttöä, enkä väitä etteikö joku niiden maltillisesta käytöstä voisi hyötyäkin.
User avatar
Einheri
Posts: 111
Joined: Sun Jun 06, 2010 12:23 am
Location: Etelä-Savo

Re: Lailliset päihteet?

Post by Einheri »

Entisenä absolutistina totean, että lailliset päihteet ovat ihan ok kohtuullisesti nautittuina.
Mikä tahansa päihde runsaasti ja/tai varomattomasti käytettynä on enemmän haitallinen kuin rakentava henkisen elämäntavan kannalta, riippumatta siitä lasketaanko sitä juridiikan puolesta lailliseksi, tai laittomaksi.
Lainkuuliaisuutta itsekin arvostavana ihmisenä pidättäydyn tiukasti laillisten päihteiden puolella.
User avatar
Gethsemane
Posts: 39
Joined: Thu Jan 11, 2018 12:59 pm

Re: Lailliset päihteet?

Post by Gethsemane »

Käytän alkoholia,pääasiassa viiniä.Tiedän viineistä jonkin verran joten on mukava valita mitä viiniä nauttii ruoan kanssa tai muuten vain.Kotona taitaa olla 50-60 pulloa viiniä joita en raaski avata .

Viini on elämässäni monin tavoin läsnä.En koe,että saisin elämästä enemmän irti jos jättäisin nautintoja väliin ja pyrkisin askeettisuuteen,se ei ole mun juttu.
lux ferre
Posts: 97
Joined: Sat Aug 27, 2016 7:25 pm

Re: Lailliset päihteet?

Post by lux ferre »

Laillisista päihteistä tulee käytettyä kahvia ja tupakkaa alkoholia aika harvakseltaan jokaisella ihmisellä on omat paheensa tässä elämässä itse omalta kohdalta tykkään ennemmin olla selvennä ja nähdä maailman paljon kirkkaampana ja avarampana mutta päihteiden käyttö on jokaisen oma asia jokainen tekee omat valintansa elämässä.
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Lailliset päihteet?

Post by Smaragd »

Okkulttisessa työssä olen huomannut runsaamman alkoholin käytön katkaisevan kamelinselän niiltä energioilta joita on nostattanut itsessä. Päihtymykseen arjen raskautta pakenevat tai alkoholilla ns. nollaavat lienevät huomanneet saman ilmiön. Toivo tasapainoisemmasta suhteesta arkeen lienee yksi tärkeä tekijä pois siitä ahdingosta.

Luovasti ajatellen tätä kamelinselän katkaisua tai tornin luhistumista voisi hyödyntää nauttimalla alkoholia esim. pidempiä jaksoja kestäneen invokaation (löyhässä merkityksessä) päättävässä karkoitusrituaalissa.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Lailliset päihteet?

Post by Kenazis »

Itse olen huomannut alkoholinkäytön harkitusti ja suunnitellusti sijoitettuna toimivan oikeastaan pelkästään hyvänä asiana. Tämä siis tarkoittaa suhteellisen harvoin ja pitkän henkisen/mentaalisen/fyysisen toimintajakson jälkeen. Olen mieleltäni niin levoton enkä osaa ottaa "iisisti" lähinnä tuon jatkuvan aisti-ja ajattelutulvan sekä jatkuvan selkäkivun vuoksi. Alkoholi saa pääni rauhoittumaan ja kivut kaikkoamaan (kun sen käyttö on edellä mainittua).
"We live for the woods and the moon and the night"
User avatar
Gethsemane
Posts: 39
Joined: Thu Jan 11, 2018 12:59 pm

Re: Lailliset päihteet?

Post by Gethsemane »

Smaragd.Tunnistan ja tiedostan hyvin tuon mitä puhut energioista (ja sinne päin,miten sanoisi).Alkoholi vaikuttaa itselläni vähintäänkin kaikkeen mitä ulkoapäin minuun haluaisi tunkeutua.

Itselleni vain hyvä asia.Juuri nyt en kaipaa mitään yrityksiä tuolta jostain tai raskasta energiaa ympärilleni.Sitä se tuppaa olemaan.
Locked