Sen enempiä jaarittelematta pointtini on: Kuten Wyrmfang totesi, nuo 2 kriteeriä kuuluvat satanismiin muodossa, kuin toisessakin. Satanismi keskittyy maailmankatsomuksena jollain lailla Saatanaan korostavassa mielessä. Minusta voidaan puhua myös vastaavista jumalolennoista muiden kulttuurien tarustojen puolelta mikäli näin halutaan tehdä (kuten Seth, Shiva, Prometheus).
Okkultismia tutkiskellessa olen itse päätynyt siihen, että esimerkiksi toiseuden (itse tykkään paljon nimityksestä Suuri Tuntematon, The Great Unknown, or More than meets the eye, joka on sekä ulkopuolellamme ja sisällämme) ja individualismin (oma tahto, ajattelu, tunteminen, järjenkäyttö korkeimpina auktoriteetteina) kautta myös asia jota voidaan Saatanaksi kutsua astuu kuvaan. Huom. Omaa henk koht pohdintaa

Wyrmfang, hyvä huomio tuo "Hyvä Satanismi". Tämä on ylipäätään aika hankala aihe ja hyvä, että tälle on topicki täällä sillä olen pohtinut tätä vuosia satunnaisesti ja kasvavissa määrin 2 kuluneen vuoden aikana. Satanismi voi kuitenkin tarkoittaa terminä niin montaa eri asiaa, kuin on ihmisiä jotka sitä käyttävät.
AT:ssa on kuitenkin puoli jota en ole löytänyt mistään muualta - Teiden yhdistäminen (yleensä se näyttäisi monelle olevan joko VKP tai OKP) ja kolminaisen avaimen käyttö omassa elämässä. En nyt tarkoita sillä, että olisin joku ekspertti joka olisi tutustunut kaikkeen. Rehellisyyden nimissä, en ole koskaan kuulunut mihinkään muuhun okkulttiseen seuraan/järjestöön. Kiinnostusta kuitenkin on 2 kuluneen vuoden aikana syntynyt ja Setin Temppeli houkutteli aikansa. En saanut aikaiseksi liittyä. Mielenkiinnolla kuulisin juttuja joita joillain AT:n jäsenillä saattaisi olla kerrottavana tästä tästä ryhmittymästä. Hyvässä ja pahassa

"molemmat sijoittuvat tavalla tai toisella tietoisuuden liminaalitilan tutkimiseen: mennään sellaiselle piilotajunnan raja-alueelle, jossa todellisuus käy plastiseksi & moniulotteiseksi.
Sanoisinkin, että molempiin jää tietty aspekti toista melko pakosta. Okkultistin on tietyssä tiensä vaiheessa opittava ymmärtämään (merkityksessä: tietyllä tavalla sympatisoimaan) satanismia, samoin satanisti tulee tietyssä tiensä vaiheessa melko pakosta tekemisiin okkultismin kanssa". Nefastos, näin olen itsekin ajatellut. Juuri tuo "molemmissa on tietty aspekti toista pakostakin" sointuu korvaan mukavasti.