Tarot-korttien käyttö

Rituaalit, loitsut, rukoukset, meditaatioharjoitukset ja maagiset teot.
Locked
User avatar
Shivaprasaada
Posts: 127
Joined: Fri Feb 24, 2017 8:40 pm

Tarot-korttien käyttö

Post by Shivaprasaada »

Hei kaikille foorumilaisille!

Haluaisin kysyä teiltä, jotka käytätte Tarot-kortteja, joko ennustamiseen tai muuhun selvänäköisyyteen. Mikä Tarot-pakka on mielestänne paras ja miksi?
Jos on itse paha, koko maailma on paha. Intialainen sananlasku, Urdu
Joka ei toisille pahaa toivo kuten ei itselleenkään, häntä ei paha kohtaa syyn puuttumisen vuoksi. Viṣṇupurāna, Intia
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Tarot-korttien käyttö

Post by obnoxion »

Minulla on kotona useita pakkoja, mutta en ole pitkään aikaan niitä käsitellyt. Vaikka povaaminen on minusta viehättävä tapa, itse olen käyttänyt kortteja ennemmin oman sielun syväheijasteluun.

Tarot on ollut minulle eräs okkultismin innostavimpia alueita, etenkin kun se kytkeytyy heprean aakkostoon. Se tapa jolla Tarotissa kirjain puhkeaa kukkaan, ja kuinka visuaalinen universumi tiivistyy parista kynänjäljestä muodostuvaan kirjainmerkkiin, osuu suoraan omien kiinnostusteni ytimeen.

Vierastan kuitenkin monia pakkoja, kuten pinnallisia teemapakkoja ja muistilistanomaisesti koottuja vastaavuushenkareita. Pidän vanhoista pakoista, etenkin jos pienet salaisuudet on yksilöllisesti kuvitettu. Myös moderni, kokeellisempi ilmaisu toisinaan kiinnostaa.

Vaikka minulla on useita mukaelmia Crowleyn pakasta, en ole niitä pitkään aikaan käyttänyt. Olen niin vahvasti sitä mieltä että Tzaddi=Tähti, ja että Crowleyn vaihdos pilaa koko Elämän Puun, etten pysty hänen järjestelmäänsä perustuvia pakkoja käyttämään.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Shivaprasaada
Posts: 127
Joined: Fri Feb 24, 2017 8:40 pm

Re: Tarot-korttien käyttö

Post by Shivaprasaada »

Itse astuin okkultismin, hengellisyyden ja uskonnollisuuden elämään juuri Tarot-korttien kautta.

Lapsena minut kasvatettiin ateistiksi ja en uskonut magiaan ja mystisiin voimiin tai mihinkään paranormaaliin ennen kuin aloin lapsena nähdä enneunia, jotka toteutuivat.

15-vuotiaana Elämänkatsomustiedon tunnilla opettajamme toi meille Crowleyn Thot-tarotkortit ja ennustimme niistä tulevaisuuttamme ja esitimme erilaisia kysymyksiä liittyen elämäämme ja huomattuani, että sain ihmeellisesti kaikki vastaukset, hylkäsin skientismin eli sokean tieteisuskon ja vakuutuin magian olemassaolosta.

Hankin pian Crowleyn tarot-kortit ja muutaman muunkin kuten Rider-Waite-pakan ja Tarot of Witches pakan, joka esiintyi James Bond Live and let die - elokuvassa.

Huomasin kuitenkin Crowleyn tarottien olevan ylivoimaisesti parhaimmat.

16-vuotiaana minä löysin Jumalan ja luovuin ateismista ja mystiset voimani jotka olin saanut armonlahjana, johtivat minut etsimään mystisten voimieni lähdettä ja siten löysin Jumalan.

Myöhemmin noin 24-vuotiaana hankin kokoelmiini Doreen Virtuen Archangel Power Tarot Cards-pakan, hänen Angel Tarot Cards-pakan ja hänen Ascended Masters Oracle Cards-pakan. Hankin myös Diana Cooperin Atlantis-kortit ja Yksisarviset-kortit. Hankin myös kiinalaiset I Ching - Muutoksen kirja- ennustuskortit ja nämä kaikki hankkimani pakat ovat palvellet minua hyvin.

26-vuotiaana minä löysin Shukrācharyan eli Luciferin ja Shivan.
Jos on itse paha, koko maailma on paha. Intialainen sananlasku, Urdu
Joka ei toisille pahaa toivo kuten ei itselleenkään, häntä ei paha kohtaa syyn puuttumisen vuoksi. Viṣṇupurāna, Intia
User avatar
Nebenkheperu
Posts: 89
Joined: Wed Dec 21, 2022 2:26 am

Re: Tarot-korttien käyttö

Post by Nebenkheperu »

Itse aloitin tarokin käytön v. 1986 EV Oswald Wirthin pakalla. Muistaakseni ensimmäinen, jossa heprean aakkosto on ympätty maior arcanaan (Aleph Maagikkoon jne.) Pakka ja siihen liittyvä kirja (ei LWB) "Le Tarot des imagiers du Moyen Âge" perustuu Wirthin opettaja Stanislas de Guaïtan okkulttisiin teorioihin...tosin mielestäni kirja on syväsukellus hyvin kosheriin ruusuristiläisyyteen, teosofiaan, kabbalismiin ja vapaamuurariuuteen.
Käytin pakkaa seuraavat n. 15 vuotta, kunnes siirryin Thothiin...koska minulla oli silloin Golden Dawn/Thelema-vaiheeni :geek:

Muutama vuosi sitten vaihdoin pääpakakseni Dark Grimoire Tarotin. Se on RW-pohjainen ja pidän sen unenomaisesta & lovecraftilaisesta ulkoasusta.

Tarokkia olen käyttänyt sekä oraakkelina että henkisen kehityksen apuvälineenä ja karttana. Nykyään minulle on kertynyt 11 eri pakkaa, mutta tunnen hyvin harvoin tarvetta povaamiselle, tosin yritän estää taitojani ruostumasta.

Mikä sitten on "paras" pakka? Riippuu käyttäjän elämäntilanteesta ja -kehityksestä. Sanoisin, että aloittajalle (ja kenties lopettajalle!) jokin omaa silmää miellyttävä RW-klooni. Läsnä tulee olla kuvallisesti(kin) tietyt esoteeriset perusseikat, jotka tekevät pakasta tarokin, eikä New Age -eksytyksen lifestyle-kortiston. 8-)

Ts. joko alkuperäinen RW tahi sen jokin mukaelma. Itse suosittelisin edellä mainitsemaani DGT:tä, tai jos tuntuu liian saatanan synkältä, vaikkapa tätä.

Sitten oheiskirjallisuudesta tulee mieleeni kolme tai neljä teosta, jotka tarokista enemmän tai vähemmän kiinnostuneella olis hyvä löytyä kirjahyllystä. Mutta kysyn ensin teiltä mielipiteitänne vastaavista perusteoksista?
Ἐθεώρουν τὸν Σατανᾶν ὡς ἀστραπὴν.
"Animus risu novatur."
Locked