Jumalan nimen käyttö

Rituaalit, loitsut, rukoukset, meditaatioharjoitukset ja maagiset teot.
Locked
Numinous
Posts: 38
Joined: Sun Dec 18, 2016 8:01 pm

Jumalan nimen käyttö

Post by Numinous »

En ole rituaalimagiaa harjoittanut, mutta tämä niin kutsuttu vähäisempi pentagrammin karkoitusrituaali vaikuttaa sellaiselta, että sen voisi ottaa aamurukoukseksensa. Akkienkeleiden kutsumisen suhteen olen sinut, mutta nelikirjaimiseen suhteeni on traumaattinen, koska olen samastanut sen kaikkeen väärään mitä Raamatussa näen. Toki jhwh:n merkitys on maagisesti mitä mainioin ja vastaa Egyptin Xeperiä. Mietin vain, että minkä tulokulman asiaan ottaisin vai pitäisikö minun vaihtaa lausuttavia nimiä.

Olen oikeastaan vasta astumassa maagiselle polulle käytännössä vaikka filosofiaa on tullut pyöriteltyä pitkään. Se tuntuu luonnolliselta askeleelta tässä kohtaa. Intuition kirkkaana pitäminen toisten kaavoja käyttäessä aiheuttaa tiettyä päänvaivaa.
User avatar
Invitus
Posts: 74
Joined: Tue Jul 22, 2014 10:48 pm
Location: Helsinki / Oulu

Re: Jumalan nimen käyttö

Post by Invitus »

Oma vasta-alkajan mielipide tähän on: sellainen symbolijärjestelmä mikä itselle "kolahtaa" parhaiten on yleensä toimivin, ja tuntuu rehellisimmältä. Valmiit kaavat ovat ihan kivoja, mutta myös omista kehitelmistä ja vanhojen (tai jopa vanhenhentuneiden :shock: ) tekstien muuntelu omaan maailmankuvaan sopivaksi saa irti paljon.
Joskus aloin sovittamaan LBRP:tä AT/omaan näkemykseeni mielekkäämmäksi mutta se jäi kesken. (Käytän nykyään Azazelin Rukousta vastaavana). Tieto vastaavuuksista oli silloin aika vähäistä ja työssä oli enemmän intoa kuin antia. Ei muuta kuin kokeilemaan, ja kirjaamaan vaikutuksia.

Joku viisaampi vois sanoa voisiko IHVHn korvata jollain IHSVH, ISHASTVAHN TJMS, LOL WTF? (Discordia puskee läpi jälleen...)
"And so he who looks down at his feet will not know the truth, but he who discerns by the sun which way to go." -Tolstoi
Vanadís

Re: Jumalan nimen käyttö

Post by Vanadís »

Golden Dawnin parissa paljon vaikuttanut Israel Regardie on julkaissut The Middle Pillar -kirjassa vaihtoehtoisia kaavoja. Suomennettuna koko rotla löytyy täältä: http://thuleia.com/lbrp.html

Jos saisin vinkkejä antaa pitkään tätä tehneenä, niin kannattaa olla sisäistänyt todella hyvin kaikki tämän rituaalin merkitykset ja vaikutukset, ennen kuin lähtee muuttamaan joitakin kohtia. Sillä on aina vaikutuksensa lopputulokseen. En lähtisi itse käyttämään Regardien tavoin esim. eri intiaaniheimojen jumaluuksia ristiin rastiin yhdistellen. Erilaisia kaavoja kokeilleena ja joskus kristillisallergiasta kärsineenä oli vaikea käyttää YHVH-nimeä missään, mutta päätin puhdistaa nimen merkityksen omassa mielessäni ja palata sen juurille, juutalais-kabbalistiseen merkitykseen... ja nyt se on pitkään kulkenut vaivatta vahvana osana rituaalia.

Jos jollakin haluaisin korvata YHVH:n käyttäisin OM/AUM-tavua, joka on merkitykseltään eri, mutta sopisi tuohon silti.
Numinous
Posts: 38
Joined: Sun Dec 18, 2016 8:01 pm

Re: Jumalan nimen käyttö

Post by Numinous »

Kiitos opastuksesta. Olen tutkinut rituaalia nyt intensiivisesti ja sen erilaisia kommentaareja tämän päivän. Todella lienee niin, että vakiintuneessa muodossa pysymisellä on monia etuja. Rituaalin symbolinen maailma on yksinkertaisuudestaan huolimatta varsin runsas. Nyt kun tuntuu, että voin sen omaksua ja siinä ei ole mitään sellaista, mikä olisi ristiriitaista tai minkä pointista olisin ihan pihalla, niin tämä tuntuu sangen lupaavalta työkalulta.

Jhwh:n suhteen ajattelen sitä jumalallisen olemuksen tosi nimenä, jolla Jeesuskin itseään nimitti, "Minä olen". Nähdäkseni maaginkin tavoite on sovittaa tuo nimi itseensä.
Locked