Henkilökohtainen magia ja loitsut

Rituaalit, loitsut, rukoukset, meditaatioharjoitukset ja maagiset teot.
User avatar
Noname
Posts: 34
Joined: Wed Apr 27, 2016 12:27 pm

Re: Henkilökohtainen magia ja loitsut

Post by Noname »

Heca wrote:Avaudun nyt sitten vielä tämän verran vaikkei ketään moinen kiinnostaisi. Onhan tämä magiani/rituaalini/harjoitukseni ollut hyvin hyödyllistä ja eheyttävää itselleni, ainakin siltä vaikuttaa. No joo, alun kramppeja ja nyrjähdyksiä lukuun ottamatta =) Persoonaani olen viimevuosina muokannut melkoisesti, vanhat mallit/reaktiot olivat (jotkin yhä) täysin hanurista eivätkä palvelleet enää mitenkään. Melkein aina tunnun olevan jonkinlaisessa kriisissä ja myrskyssä ja risteyksessä, mikä on aika uuvuttavaa. Kai yritän jotenkin saada maailman jäsenneltyä mutta se käy siitä oikeastaan aina vaan sekavammaksi (mikä viitannee liikaan yrittämiseen ja kontrolliin). Mihinkään en voi täysin luottaa ja vain siitä voinkin ehkä löytää jotain mielenrauhaa. En erota kunnolla oppien takana olevaa Totuutta, mutta luulen sen olevan siellä. Että uskomusjärjestelmät vain kuvaavat sitä muodotonta. Kai tämäkin on vain uskomus. Minusta kukaan ihmisistä ei voi olla niin ihmeellinen ja ylimaallinen että voi täydellä varmuudella Tietää täsmällisiä totuuksia. Se voisi olla itsepetosta. Ehkä jossain vaiheessa mutta ei tässä eläessään. Mutta jonkinlaista maailmankuvaa kaipaan, sellaista joka ei vaihtele tilanteen mukaan vaan kattaa kaiken. Joo tiedän, tämä on vaihe... otetaan rauhallisesti...
Sinällänsä tunnistan itseni tästä. Mitä tarkoitat persoonan muokkauksella? Puhutko nyt yleisesti psykologiselta kannalta vai keskusteletko enemmän "henkisistä attribuuteista"? Sillä omalla kohdalla jälkimmäinen on vahvasti läsnä, ja niiden tunteiden palo oli jotain joka itsessään tuntui, että jos sille annetaan valta niin se repii kappaleiksi sekä fyysisesti että henkisesti. Sitten tuo myrskyn silmässä makaaminen, omalla kohdalla matkani alkoi juurikin tuosta pisteestä, ja tyyni löytyi ajan kanssa kun tunsin vihdoin olevani tasapainossa, ja moni haitalliseksi tuntemani attribuutti oli kurissa.

Se, että mihinkään ei voisi luottaa ei sinänsä omasta mielestäni pidä paikkaansa, eikä opeista ammennettua totuutta tarvitsekkaan kyetä kuvaamaan sanoiksi, sillä omasta mielestäni ihmisen mieli ei vain yksinkertaisesti kykene taittamaan kyseistä tietoutta muuten kuin vertauskuvainnollisesti, tai näin ainakin itse uskon. Esimerkkinä itselläni on mieleni sopukoissa erääseen paikkaan piilotettu huonosti sidottu teos, jonka kanteen olen itse musteella kirjoittanut "Magnum Opus", nidoksessa ei ole paljoa tekstiä, ja sekin teksti on kielellä / symboleilla jota en kykene tulkitsemaan, mutta mielessäni kykenen teosta lukemaan. Pidän kyseistä opusta mieleni vertauskuvainnollisena nykyisen tietoni kiteytymisenä, ja en usko sen olevan sattumaa että kyseinen opus sijaitsee mielessäni paikassa, joka on jo lapsuudesta asti ollut "kehtoni", pieni mielikuvituksen luoma nummi, jossa on pieni talo, sen vieressä tuulimylly jonka päällä valtava harakanpesä ja pihalla yksinäinen vanha tammi, portti sinne on lukossa ja paikka on saavutettavissa vain syventymällä itseensä.

Yhtä eksyksissä tunnen olevani itsekkin välillä, mutta saan helpotusta ajatuksesta että täysin tietämätön minä tällä hetkellä olenkin, ja etsivä löytää.
Explore until epiphany, and beyond.
User avatar
Thelithiz
Posts: 90
Joined: Mon Apr 11, 2016 10:04 am

Re: Henkilökohtainen magia ja loitsut

Post by Thelithiz »

Noname wrote:Mitä tarkoitat persoonan muokkauksella? Puhutko nyt yleisesti psykologiselta kannalta vai keskusteletko enemmän "henkisistä attribuuteista"?
Ehkei tunnu sopivalta kertoilla ja nolata itseäni julkisesti tämän enempää kun en ole tottunut moiseen. Yksitysesti voin toki yrittää selittää tarkemmin jos oikein kiinnostaa. En ole täydellisen varma mitä tarkoitat, mutta varmaan vastaan että molemmat, tai sitten nuo kaksi ovat minulle sama. Mökkisi kuulostaa melkein hienommalta kuin omani. Onhan noita mielensisäisiä paikkoja joista pääsee tosiin paikkoihin, ja "henkilöitä" sun muita... Ai niin piti olla hiljaa.
Kiinostaa kyllä miten muut tekevät ja näkevät nämä asiat. Usein sittenkin aika samoilla tavoin. Taidan helposti vähätellä (muitakin) tekemisiäni, mutta ohnhan tässä kaikenlaista hyödyllistäkin tullut tehtyä kun ajattelee...
User avatar
Noname
Posts: 34
Joined: Wed Apr 27, 2016 12:27 pm

Re: Henkilökohtainen magia ja loitsut

Post by Noname »

Heca wrote:
Noname wrote:Mitä tarkoitat persoonan muokkauksella? Puhutko nyt yleisesti psykologiselta kannalta vai keskusteletko enemmän "henkisistä attribuuteista"?
Ehkei tunnu sopivalta kertoilla ja nolata itseäni julkisesti tämän enempää kun en ole tottunut moiseen. Yksitysesti voin toki yrittää selittää tarkemmin jos oikein kiinnostaa. En ole täydellisen varma mitä tarkoitat, mutta varmaan vastaan että molemmat, tai sitten nuo kaksi ovat minulle sama. Mökkisi kuulostaa melkein hienommalta kuin omani. Onhan noita mielensisäisiä paikkoja joista pääsee tosiin paikkoihin, ja "henkilöitä" sun muita... Ai niin piti olla hiljaa.
Kiinostaa kyllä miten muut tekevät ja näkevät nämä asiat. Usein sittenkin aika samoilla tavoin. Taidan helposti vähätellä (muitakin) tekemisiäni, mutta ohnhan tässä kaikenlaista hyödyllistäkin tullut tehtyä kun ajattelee...
Itse pohdin tuota "itsensä nolaamista", ja tietenkin jotkut asiat mitä tänne olen itse kirjoittanut saattaa joidenkin korvaan kalskahtaa hieman erikoiselta, tai saati sitten pähkähullulta. Tosin kirjoitukset ovat kuitenkin nimimerkin takaa ja siihen lisäksi en usko että täällä liikaa tuomitsijoita on, lisäten kuitenkin että jokainen nämä tämän sortin asiat kokee kuitenkin erilailla. Itselle se on valtavia määriä juuri yllämainetsemiani ajatuksia, jotka vain ovat, ja niistä olen ammentanut suuntaa, ja kuka kyetkööt polkuni vääräksi tuomitsemaan, siitä en tiedä. Jatkan ko. keskustelua yksityisviestillä pian.
Explore until epiphany, and beyond.
Locked