Rituaalityöskentely

Rituaalit, loitsut, rukoukset, meditaatioharjoitukset ja maagiset teot.

Harjoitatko rituaalityöskentelyä?

En lainkaan
3
9%
Päivittäin (esim. rituaaliset rukoushetket)
10
29%
Erityisinä juhlapäivinä (esim. seisaukset/tasaukset)
7
20%
Tarpeen mukaan (maagisen vaikutuksen hakeminen)
15
43%

Total votes: 35
Tulihenki

Re: Rituaalityöskentely

Postby Tulihenki » Sat Nov 08, 2014 9:46 pm

Astraaliin liittyvään keskusteluun sen verran, että itseäni alkoi astraalimaailmaan liittyen eniten vaivaamaan verrattain vaivattomuus, miten sen yhteyteen todella pääsi. Samoihin aikoihin, kun luin mm. Nefastoksen näkemyksiä magian pyhyydestä ja hartaudesta, löysin itseni esim. Dalai Laman kanssa meditoimasta sekä tiibetiläisten velhojen kanssa loitsuamasta. Erittäin voimakkaan eläviä kokemuksia, mutta kuin varkain saavutettuja kokemuksia joogaharjoitteita käyttämällä.

Nefastoksen Hiljaisuuden äänen -kommentaari on omasta mielestäni erinomainen lähde tätä aihetta pohtiessa ja lähestyessä.
RaktaZoci

Postby RaktaZoci » Sun Nov 09, 2014 3:10 pm

Tulihenki wrote: Nefastoksen Hiljaisuuden äänen -kommentaari on omasta mielestäni erinomainen lähde tätä aihetta pohtiessa ja lähestyessä.
Olen samaa mieltä. Kuten myös viimeaikaisempi julkaisu "Kirjoituksia Magiasta". Vanhempi painos HÄ-kommentaarista sisältää myös uudemmasta pois jätetyt kaksi tekstiä, joita voisin myös vahvasti suositella..
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
Insanus
Frater

Postby Insanus » Thu Mar 19, 2015 11:45 pm

Cancer wrote: Kuulostaa hienolta - ja tutulta. Suunnilleen puolen vuoden haparoivien yritysten jälkeen rukoileminen on alkanut sujua minultakin, meditaation aloittamisen myötä.

Näiden kahden käsitteen ero on kiinnostava ja ainakin omalla kohdallani paljon puitu kysymys. Minulla on tapana meditoida ennen kuin rukoilen, ikään kuin puhdistautua meditaation "anti-tilassa" (Insanusta laintakseni) voidakseni sen jälkeen olla rukouksessa läsnä henkilökohtaisemmin. Rukous on jotain positiivista, ei "anti-tila" vaan tila: sillä on muoto, ja siinä voidaan hyödyntää estetiikkaa yms. Voisi myös sanoa, että meditaatio on vain "filosofista", kun taas rukous on "uskonnollista".

Miten muut foorumilaiset näkevät asian?
Nk.anti-tila niin kuin sitä itse olen yrittänyt harkiten käyttää on toisaalta voimakkaimpia uskonnollisia kokemuksia mitä minulla on. Tajuan kyllä että se voi vaikuttaa "vain filosofiselta", mutta minulle se ei ole sitä, vaan parhaillaan kuin "Herran kosketus". Vastaava asia tuli vastaan jossain toisessa keskustelussa jossa puhuin kama manaksesta palvonnan kohteena.

Legiferissä mainitaan että "Saatana on atma ja myös kama manas, Lucifer manas ja myös buddhi" jota kautta ehkä käy ymmärrettävämmäksi mitä tarkoitan -> "kylmä" järki ikään kuin Pyhän Merkityksen poissaolona on syventymiskohde joka rikkoo persoonan rajoja ja tyhjyyden kautta "seitsemän taakse" pyrkimällä voidaan havaita ns. tahto ykseyden ilmentymiseen. Minulle se on kaikkein pyhin tavallaan juuri koska on "vain idea" ja puhtaimmillaan ei sitäkään.
Myrkky sattuu siihen jolla on haava.