Kommunikointi ruumiittomien olentojen kanssa

Astraaliset ja paranormaalit kokemukset, unet, näyt.
Locked
Numinous
Posts: 38
Joined: Sun Dec 18, 2016 8:01 pm

Kommunikointi ruumiittomien olentojen kanssa

Post by Numinous »

Väitetysti Madame Blavatsky kanavoi monet ajatuksensa henkimaailmasta ja suomalaisittain Pekka Ervastinkin kerrotaan olleen vuorovaikutuksessa tiettyjen henkien tai ylösnousseiden mestareiden kanssa pitkin elämäänsä. New age -kirjallisuudessa henkioppaat on hyvin tavanomainen teema. Joskus kirjallisuudessa yksinkertaisimmillaan vain kehotetaan pyytämään tällaista opasta itselleen ja asian ei pitäisi olla sen monimutkaisempi. Koska periaatteessa suhtaudun asiaan positiivisesti olen toivottanut tervetulleeksi vaikuttamaan sellaiset entiteetit, jotka ovat hyväntahtoisia ja jotka kunnioittavat minun tahtoani ja joiden intressit ovat samansuuntaiset omien intressieni kanssa. Mitään havaittavaa yhteyttä ei ole muodostunut, mihin vaikuttanee se, että olen mieleltäni tavattoman rationaalinen ja intuitiivinen mieleni on aika lailla tukossa. Osittain juuri avatakseni tuon intuitiivisen mielen olen tällaisen kutsun esittänyt. Tärkeämpi syy on kuitenkin se, että uskon monilla ruumiittomilla hengillä olevan sellaista viisautta ja sellaisia pyrkimyksiä joita he mielellään jakaisivat ihmisille, ja itse aivan mielelläni voisin olla välikappale tässä ja samalla itse voisin saada asioiden olemuksesta syvempää ymmärrystä.

Olen lukenut paljon negatiivisista kokemuksista tällä saralla ja löytyy ystäväpiiristä yksi ihminen, jota henkimaailman taholta petettiin tässä asissa (olento esittäytyi ensin ystävällismieliseksi, mutta kun ystäväni ei halunnut enää kommunikoida tämän kanssa, se rupesi aiheuttamaan kaikenlaista harmia) ja siksi yritän olla aika tarkka siitä kenelle tajuntani avaan. Minulla on epäselvyyttä kuitenkin sen suhteen kuinka paljon pystyn itse tietoisesti asiaa kontrolloimaan.

Olen ajatellut, että ilman välineitä toimiminen on kaikkein turvallisinta, koska silloin oma intentio on helpointa pitää kirkkaana, eikä se sekoitu vieraisiin intentioihin, joita erilaiset symbolit ja esineet voivat kantaa. Ouija-laudan käytöstä sanotaan, että se on vaarallinen, koska siinä pelaaja antaa oman kätensä käytännössä possessoitavaksi mille tahansa entiteetille ja kertomusten perusteella pelaaja ei voi hirveästi vaikuttaa siihen millaisia entiteettejä pelin läpi tulee. Se on erittäin huonossa maineessa, mutta toisaalta se vaikuttaa olevan myös erittäin tehokas portaali. Olen hyvin varovainen käyttämään minulle vieraita ja tuntemattomia kaavoja ja operoin mieluiten vain paljasta tahtoani käyttäen, mutta tässä asiassa tulee mieleen, että olisiko kuitenkin hyödyllistä käyttää jotain välinettä, jonka kautta suopeiden entiteettien olisi helpompi operoida kuin minun samean henkisen aistini?

Olisi kiinnostavaa kuulla kokemuksia ja ajatuksia tästä aiheesta.
Yinlong
Posts: 121
Joined: Sat Feb 27, 2016 5:12 pm

Re: Kommunikointi ruumiittomien olentojen kanssa

Post by Yinlong »

Azazelin Tähden seitsenkohtaisesta perustassa http://www.azazel.fi/article/azazelin-t ... n-perusta/ viides kohta alkaa "Kukaan muu kuin ihminen itse ei voi nostaa ihmistä." Tässä on syvää viisautta. Aiheeseen liittyen "kommunikointi ruumiittomien olentojen kanssa" voi aivan yhtä hyvin luoda hämmennystä syvemmän ymmärryksen sijaan, joka on hyvä pitää mielessä. Paljon - ellei suorastaan kaikki - riippuu itsestä. Sanoisin siksi, että hyvä lähtökohta on itsetuntemuksen lisääminen, tapahtui se sinänsä maagisempien apuvälineiden avulla tai ilman. En usko että väline sinänsä vaikuttaa intentioon, sillä intentio lähtee itsestä. Laaja aihe, mutta koitan avata hieman viestiisi liittyviä kohtia oman ajatteluni mukaisesti ja yleistajuisesti.

Ehkä sinulla on syystäkin varauksellista ajattelua (ja myös arvioit intuitiivisen mielesi olevan tukossa), tämän tunnistaminen on varmasti hyvä asia. Edellisessä aloittamassasi ketjussa "Pahantahtoisten entiteettien tarkoitus" käsiteltiin myös sitä, että nämä olennot ovat heijastumia tai vääristymiä. Ilmentyäkseen niiden tarvitsee tarttua intentiossa tai ajattelussa ilmenevöön ei-puhtaaseen osaan, oli se tiedostettua tai tiedostamatonta. Tästä syystä tietyillä metodeilla voi kasvattaa itsetuntemusta: jos havaitset ajatuksen tai tuntemuksen, jota et osaa heti selittää, se voi kertoa asioista tai piirteistä, jotka eivät ole vielä tiedostettuja. Näkemykseni mukaan näin voi kartoittaa ja oppia tuntemaan tiedostamattomia piirteitään ikäänkuin peilaamalla. Voi kuitenkin muistaa, että syvemmälle meneminen vaatii paljon. Esimerkiksi Jung kuvaili olleensa psykoosin kaltaisessa mielentilassa käydessään pitkään tämäntyyppisiä keskusteluja tutkimusmielessä, sen enempää ottamatta kantaa keskustelujen luonteeseen tai kohdattujen olentojen ja näkyjen metafysiikkaan. Lisäksi ymmärtääkseni vaikka Blavatsky oli aluksi kiinnostunut ajalleen muodikkaasta spiritismistä ja mediumismista, hän oli myöhemmin näitä metodeja vastaan. Ehkä kuvaavaa on, että jos ajattelee, että unet tapahtuvat erilaisessa mielentilassa ja unien näkeminen on meille kaikille sinänsä tuttua, ei niidenkään tulkitseminen välttämättä ole lainkaan helppoa.

Se, ettei halua käyttää vieraita kaavoja tai metodeja on mielestäni varsin tervettä ajattelua. Vaikka uteliaisuus on suuri, harva olisi valmis painamaan satunnaista vaikkakin houkuttelevaa nappia, jos ei tiedä lainkaan mitä siitä seuraa. Toki tällaisiakin ihmisiä on. Mitä tulee Ouija-laudan käyttöön ja siihen, että se johtaa helposti sekaviin lopputuloksiin, johtuu näkemykseni mukaan siitä, että jos jo yhden ihmisen kuvatun kaltainen peilaaminen ja tiedostamattomien intentioiden ja ajatusten tunnistaminen on haastavaa, ei tehtävä varmastikaan helpotu siitä, että Ouija-lautaa käyttää useampi ihminen enemmän tai vähemmän jännittyneessä (ja usein myös mahdollisesti päihtyneessä mielentilassa). Yhteisistä energioista tällöin varmasti tulee varsin sekavaa puuroa.

Aika moni on varmaan kokenut joskus ajatuksia tai tuntemuksia, jotka tuntuvat tulleen jollain tapaa itsensä ulkopuolelta. Mielestäni näihin ja itseen silloin kannattaa suhtautua lempeän empaattisesti, unohtamatta tarkastella kriittisesti mitä tällainen ajatus tai tuntemus mahtaa kertoa ja voiko kaikkiin siitä suoraan herääviin ajatuksiin luottaa. Olen myös törmännyt New Age-henkisessä kirjallisuudessa erilaisten henkisten tai henkimaailman oppaiden ja olentojen käyttöön. Suhtaudun itse kuitenkin kriittisesti ajatukseen, että viisauden tai totuuden etsimisen voisi ulkoistaa tällaiselle olennolle tai muullekaan henkilölle kuin itselle.
Quaerendo Invenietis - Na dìomhcuimhnich a-chaoidh - Feuer frei!
Alanor Nestor
Posts: 14
Joined: Mon Dec 05, 2016 3:43 pm

Re: Kommunikointi ruumiittomien olentojen kanssa

Post by Alanor Nestor »

eri kirjalähteiden tutkimusten(mainittava erityisesti Kirjoituksia magiasta)ynnä omien kokemuksieni myötä olen havainnut,että puhtaiden/puhtaampien henkiolentojen kanssa yhteyteen pääseminen vaatii välittäjältä samankaltaisuutta niiden kanssa, mitä korkeamman profiilin henkivalta sitä puhtaampi on kutsujan itsensä oltava.Ylemmät henkivallat tietävät mutta eivät hevillä paljasta salattuja tietoja kenelle tahansa. Astraalissa vastaavasti on kokonainen valtameri olentoja,jotka ovat turhankin innokkaita reagoimaan kutsuihin ja matkimaan korkeampia henkiä.

En itse tiedä oikein muuta turvallista keinoa kuin itsensä puhdistaminen hartaudella ja voitelemalla motiiveitaan rakkaudella ,ettei alemmilla olennoilla olisi niin suurta otepintaa mihin tarttua. Kehittyneistä ylifyysisistä aisteista on mielestäni suuri etu.Pidän teurgian idealismista,jossa maagikko nostaa itsensä ennemmin ylös kuin että yrittäisi vetää korkeampia henkiä alas teknisin keinoin.
Lux et veritas
Locked