kokemuksia kaukokatsonnasta?

Astraaliset ja paranormaalit kokemukset, unet, näyt.
Locked
Mustafa
Posts: 24
Joined: Sun Nov 17, 2013 8:04 pm

kokemuksia kaukokatsonnasta?

Post by Mustafa »

Tervehdys!

Onko kenelläkään täällä kokemuksia ns. kaukokatsonnasta (remote viewing)? Eli että näkee toisaalla tapahtuvia asioita. Olen lukemani perusteella ymmärtänyt, että tämä on kyky jonka voi harjoittelemalla oppia tai jos siihen on luonnostaan taipumusta niin sitä voi kehittää, kuten USA:ssa tehtiin Stargate-projektiin liittyen.
User avatar
Heith
Posts: 699
Joined: Fri May 31, 2013 12:54 pm

Re: kokemuksia kaukokatsonnasta?

Post by Heith »

Minulla on käynyt näin yhden kerran, silloin sekä näin että kuulin mitä tapahtui. Toisella kertaa olen pelkästään kuullut mitä muualla tapahtuu.
Mustafa wrote:kuten USA:ssa tehtiin Stargate-projektiin liittyen.
Niin, tästä en tiedä mitään.
Vanadís

Re: kokemuksia kaukokatsonnasta?

Post by Vanadís »

Varmaan sitä voisi kaukokatsonnaksi kutsua, jos näkee mistä löytyy kadonnut esine eri kaupungissa? Eli ystävät ovat joskus kyselleet minulta, missä mahtavat olla kadonneet silmälasit tai avaimet. Kysymisen hetkellä minulle tulee lähes heti kuva tai päänsisäinen tieto paikasta, vaikka en olisi käynyt ystävän asunnossa koskaan. Mielikuva on yleensä välähdys, jossa näkyy jotakin väriä, kangasta, hyllyssä olevia muita esineitä tms. Esimerkiksi kadonneista silmälaseista näin välähdyksen, että ne ovat kivien päällä - joka tuntui kaveristani epäloogiselta, koska heillä ei ollut kiviä sisällä talossa. Lopulta selvisi, että lapsi oli pudottanut lasit ikkunan tuuletusluukusta takapihan kivikkoon.

En ole koskaan tuota kykyä tai taipumusta erikseen kehittänyt, mutta luulisin ensimmäisen kerran huomanneeni sen tehtyäni vuoden verran päivittäin shamanistisia energiaharjoituksia teininä. Sellaisten ihmisten kanssa se ei ole toiminut, joita en tunne ollenkaan, eli ystävän tai sukulaisen kanssa jaettu energiaside tms. täytyy minulla olla siinä hommassa mukana.

Mutta kaikenlainen näkeminen ja tietäminen on ihan normaali osa shamanistista harjoittelua ja opetusta, joten ei ole mitenkään kummallista oppia näkemään vaikkapa toisen kehon sisälle ja spottaamaan sieltä krooniset sairaudet. Sotilastiedustelua en lähtisi tekemään ;)
User avatar
Heith
Posts: 699
Joined: Fri May 31, 2013 12:54 pm

Re: kokemuksia kaukokatsonnasta?

Post by Heith »

Vanadís wrote:Varmaan sitä voisi kaukokatsonnaksi kutsua, jos näkee mistä löytyy kadonnut esine eri kaupungissa?
Ah totta, onhan näitäkin ollut. Pystyin paikantamaan esineen hieman samaan tapaan kuin mitä kuvailet, minulle tuli myös jonkinlainen tieto taikka aavistus siitä millaisissa olosuhteissa kadonnut esine oli. Ja kyllähän se sitten löytyikin.

En ole varma onko tämä kaukokatsontaa. Ehkäpä kaukoetsintää? :) Tosiaan tuo ainut kirkas kaukokatsomisen kokemus mikä minulla oli tapahtui niin että eräs minulta lähtöisin ollut tavara oli tilanteessa, ja sirryin hetkellisesti tarkastelemaan mitä siellä tapahtui niin että olin siinä esineessä. Erikoinen tilanne koska en mitenkään ollut ajatellut koko asiaa ja äkisti tempauduin sinne. Minullakin tämä liittyi aikaan jolloin tein päivittäistä maagista harjoitetta, mutta tuona hetkenä en tehnyt mitään maagista. Se oli joka tapauksessa hyvä juttu, ja osasin näin suhtautua tyynesti myöhemmin ihan maallisin keinoin tulleeseen hylkäämisviestiin, tiesinhän sen jo muutenkin.

Silti, vaikuttaisi olevan suhteellisen epätarkka taikka vaikeasti ennustettava ilmiö jonka varaan tuskin kannattaa kauheasti rakentaa. Väittäisin että mikäli tällaista tekisi ns. työkseen, aika pian jokainen asia olisi merkki.
User avatar
nahkahousununna
Posts: 6
Joined: Sun Nov 29, 2015 9:39 pm

Re: kokemuksia kaukokatsonnasta?

Post by nahkahousununna »

On kokemuksia. Kaukokatsontaa voi melko harmittomasti opetella käymällä katsomassa esimerkiksi ennalta tuntematonta julkista tilaa tai tulevaa avointa yleisötilaisuutta. Jos olen itse osallistumassa johonkin ihmisten kokoontumiseen, käyn usein etukäteen "hengessä" paikanpäällä katsomassa paikkoja ja osanottajia. Oman etiikkani puitteissa vedän rajan siihen, että ihmisten koteihin tai muihin yksityisiin tiloihin en luvatta mene. Oma kokemukseni on usein sellainen, että saavun kyseiseen tilaan yhteen kohtaan, ja alan katsella siitä ympärilleni. 360 asteen kierroksella osa paikoista ja ihmisistä hahmottuu selkeinä, realistisina näkyinä ja osa väreinä (esimerkiksi kirkas paidanväri), mutta seassa on myös mustana näkyviä "sokeita pisteitä". Varmaan jatkossa pyrin tutkailemaan sitä, mistä nämä pimeän peitossa olevat alueet johtuvat.

Uskoisin, että kuvaamani kaltaisten paikkojen ja tilaisuuksien kaukokatsominen on verrattain helppoa: monet ihmiset ovat nähneet nuo paikat ja esimerkiksi tilaisuuteen osallistuvilla ihmisillä on vahva aikomus saapua paikalle. Tämä helpottaa ennaltanäkemistä - tai hetkellistä ajassa siirtymistä, jos asian niin haluaa hahmottaa. Vaikeusaste on varmasti täysin toinen, jos pyritään kaukokatsomaan paikkoja, jotka ovat vain harvan tiedossa, tai ennakoimaan ihmisten aikomuksia näiden pyrkiessä salaamaan ne. Olen kuitenkin sitä mieltä, että se ken haluaa pitää asiansa visusti salassa, piilottakoon ne itseltäänkin.

Pienimuotoisempaa kaukokatsontaa voi oman kokemukseni mukaan harjoitella myös laajentamalla katsekenttäänsä ihan reaaliajassa 360 asteiseksi niin, että kirjaimellisesti katsoo selkänsä taakse tai ainakin tiedostaa siellä tapahtuvan. Näkökentän virittämisessä itseäni auttaa laajakuulon käyttäminen, eli se että aluksi tarkennan kuuloni yhtä vahvasti joka ilmansuuntaan. Tähän totuttelemisesta voi olla ihan konkreettista apua monissa tilanteissa, eikä se vaadi syvällisempää eettistä pohdiskelua, kuten vakavamielinen kaukokatsonta mielestäni vaatii.
Locked