Okkultistin Unimaailma

Astraaliset ja paranormaalit kokemukset, unet, näyt.
User avatar
Astraya
Posts: 125
Joined: Wed Nov 16, 2016 9:59 pm

Re: Okkultistin Unimaailma

Post by Astraya »

Unien tulkinta on yksilöllistä kuten aiemmin todettu, vaikka arkkityypit näyttäytyvät. Tulkinta voi mennä pyörittelyyn asioiden välillä ja usein yksi aihe voi antaa kahta tai useampaa erilaista merkitystä. Mielestäni siksi keskeistä onkin löytää oman kehityksen kannalta subjektiivinen näkymä. Miten minä itse omassa Työssäni ja elämässäni voin selkeyttää ja toteuttaa asioita paremmin tai uudella tavalla. Olen usein huomannut että unessa saattaa olla jokin yksi symboli , tilanne tms. joka merkitsee selvästi jotain asiaa. Tämän kautta unen juoni avautuu viimeistään siinä vaiheessa kun unta kirjoittaa ylös. Tässä tietenkin "värittää" unta ja "lisää" siihen asioita. Tämä on mielestäni hyvä asia, silloin kun kyse on tietoisesti halusta oppia ja toimia paremmin. Uni ja valvetodellisuus muodostavat siis rakenteita mieleen joita seuraamalla on mahdollisuus esim.moraalisesti toimia paremmin. Toki värittäminen voi toimia toiseenkin suuntaan.
“There can be no transforming of darkness into light and of apathy into movement without emotion”
― Carl Gustav Jung
Angolmois

Re: Okkultistin Unimaailma

Post by Angolmois »

Astraya wrote: Sun Apr 25, 2021 1:09 pmOlen usein huomannut että unessa saattaa olla jokin yksi symboli , tilanne tms. joka merkitsee selvästi jotain asiaa. Tämän kautta unen juoni avautuu viimeistään siinä vaiheessa kun unta kirjoittaa ylös.
Olen myös huomannut, että jakamalla uniaan jonkun luotettavan kaverin tai ystävän kanssa kenellä on ymmärrystä symboliikasta, saattaa toinen henkilö itse asiassa huomata paremmin sellaisia yhteyksiä ja symbolien merkityksiä kuin mitä itse ei tulisi edes ajatelleeksi. Sitten taas jos jakaa uniaan monen eri ihmisen kanssa samaan aikaan (esim. kirjoittaa niistä julkisesti), se monesti ja hyvin helposti turmelee omien uniprosessien syvyyttä - ikään kuin unet olisivat siinä mielessä niin intiimejä ja yksityisiä ja pyhiä, että niiden julkinen jakaminen tuhoaa tuota merkitystä ja voi vaikuttaa jopa siihen, kuinka piilotajunta jatkossa viestii asioista.
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Okkultistin Unimaailma

Post by Smaragd »

Astraya wrote: Sun Apr 25, 2021 1:09 pm Olen usein huomannut että unessa saattaa olla jokin yksi symboli , tilanne tms. joka merkitsee selvästi jotain asiaa. Tämän kautta unen juoni avautuu viimeistään siinä vaiheessa kun unta kirjoittaa ylös. Tässä tietenkin "värittää" unta ja "lisää" siihen asioita. Tämä on mielestäni hyvä asia, silloin kun kyse on tietoisesti halusta oppia ja toimia paremmin. Uni ja valvetodellisuus muodostavat siis rakenteita mieleen joita seuraamalla on mahdollisuus esim.moraalisesti toimia paremmin. Toki värittäminen voi toimia toiseenkin suuntaan.
Olen myös huomannut että kun kirjoitan unta ylös ”värittäen sitä” niin jotkin symbolit kirkastuvat. Tulee esimerkiksi mieleen eräs uni jossa juoksin metsässä auringonnousua kohti. Ympäristö ja sää oli mitä se nyt sattui olemaan eikä symbolit olleet sillä tavalla mielenpäällä, ennemminkin ikään kuin rekvisiittana muille tapahtumille, mutta kun kirjoitin tuon ylös niin paperilla siitä tuli melkein humoristisen elokuvallinen ja selkeän symbolinen. Kirjoittaessa unta ylös siis myöskin kaivaa esiin niitä yksityiskohtia unista, jotka ovat kenties jääneet hiukan hämärän alueelle. Se on vähän kuin jonkin asteista värittämistä ja piilotajunnan harmaan massan käsittelyä.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
Locked