Synestesiat ja alempi magia
Posted: Fri Oct 12, 2018 11:49 am
Synestesia tarkoittaa subjektiivisessa kokemuksessa aistien sekoittumista, esim.värien kuulemista tai tekstuurien maistamista.
Book of Thothissa Crowley kirjoittaa: "what is the meaning of the Five of Wands? This card is subject to the Lord of Fire, because it is a Wand, and to the Sephira Geburah because it is a Five. It is also subject to the sign of Leo, and to the planet Saturn, because this planet and sign determine the nature of the card. This is no more than saying that a Dry Martini has got some juniper in it, and some alcohol, and some white wine and herbs, and a bit of lemon peel, and some ice. It is a harmonious composition of various elements; once mixed, it forms a single compound from which it would be very difficult to separate the ingredients; yet each element is necessary to it's composition.
The Five of Wands is therefore a personality; the nature of this is summed up in the Tarot by calling it "Strife...
...There are thus seventy-two "Angels" set over the thirty-six small cards; these are derived from the "Great Name of God" of seventy-two letters, called Shemhamphorasch".
Välähtipä sitten päässä että juuri sisäisten aistien (tässä tarkoitan ihan kykyä visualisoida jne) sekoittelulla näiden erinäisten "reseptien" mukaan voitaisiin mallintaa sisäiseen intuitioon tällaisen "henkiolennon" persoonallisuus. Kuten okkultistille tulee jossain vaiheessa selväksi intuitio siitä mitä neljä elementtiä tarkoittavat, voitaisiin näiden elementti-intuitioiden synesteettisellä (alkemiallisella) komboilulla tuottaa astralismin kaavaa, kieltä jonka välityksellä mystikko voi tuoda kokemuksensa jaettuun vertailuun josta voidaan poistaa ainakin osa glamoureista ja näin ehkä lähentyä sitä mikä okkultismissa on intersubjektiivisesti totta.
Mitä mieltä?
Book of Thothissa Crowley kirjoittaa: "what is the meaning of the Five of Wands? This card is subject to the Lord of Fire, because it is a Wand, and to the Sephira Geburah because it is a Five. It is also subject to the sign of Leo, and to the planet Saturn, because this planet and sign determine the nature of the card. This is no more than saying that a Dry Martini has got some juniper in it, and some alcohol, and some white wine and herbs, and a bit of lemon peel, and some ice. It is a harmonious composition of various elements; once mixed, it forms a single compound from which it would be very difficult to separate the ingredients; yet each element is necessary to it's composition.
The Five of Wands is therefore a personality; the nature of this is summed up in the Tarot by calling it "Strife...
...There are thus seventy-two "Angels" set over the thirty-six small cards; these are derived from the "Great Name of God" of seventy-two letters, called Shemhamphorasch".
Välähtipä sitten päässä että juuri sisäisten aistien (tässä tarkoitan ihan kykyä visualisoida jne) sekoittelulla näiden erinäisten "reseptien" mukaan voitaisiin mallintaa sisäiseen intuitioon tällaisen "henkiolennon" persoonallisuus. Kuten okkultistille tulee jossain vaiheessa selväksi intuitio siitä mitä neljä elementtiä tarkoittavat, voitaisiin näiden elementti-intuitioiden synesteettisellä (alkemiallisella) komboilulla tuottaa astralismin kaavaa, kieltä jonka välityksellä mystikko voi tuoda kokemuksensa jaettuun vertailuun josta voidaan poistaa ainakin osa glamoureista ja näin ehkä lähentyä sitä mikä okkultismissa on intersubjektiivisesti totta.
Mitä mieltä?