Käärme ja lohikäärme kansanrunoudessa ja uskonnoissa

Symbolien ja vertauskuvien äärellä.
Wisedragon
Posts: 4
Joined: Thu Sep 08, 2016 9:35 pm
Location: Lahti

Re: Käärme ja lohikäärme kansanrunoudessa ja uskonnoissa

Post by Wisedragon »

Hei vaan kaikki!
Löysin mielenkiintoisen foorumin ja vierailin ekan kerran ti 6.9.-16. Ja nyt on käyttäjätunnukseni aktivoitu su 11.9.. Eli tämä on ensimmäinen kirjoitukseni täällä.
Minäkin olen lukenut paljon Blavatskyn Salaista oppia ja siellä oli paljon asiaa käärmeestä ja lohikäärmeestä. Joten en toista niitä tänne.
Ja ajattelin kirjoittaa enemmän henkilökohtaisesta kokemuksestani ja merkityksestä, mitä lohikäärme symboli minulle merkitsee.
Kuten jo arvata saattaa käyttämäni nimimerkki jo kuvaa paljon ko. asiaa.
Minulle erityisesti punainen lohikäärme merkitsee ”esoteerisen viisauden vartijaa”, toimii siis salaisen tiedon vartijana, jonka väri on punainen, johtuen että siihen liitän tulen voiman.
Jotta kokelas eli neofyytti pääsee salattuun tietoon käsiksi, on hänen kohdatta tuo vartija eli kynnyksen vartijan.
Ja on hänen voitettava tuo vartija, mutta ei tappamalla tai alistamalla, vaan tulemalla yhdeksi hänen kanssaan ts. liityttävä häneen. Vartija asettaa kokelaalle koetuksia, joita käymällä läpi kasvaa sisään tuohon salattuun tietoon. Ja silloin lohikäärme voi polttaa tulellaan neofyytin. Tuo tuli on puhdistava eli puhdistaa kaiken alhaisemman ja raskaamman energian ja näin myös nostaa ja kohottaa tietoisuuden yhä korkeamalle olemassaolon tasolle, avaten silmät nähdä mitä on totuus eli todellinen salattu ja esoteerinen ts. okkulttinen tieto, ja samalla, neofyytistä tule vihitty opetuslapsi.
Vihitty saadessaan kasteen ylhäältä ja Hengestä (lohikäärmeeltä) tulee Isäksi, ja siten ihminen tulee tietoiseksi todellisesta Itsestään.
Ja mitä tapahtuu ihmisessä: Ja jokaisen ihmisen sisällä oleva uinuva käärmetuli eli kundalini, herää ja alkaa nousta ylöspäin kunnes saavuttaa päälaen ja hänet kruunataan, vihitystä tulee pappi ja kuningas. Ja samalla tuo kundalini tuli käydessään läpi chakrat, herättää niihin sidotun energian ja vapauttaa ne, silloin ihminen voi saada yhteyden hänen sisällään oleviin jumalallisiin prinsiipeihin eli Manas, Buddhi ja Atma, ja hän lopulta sulautuu Jumalaansa.

Finis
Locked