Mitä symboleja käytät avoimesti?

Symbolien ja vertauskuvien äärellä.
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Nefastos »

obnoxion wrote:Ehkä okkultistin olisi hyvä suhtautu symbolikoruihinsa kuten puu lehtiinsä; keväällä ne otetaan ylle, syksyllä niiden annetaan pudota.

Itse odottelen parhaillaan sellaista uutta, kaunista kevättä, jolloin pääsisin viimein käyttämään kaapua arkivaatteena. Se on ollut kauan suunnitelmissa, mutta aina on tullut jotain pientä ongelmaa viivytykseksi. Tuo käyttö olisi tietysti paljon myös juuri tällaista sisäisen kokemuksen ulkoistamisen/vahvistamisen symboliikkaa.

Koruista olen pitänyt mieluiten käännettyä kukkaisristiä, samaa, jota kauan sitten käytin toisin päin. Tuolloin merkkinä oli ruusu-risti-idea, eli että vapaaehtoinen kärsimys voi korottaa ihmisen. Nyttemmin se merkitsee minulle sitä, että kärsimys itse asiassa hallitsee maailmaa; että Jumala on Saatana. Ristin keskustaan liittyvä luovan tulen & rakkauden mysteeri ei asennosta toki mihinkään muutu.

Azazelin Tähden dekagrammia käyttäisin myös mieluusti avoimemmin, mutta nykyinen koruni on enemmän seremoniallista laatua, joten se sopii hankalammin arkeen. Katsotaan, kunhan uudet veljeskuntariipukset saadaan toivon mukaan tänä vuonna valmistettua.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Aquila
Posts: 355
Joined: Sat Jul 17, 2010 12:14 pm

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Aquila »

Aiemmin koin erilaisten symbolien käyttämisen hieman vieraana, mutta nyttemmin olen kokenut suurempaa tarvetta pyrkiä tietynlaisten symbolien kantamiseen mukanani. Käytän näitä kuitenkin varsin vaihtelevasti oman intuition mukaan. Välillä esim. käännetty risti tuntuu siltä, että se on pakko ottaa mukaan ilman sen erityisempää älyllistä harkintaa. Vähään aikaan en kuitenkaan ole käyttänyt mitään koruja ym. sillä kissani ovat piilottaneet ne jonnekin :) Yleisimmin käyttämäni symboli on ylöspäinen pentagrammi, johon nouseva käärme on kietoutunut.
User avatar
Einheri
Posts: 111
Joined: Sun Jun 06, 2010 12:23 am
Location: Etelä-Savo

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Einheri »

Itse en ole toistaiseksi oppinut kantamaan tai käyttämään symboleja kovinkaan avoimesti.
Yhtenä syynä tähän lienee mm. arki-työelämän realiteetit jotka eivät välttämättä mahdollista esimerkiksi korujen käyttämistä.
Koruja en ole osannut käyttää sen jälkeen kun vuosia taaksepäin nostin vanhan rippiristini narikkaan.
Joskun olen miettinyt symboliikan käyttöä esimerkiksi vaatetuksen kautta, mutta ihmiselle jonka vaatekaapin sisältö koostuu enimmäkseen reisitaskuhousuista, farkuista, huppareista ja collegepaidoista -tämä voisi olla hieman haasteellista.

Jos nykyisin kantaisin jotain symbolia vapaa-aikanani olisi veljeskuntariipus tähän ehkä luonnollisin vaihtoehto.
Olisiko lienee kliseistä ilmaista, etten kanna ulkoisia symboleja, sillä kannanhan jo rinnassani mustan liekin puhtaaksi korventamaa sydäntäni ;)

Oikeastaan samaan keskusteluun liittyen olen myös harkinnut esoteriaan viittaavan tatuoinnin ottamista, mutta ongelmaksi on noussut että tällaisen kuvan ottaminen vaatisi toisaalta sopivan neutraalin, mutta samalla riittävän voimakkaan symboliikan alleen.
Krieger
Posts: 22
Joined: Tue May 25, 2010 11:58 pm
Location: Jyväskylä

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Krieger »

Symboleja tulee kannettua iholla tatuointien muodossa avoimesti. Esimerkkinä löytyy mm. kaksoispentagrammi, Kali ja Buddha. Tatuointien symboliikasta ja niiden käytöstä on pidemmän aikaa ollutkin työn alla jonkinlaista artikkelia. Korujen muodossa ei oikeastaan tule enää kannettua päivittäin kuin Azazelin Tähden sormusta.

Tatuoitujen symbolien kanssa pyrin pitämään tietynlaisen harmonian, sillä koen ne varsin voimakkaiksi maagisiksi välineiksi. Sen vuoksi on hyvä harkita melko tarkkaan varsinkin jos käyttää hyvin painokkaita tai monimerkityksellisiä symboleita. Vaikka voisi kuvitella, että tatuoinnin ottaminen on monille hyvin ulkoinen seikka, voi se hyvin peilata omaa sisintä ja tällöin voi korostaa tietämättään symbolisesti jotain tiettyä puolta liikaa.
Hoenir
Posts: 137
Joined: Thu Apr 24, 2014 5:13 pm

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Hoenir »

-
Last edited by Hoenir on Wed Jun 29, 2016 1:56 pm, edited 1 time in total.
"Futile as a ghost I stand guard over hidden gold, O lord of the meeting rivers"
User avatar
Invitus
Posts: 74
Joined: Tue Jul 22, 2014 10:48 pm
Location: Helsinki / Oulu

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Invitus »

Itse olen aina tuntenut voimakasta vetoa symboleihin, ne toimivat tavallaan porttina sielusta "harhamaailmaan" ja toisinpäin.

Ennen tunsin suurta tarvetta erottua massasta ja olla erilainen ja outo (Koin olevani sellainen, ja olinkin). mutta tämä jäi suurimmaksi osaksi pois teini-iän jälkeen, kun suurin osa "hevimetallitilpehööristä" karsiutui habituksesta pois.

Ainoat "virallisemmin" uskontoa edustaneet symbolit ovat olleet risti ja Thorinvasara. Ensimmäisen merkitys katosi kun uskoni mureni isosena ollessani, ja jälkimmäisen otin kaulasta pois vasta hiljattain. Mjölnir on edelleen voimasymboli minulle, mutta koen vain kasvaneeni sen edustamista aatteista pääosin pois.

Päältäpäin minut nähdessään ihminen ei todellakaan voi ilman psyykkisiä kykyjä sanoa että olen satanisti. Vasta keskustelun edettyä pidemmälle se yleensä paljastuu. Suunnitteilla on ottaa tatuointi/tatuointeja jotka edustavat aatteitani.
"And so he who looks down at his feet will not know the truth, but he who discerns by the sun which way to go." -Tolstoi
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Nefastos »

Svastika -symboli kiinnostaa aina enemmän & enemmän. Harmillista että sille on kertynyt, sanoisinko, hieman normaalia enemmän kulttuurista painolastia sitten vanhan veedauskon päivien. Voiko hakaristiä käyttää avoimesti nykykulttuurissa herättämättä hyvin yksioikoisia tulkintoja? Tuskinpa.
Saturnuksen evankeliumi, VI wrote:--- kaarstadilaisessa riimukivessä löydämme saman erikoislaatuisen laajennetun hakaristin, joka kuvaa kyseistä voimaa helposti ymmärrettävällä tavalla. Ylin kosminen kuutio on jokaisen ilmenneen kuution perusta; mutta ilmennyt kuutio on rajattomiin kertautuva. Meidän on olennoiduttava, keskityttävä ensin mainittuun & jätettävä huomioimatta jälkimmäisen lukemattomat metamorfoosit, jotka jatkuvat ja varioivat ad infinitum. Ensimmäisiä ideoita voi kehittynyt filosofi – viisauden rakastaja – hallita, ja hän myös tulee hallitsemaan: tieto on voimaa, ja kerran todella ymmärrettyinä tulevat kulmien olennot meille yhtä käsitettäviksi kuin (kuten olemme sanoneet) oman sormenpäämme, ja ”Saatanan kynnenkärjet” ovat meidän hallinnassamme ilman mitään uhria, ilman sopimusta, ilman muuta kuin oman tahtomme ja antaumuksemme antama vakuus. Tähän tarvittavat keinot tulevat mainitsemassamme kirjoituksessa myöhemmin käsiteltäviksi, mikäli suunnitelmamme toteutuu. Tässä vaiheessa riittää, että pyrkijä ymmärtää asettaa kunkin voiman sille kuuluvalle hierarkkiselle paikalleen eikä alenna tai korota mitään olemusta paikaltaan, josta seuraa disharmonia, ”karma” ja magneettisen sidoksen pitkittyminen.

Jumalan 72 nimeä, ihmisruumiin 72 kanavaa, 72 daimonien päämiestä ovat kaikki yhtä ja samaa, nim. luomisen muotoon valamisen määrittävä luku. Saman voi esittää toisinkin, riippuen siitä mihin tarkoitukseen kulloinkin näitä järjestelmiä tarkastelemme: yhdeksän enkelten ja demonien kuoroa, ts. 18 henkiolentojen luokkaa ovat nämä samat, vain purettuina kolmoiskuution symboliikan kautta, näiden risti-heksagrammien yhteenlaskettuna lukuna.


(Yllä mainittu "suunnitelma" toteutui sittemmin kirjoituksena "Demonien Kuutio".)
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Anguis
Posts: 2
Joined: Wed Sep 24, 2014 7:12 am
Location: Pääkaupunkiseutu

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Anguis »

Nuorempana symbolit roikkuivat kaulassa senhetkisen vakaumuksen mukaan ja lähinnä tuomassa turvallisuutta. Nuoren epävarmuus vaati aikoinaan näkyviä sitoutumisen tunnusmerkkejä.
Vuosien myötä sidosryhmät muuttuneet eikä symboleihin ole pakonomaista tarvetta turvautua.

Pysyvä = liian laiska poisottamaan - on lävistykset ylävartalossa. Ne symboloivat erästä ryhmittymää joka saattaa jonkun silmään näyttää kelttien kuviolta.

Satunnaisesti sopivan tilaisuuden tullen pidän kaulassani mustaa ristiä. Sekä vasemman käden keskisormessa käärmekuviota.
Se toinen käärmesormus mistä pidin aikoinaan kovin meni rikki. Kunhan saan korjattua, sitten sekin löytää paikkansa joko kaulassa ketjussa tai sormessa.
Hoenir
Posts: 137
Joined: Thu Apr 24, 2014 5:13 pm

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Hoenir »

-
Last edited by Hoenir on Wed Jun 29, 2016 1:56 pm, edited 1 time in total.
"Futile as a ghost I stand guard over hidden gold, O lord of the meeting rivers"
User avatar
Mysticus
Posts: 6
Joined: Fri Sep 26, 2014 12:33 am
Location: Espoo

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Mysticus »

Luotaan työntävää tahallista ärsyttämistä kannattaa välttää, ja siksi on mielestäni turha tuoda symbolien runsaalla roikottamisella liian räikeästi esille omaa vakaumustaan. Saman asian voi tehdä vähemmän radikaalistikin. Itse olen näissä kotimaisissa alan piireissä iältäni vanhimmasta päästä (reilusti yli 50 v.), mutta tykkään edelleen pukeutua usein mustiin vaatteisiin ja kantaa kuitenkin jotain "viitemerkkiä" mukanani, joka voi olla vaikkapa tyylikäs sormus, jossa on kuvattuna pentagrammi tai ihmisen pääkallo. Juhlavammissa tilanteissa pidän lisäksi toisinaan dark side-tyylisen solmion kanssa uniikkia hopeista solmioneulaa, jossa on vanhan viisaan sarvipäisen Jumalan kasvot. Pieni visuaalinen "satanistinen hämmästyttäminen", kohteliaan ja ystävällisen käytöksen kera, voi avata myös hyviä hedelmällisiä keskustelutilanteita kohtaamieni ihmisten kanssa. On mielestäni tärkeää mahdollisuuksien mukaan positiivisella vastaan tulemisella haihduttaa agressiivisen väkivaltaista mielikuvaa ja muita vääristyneitä ennakkoluuloja, joita ihmisillä monesti on satanismin harjoittajista. Emmehän me ole mitään brutaalia porukkaa, vaan ihan kunnon kansalaisia, kaikkine omituisuuksinemme. Tässä asiassa todellinen sivistys on ennen kaikkea suvaitsevaisuutta myös meidän puoleltamme. Jokainenhan saa uskoa mihin tahtoo.
Lisättäköön vielä että esim. kristittyjen kantamat ristiriipukset ja kirkkojen pyhät palvontaesineet ovat täysin taikakaluihin ja talismaaneihin verrattavia. Okkultisteilla ne ovat vain ulkoisesti toisen näköisiä.
Last edited by Mysticus on Tue Sep 30, 2014 6:47 pm, edited 2 times in total.
Locked