Mitä symboleja käytät avoimesti?

Symbolien ja vertauskuvien äärellä.
Sothoth
Posts: 126
Joined: Fri May 28, 2010 1:18 pm

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Sothoth »

Lähinnä seuran dekagrammisymbolin sisältävää sormusta käytän aktiivisesti nykyään. Vastaavantyyppinen dekagrammiriipuskin löytyy, mutta pidän sitä harvemmin julkisesti, vaan se on lähinnä yksityisessä rukouskäytössä. En koe, että olisi erityisen tarpeellista erottua joukosta ulkoisen olemuksen suhteen. Antaa sanojen ja tekojen mieluummin puhua puolestaan. Avausviestissä Nefastoksen mainitsema dilemma on tosiaan totta; ulkoisen olemuksen perusteella päätellään monesti kaikenlaista ja joskus tämä voi estää kohtaamisen neutraalilta pohjalta. Itse pyrin olemaan olettamatta mitään toisesta ihmisestä tämän ulkoisen olemuksen perusteella, mutta en tietenkään aina voi sanoa täysin onnistuvani tässä; joitakin oletuksia tulee varmaan väistämättäkin tehtyä. Minusta on kyllä periaatteessa toisaalta hienoa, että erottaudutaan "vaatteet on aatteet" -tyylisesti ja esimerkiksi pidän vahvaa symboliikkaa sisältäviä tatuointeja esteettisesti todella hienoina, vaikken ainakaan tällä hetkellä ole harkinnut itse tatuointien yms. ottamista.
Isobel
Posts: 34
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:11 am

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Isobel »

Tällä hetkellä en käytä mitään symboliikkaa vaatteissani tai koruissani. Olen tosin etsinyt sellaista joka minulle sopisi. Haluaisin sellaisen korun, riipuksen, joka olisi selkeä mutta silti "viehkeä". Pieni, mutta ei liian pieni. Kaunis, mutta ei mikään perhosilla tai kukilla somistettu.

En ole vielä löytänyt sellaista ja olen miettinyt josko sellainen pitäisi ihan tilaustyönä teettää. Piirtää kuvio jonka haluaisi ja antaisi sen osaavalle sepälle.

Toisaalta pidän tavallaan tärkeänä sitä, että oma aate ja usko näkyy ulospäin. Tässäkin on luonnollisesti eri mielipiteitä, ja mikään niistä ei ole oikein tai väärin. Minulle se olisi tärkeää ja koen sen ehkä jopa epäonnistumisena kun ole mieleistäni vielä löytänyt.
Nosce Te Ipsum
User avatar
E.Velestie
Posts: 40
Joined: Thu Feb 18, 2016 9:12 am

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by E.Velestie »

Itselläni symboliikan osuus koruissa on suhteellisen pieni, mutta kuitenkin aika kirjava sen suhteen mistä symbolit ovat peräisin. Pan-eurooppalaisesti tiedetyt symbolit muinaisuskojen ajalta tuntuvat itselleni merkityksellisesti rikkaina.

Vegvisir, sudenristi, Ukon/Perkeleen/Perkunin kirves ja ihan tavallinen karhun kämmenen jälki, joka itselleni symbolisoi slaavilaista Weles/Velesiä kenet itse koen tietyissä aspekteissa Saatanan ilmentymistä slaavilaisessa mytologiassa.

Thorin vasara oli merkityksellinen kovastikin varsinkin nuorempana, mutta nykyään sillä on itselleni hieman liikaa värittynyttä merkitystä tietynlaiseen vereen ja geeniperimään sidotusta heimoajatteluun, jota en itse kykene allekirjoittamaan. Tästä silti huolimatta saatan joskus pitää sellaista kaulassani, mutta harvemmin.

Varsinaista satanistista symboliikkaa en asusteissa tai koruissani käytä, vaikka henkisellä tasolla sillä tietty merkitys onkin.
☩ Ho Ophis Ho Archaios ☩
Hoenir
Posts: 137
Joined: Thu Apr 24, 2014 5:13 pm

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Hoenir »

Helyjä on joo, ennen käytin ihan mielelläni leimallisesti satanistista symboliikkaa mutta luovuin siitä sittemmin kun kyllästyin sellaisen luomaan synkeään vaikutelmaan. Vaikka tietyt yleisestä käytöstä hylkäämäni symbolit kantavat edelleen minulle syvällisiä merkityksiä, niin räpellän niitä enää kotona mietiskellessäni.

Ainoa koru mitä enää käytän, on Soror Vanadikselta ostamani rudraksha. Vaikka Shiva on omalla tavallaan puhutteleva hahmo, niin en kanna malassa varsinaisesti sellaisia merkityksiä. Ajattelen sen siis olevan yksinkertaisesti maata kaulassani, sen merkitys on leimallisesti ruumiillinen. Vaikka ruumiini on se mitä olen, niin minuuteni on väkisinkin aina jossain toisaalla, "maailmaan eksyneenä". Malan tarkoitus on olla väylä jossa löydän itseni ruumiina, ja ruumiissa olen maailmaa välittömämmin kuin tietoisuudessani voin koskaan olla. Se on sellaisen Nietzscheläisessä mielessä nähdyn väärän transsendenssin kielto, ikuinen paluu rajalliseen läsnäolevuuteen.
"Futile as a ghost I stand guard over hidden gold, O lord of the meeting rivers"
User avatar
Thelithiz
Posts: 90
Joined: Mon Apr 11, 2016 10:04 am

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Thelithiz »

Kiintoisaa juttua, ja asia on tosiaan paljon syvällisempi kuin osaan selittää. Olen ties kuinka kauan kaivannut jollain tapaa sitä että voisin kantaa niitä symboleita jotka ovat minulle tärkeitä ja vahvistavat minussa tiettyjä puolia ja muistuttavat niistä. Ja ihan tietoisesti olen ajatellut nyt lisätä symbolien kanniskelua julkisemmin. Yleensä häpeän kovin, vaikka uskaltaisinkin pukeutua kuten haluan. Vaatteeni ovat muutenkin olleet... noh aika persoonallisia, sellaisia joita ei oikein voi suoraan yhdistää mihinkään selkeään. Toisaalta tunnen itseni turhan turhamaiseksi jos satsaan pukeutumiseen, vaikka meikkaaminen ja muotivaatteet eivät koskaan ole jaksaneet kiinnostaa. Kai se on juuri se teinikapinallinen joksi en halua tulla leimatuksi. Toisaalta minulle on tärkeää juuri pyrkiä ukskaltamaan myös ulkoisesti näyttämään siltä mitä olen, muuten olo jää epätäydelliseksi ja teennäiseksi. En kuitenkaan halua aiheuttaa pahennusta. Vain puolet vastuusta on viestin vastaanottajalla. Sinänsä pitäisi olla täysin luvallista koristaa/olla koristamatta sielun temppelinsä IHAN miten haluaa, eikä muilla pitäisi olla siihen sanomista. Yritän pitäytyä kompromisseissa ja silti seurata intuitiota. Noista viiltojäljistä tms. saisi kiintoisan omankin keskustelun, siinäkin olen vähän ristiriidassa.

Mutta siis erilaisia riipuksia pidän ja pidin ennen kaikkea taikakaluina, vaikka paidan alla jos ei tilanteeseen sovi. Kovin huomiotaherättävä en silti kehtaa olla tahallani, enkä suinkaan aina kanna mitään. Korut olen varta vasten valmistanut tai valmistellut antamaan ja vahvistamaan tiettyjä asioita itsessäni. Se vain Tuntuu oikealta ja toimivalta, oli vaikutus sitten vain psykologinen tai aidon maaginen. Käsityöläisenä tärkeää on jotenkin myös että edes osassa korusta on oman käteni jälki, eli vaihdan edes ketjun toiseen kuin ostettaessa.
User avatar
beardoza
Posts: 1
Joined: Mon Jan 07, 2019 4:15 pm
Location: Pori

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by beardoza »

Käytän päivittäin pentagrammia tai Anton LaVeyn saatanankirkon salamalla varustettua viisikantaa ja sen kanssa joko triquetraa, Horuksen silmää, ankh-ristiä, leviathan-ristiä (ja harvemmin) unikursaalia heksagrammia (theleman symboli siis..) En mieti mitä muut minusta ajattelevat, kun näkevät nämä symbolini, koska elän omaa elämääni omana itsenäni ja ihmiset joiden kanssa hengaan ovat saman henkisiä kuin itsekin niin tuntemattomien naamanvääntelyllä yms. vammailuilla ei ole minulle väliä ja ihmisinä yhtä merkittäviä kuin ohilentävä pulu, hyttynen tai koivu. Minulla on kyllä vatsan päälle ylettyvä tuuhea parta, että periaatteessa eihän sieltä alta paljon mikään näy vaikka roikottaisin kaulassani jauhelihapihvejä :P :twisted:
Seferoth
Posts: 186
Joined: Sun Jun 27, 2021 12:18 am

Re: Mitä symboleja käytät avoimesti?

Post by Seferoth »

Kannan Leviathan Cross korua. Se on uskoni symboli, se on myös itseni symboli, olen uudesti syntynyt "The Rite of Sulfur" rituaalin jälkeen ja ottanut Saatanan merkin sieluuni. Leviathan Cross koruni on tämän teon ja vakaumuksen fyysinen julistus.
Locked