Luciferismi

Vakaumukset, moraalisäännöt, muut seurat ja uskonnot.
Locked
Wisedragon
Posts: 4
Joined: Thu Sep 08, 2016 9:35 pm
Location: Lahti

Luciferismi

Post by Wisedragon »

Hei!
Olen jo monta vuotta (v.2002 lähtien) ja aina silloin tällöin yhä uudestaan yritän etsiä suomeksi tietoa ”luciferismista”. Ja ei edelleenkään löydy. Paitsi mitä Azazelin Tähden kautta löytyy tietoa. Ja englanniksi löytyy montakin erilaista aihetta käsittelevää sivua. Mutta kun en ole oppinut yrityksistä huolimatta tarpeeksi englantia, jotta saisi niistä sivuista selvää. Joitakin olen yrittänyt kääntää google kääntäjän avulla, mutta hyvin epäselvää käännöstä tulee tuon kautta ja jos itse alan kääntämään sanakirjan avulla, on se erittäin hidasta, johon en jaksa paneutua.

Mutta mennään varsinaiseen asiaan.
Haluan todella tietää millainen uskonnollinen suuntaus luciferismi on (tarkoitan tällä sellaista luciferismia, joka keskittyy Luciferin kirkkaaaseen puoleen)?
Millaisia oppeja siihen sisältyy ja miten Lucifer siinä tulkitaan?

Olen myös hyvin monien eri kautta (uskonnollis-filosofiset yhdistykset, seurat yms) kysellyt, josko löytyisi Suomessa luciferismin edustajia, tai luciferismi vihkimys koulun edustajia, tai edes ihmistä joka myönteisesti tulkitsee Luciferin.
Ja tähän menneestä en ole löytänyt.
Joten ajattelin kysellä myös täältä löytyykö tätä kautta luciferismin edustajaa?

Wisedragon
User avatar
Heith
Posts: 699
Joined: Fri May 31, 2013 12:54 pm

Re: Luciferismi

Post by Heith »

Google translaten kanssa joskus itsekin toimineena ymmärrän ongelmasi. Jostain syystä suomen kieli ei ilmeisesti seuraa mitään koneiden ymmärtämään säännöstöä.

Kysymyksesi on sikäli vaikea että Vasemman käden tien henkilöstö on yleensä suhteellisen monella tapaa määriteltävissä. Mainitsemasi Luciferianismi myös nivoutunee tuonne VKP:n alle. Vai nivoutuuko sittenkään? Jos päämäärät on kirkkaat ja kohottavat tämä joutuu varmaankin siihen samaan väliinputoajien (niin humoristisessa kuin kategorisessa mielessä) luokkaan kuin mihin Azazelin tähtikin, pyrkimyksenään yhdistää Vasen ja Oikea käsi, putoaa. Lyhyesti sanottuna, olemme liian hippejä "tosi" saatananpalvojille, ja taas liian luotaantyöntäviä Saatana-viittauksinemme sopiaksemme tavalliseen salonkikeskusteluun mihin sangen kummallisetkin vaikkapa kristinuskon seuraajat sopivat kyllä.

Veikkaisin -en tiedä varmaksi- että Luciferistisin (siis kirkkaus, viisaus, itsekehitys yhdistettynä Saatana-arkkityyppiin) suuntaus Suomessa lienee Azazelin tähti. Mikäli muita tällaisia on, kuulisin mielelläni enemmän. Teosofit ilmeisesti edelleen hieman arastelevat tätä symboliikkaa vaikka itse Blavatsky ei tainnut arastella. Setin temppeli taas ymmärtääkseni toimii filosofistisesti hieman erilaiselta pohjalta.

AT:sta mainittakoon, me puhumme Lucifer-Kristuksesta. Kristus-sana saa monella karvat nousemaan pystyyn kirkkoon liittyvien mielleyhtymien takia mutta ehkä jos asiaa tarkastelee kiihkottomasti ja ajatuksella, voi huomioida miten Kristuksen toimissa on monta sellaista opetusta ja asiaa mitkä Luciferistisiksi voisi tulkita. Jokaiselle tosin omansa, eli jos sinua kiinnostaa tiukkarajaisesti nimenomaan Saatanan valoisa puoli ja ainoastaan Lucifer-nimellä tulkittuna, voi AT:n jutut mennä yli. Siltikin keskustelua aiheesta saat mielellään foorumillamme jatkaa.

Oletko tutustunut Nefastoksen kirjallisuuteen? Näitä aika monessa kirjastossakin on nykyään tarjolla, joten kynnys on sikäli matala. Argarizim voisi olla hyvä luettava aiheesta.
Locked