Hindulainen vastine Luciferille
Posted: Sun Feb 26, 2017 9:54 pm
Monet ihmiset eivät tiedä, että Luciferille on olemassa vastine muinaisen Intian puolijumalten pantheonissa.
Shukra tarkoittaa valoa, kirkkautta ja puhtautta ja myöhemmin myös siemennestettä. Acharya tarkoittaa korkeinta mestaria.
Shukrācharya oli alun perin alemman luojajumala Brahman pojan Suuren tietäjä Bringun ja hänen vaimonsa aamunkoiton jumalattaren Kavyamatan poika.
Nuoruudessaan Shukrācharya opiskeli setänsä Angirasan ohjauksessa serkkunsa Brihaspatin kanssa. Angirasa kuitenkin suosi poikaansa Brihaspatia yli muiden ja se häiritsi Shukrācharyaa.
Shukrācharya siirtyi tietäjä Gautaman opetukseen. Myöhemmin Brihaspati, Jupiter-planeetan jumala sai devojen eli puolijumalten henkisen opettajan paikan, jonka Shukrācharya olisi halunnut. Devat ja asurat ottivat yhteen aikojen alussa ja kaikkivaltias Jumala Vishnun muodossa jahtasi devojen kanssa asuroita. Asurat etsivät suojaa Suuren tietäjä Bringun ja Kavyamatan ashramista (luostarista). Kavyamata antoi asuroille suojaa ja alkoi kivettää ashramiin tunkeilevia devoja. Herra Vishnu käski Kavyamataa lopettamaan, koska tämä häiritsi universumin tasapainoa suosimalla asuroita ja kivettämällä devoja. Koska Kavyamata ei totellut millään Vishnun käskyjä, kaikkivaltiaana ja kaikkitietävänä Jumalana Vishnulla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin pysäyttää Kavyamata itse. Hän heitti sahalaitaisen chakram-kiekkonsa ja katkaisi Kavyamatan pään. Kun Suuri tietäjä Bringu palasi ashramiin ja näki tämän, vaimonsa surman takia Bringu kirosi Jumalan inkarnoitumaan Maa-planeetalle määrittämättömän monta kertaa kaikkien aikojen loppuun saakka. Herra Vishnu otti vihaisen pyhimyksen kirouksen vastaan, koska Hän tiesi, että Hänen pitää siitä huolimatta inkarnoitua ihmisten pariin Maapallolle läpi aikojen suojellakseen palvojiaan ja vahvistaakseen uskonnollisuutta ja hyveellistä elämäntapaa.
Palattuaan ashramiin Shukrācharya vannoi kostoa Jumalan persoonalliselle muodolle äitinsä kuoleman takia, vaikka Bringu sai vaimonsa herätettyä kuolleista taikuudella. Siitä lähtien Shukracharya alkoi toimia demonien korkeimpana henkisenä opettajana, koska puolijumalten henkisen opettajan paikka oli viety. Siitä lähtien Shukrācharya, Venus-planeetan jumala on ollut ateismin, tyhjyysfilosofian, persoonattomuusfilosofian ja materialismin jumala.
Shukrācharya tietää, että Jumalan persoonallinen muoto ja Hänen persoonaton kaikkialla läsnä oleva henkensä josta käytetään nimeä Brahman (Maailmankaikkeudellinen sielu) ovat yksi ja sama asia, mutta Shukrācharya pitää persoonatonta Brahmania korkeimpana.
Shukracharya käyttää tietoaan Vedojen Karma-kanda osiosta täyttääkseen demoni ja ihmispalvelijoidensa aineellisia toiveita, mutta jos hänen palvelijansa on hengellisesti suuntaunut ja kysyy Jumalasta Shukracharya opettaa oppilailleen Brahman-tietoisuutta joten hänen avullaan hänen oppilaansa voivat sulautua persoonattomaan Brahman-sädehohteeseen kuolemansa jälkeen.
Shukrācharya palvoi jo ennen lankeemustaan demonien henkiseksi opettajaksi puolijumalista vahvinta, tuhonjumala Shivaa ja oppi tältä Sanjīvani-mantran, jonka avulla voi vahvistaa omaa tai muiden elämän voimaa ja jonka avulla hän oppi herättämään kuolleita.
Shukrācharya käytti Sanjīvani-mantraa kerran väärin herättäen demoneita kuolleista Maapallolla ja täten hän järisytti universumin voimien tasapainoa. Shiva suuttui tästä ja lepyttääkseen Shivan vihaa Shukrācharya otti oman henkensä rituaalisesti ja hänen sielunsa siirtyi Shivan vatsaan, jossa Shukrācharya näki ja oppi ihmeellisiä asioita. Tämän jälkeen kun Shukrācharya oli viettänyt tuhansia vuosia Shivan vatsassa ja oppinut kaikki ihmeelliset asiat, Shiva hyväksyi Shukrācharyan omaksi pojakseen ja Shukrācharya syntyi uudelleen Shivan siemennesteestä ja sen takia Shukra tarkoittaa myös siemennestettä.
Shukrācharya palvoo Shivaa saadakseen mystisiä voimia ja jotta hän voi sulautua universumin tuhon jälkeen Jumalan Brahman-sädehohteeseen.
Shukrācharya voi opettaa kaikkea hyödyllistä tietoa koskien tätä maailmaa ja aineellista elämää ja henkistä tieto Brahman-tasolle, mutta hän ei kuitenkaan anna Bhaktia, eli hän ei opeta antaumuksellista palvelusta Jumalan persoonalliselle muodolle, kuten Vishnulle tai Krishnalle.
Shiva voi olla tie Jumalan luokse sekä persoonallisuusfilosofille, että persoonattomuusfilosofille. Shukrācharya vie taas vain persoonattomuusfilosofin päämäärään.
Hänen nimensä on sanskritiksi Shukrācharya tai lyhyesti Shukra, joka on myös Venus-planeetan nimi. Hän on kaikkien asuroiden eli demoni-jumalten korkein henkinen opettaja puolijumalten keskuudesta.Shukra tarkoittaa valoa, kirkkautta ja puhtautta ja myöhemmin myös siemennestettä. Acharya tarkoittaa korkeinta mestaria.
Shukrācharya oli alun perin alemman luojajumala Brahman pojan Suuren tietäjä Bringun ja hänen vaimonsa aamunkoiton jumalattaren Kavyamatan poika.
Nuoruudessaan Shukrācharya opiskeli setänsä Angirasan ohjauksessa serkkunsa Brihaspatin kanssa. Angirasa kuitenkin suosi poikaansa Brihaspatia yli muiden ja se häiritsi Shukrācharyaa.
Shukrācharya siirtyi tietäjä Gautaman opetukseen. Myöhemmin Brihaspati, Jupiter-planeetan jumala sai devojen eli puolijumalten henkisen opettajan paikan, jonka Shukrācharya olisi halunnut. Devat ja asurat ottivat yhteen aikojen alussa ja kaikkivaltias Jumala Vishnun muodossa jahtasi devojen kanssa asuroita. Asurat etsivät suojaa Suuren tietäjä Bringun ja Kavyamatan ashramista (luostarista). Kavyamata antoi asuroille suojaa ja alkoi kivettää ashramiin tunkeilevia devoja. Herra Vishnu käski Kavyamataa lopettamaan, koska tämä häiritsi universumin tasapainoa suosimalla asuroita ja kivettämällä devoja. Koska Kavyamata ei totellut millään Vishnun käskyjä, kaikkivaltiaana ja kaikkitietävänä Jumalana Vishnulla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin pysäyttää Kavyamata itse. Hän heitti sahalaitaisen chakram-kiekkonsa ja katkaisi Kavyamatan pään. Kun Suuri tietäjä Bringu palasi ashramiin ja näki tämän, vaimonsa surman takia Bringu kirosi Jumalan inkarnoitumaan Maa-planeetalle määrittämättömän monta kertaa kaikkien aikojen loppuun saakka. Herra Vishnu otti vihaisen pyhimyksen kirouksen vastaan, koska Hän tiesi, että Hänen pitää siitä huolimatta inkarnoitua ihmisten pariin Maapallolle läpi aikojen suojellakseen palvojiaan ja vahvistaakseen uskonnollisuutta ja hyveellistä elämäntapaa.
Palattuaan ashramiin Shukrācharya vannoi kostoa Jumalan persoonalliselle muodolle äitinsä kuoleman takia, vaikka Bringu sai vaimonsa herätettyä kuolleista taikuudella. Siitä lähtien Shukracharya alkoi toimia demonien korkeimpana henkisenä opettajana, koska puolijumalten henkisen opettajan paikka oli viety. Siitä lähtien Shukrācharya, Venus-planeetan jumala on ollut ateismin, tyhjyysfilosofian, persoonattomuusfilosofian ja materialismin jumala.
Shukrācharya tietää, että Jumalan persoonallinen muoto ja Hänen persoonaton kaikkialla läsnä oleva henkensä josta käytetään nimeä Brahman (Maailmankaikkeudellinen sielu) ovat yksi ja sama asia, mutta Shukrācharya pitää persoonatonta Brahmania korkeimpana.
Shukracharya käyttää tietoaan Vedojen Karma-kanda osiosta täyttääkseen demoni ja ihmispalvelijoidensa aineellisia toiveita, mutta jos hänen palvelijansa on hengellisesti suuntaunut ja kysyy Jumalasta Shukracharya opettaa oppilailleen Brahman-tietoisuutta joten hänen avullaan hänen oppilaansa voivat sulautua persoonattomaan Brahman-sädehohteeseen kuolemansa jälkeen.
Shukrācharya palvoi jo ennen lankeemustaan demonien henkiseksi opettajaksi puolijumalista vahvinta, tuhonjumala Shivaa ja oppi tältä Sanjīvani-mantran, jonka avulla voi vahvistaa omaa tai muiden elämän voimaa ja jonka avulla hän oppi herättämään kuolleita.
Shukrācharya käytti Sanjīvani-mantraa kerran väärin herättäen demoneita kuolleista Maapallolla ja täten hän järisytti universumin voimien tasapainoa. Shiva suuttui tästä ja lepyttääkseen Shivan vihaa Shukrācharya otti oman henkensä rituaalisesti ja hänen sielunsa siirtyi Shivan vatsaan, jossa Shukrācharya näki ja oppi ihmeellisiä asioita. Tämän jälkeen kun Shukrācharya oli viettänyt tuhansia vuosia Shivan vatsassa ja oppinut kaikki ihmeelliset asiat, Shiva hyväksyi Shukrācharyan omaksi pojakseen ja Shukrācharya syntyi uudelleen Shivan siemennesteestä ja sen takia Shukra tarkoittaa myös siemennestettä.
Shukrācharya palvoo Shivaa saadakseen mystisiä voimia ja jotta hän voi sulautua universumin tuhon jälkeen Jumalan Brahman-sädehohteeseen.
Shukrācharya voi opettaa kaikkea hyödyllistä tietoa koskien tätä maailmaa ja aineellista elämää ja henkistä tieto Brahman-tasolle, mutta hän ei kuitenkaan anna Bhaktia, eli hän ei opeta antaumuksellista palvelusta Jumalan persoonalliselle muodolle, kuten Vishnulle tai Krishnalle.
Shiva voi olla tie Jumalan luokse sekä persoonallisuusfilosofille, että persoonattomuusfilosofille. Shukrācharya vie taas vain persoonattomuusfilosofin päämäärään.