Ihmisuhrit osana satanismia

Vakaumukset, moraalisäännöt, muut seurat ja uskonnot.
User avatar
Shivaprasaada
Posts: 127
Joined: Fri Feb 24, 2017 8:40 pm

Re: Ihmisuhrit osana satanismia

Post by Shivaprasaada »

Hei obnoxion!

Saatat olla hyvinkin oikeassa, että kallojen käyttö saattaa juontaa juurensa tällaisesta alkuperästä, mutta Aghori Sadhut eivät nykyään murhaa ketään saadakseen kalloja. Ihmisuhrit ovat vapaaehtoisia ja usein kallot ovat peräisin itsemurhan tehneiltä tai muista syistä kuolleilta ihmisiltä.

Minä en näe mitään väärä niiden käytössä, jos siinä ei ole tehty mitään moraalista vääryyttä kallojen hankkimiseksi.

Jos niillä pystyy vahvistamaan mystisiä voimiaan, niin miksi sitten niitä ei saisi käyttää? Tässä tapauksessa tarkoitus pyhittää keinot.
Jos on itse paha, koko maailma on paha. Intialainen sananlasku, Urdu
Joka ei toisille pahaa toivo kuten ei itselleenkään, häntä ei paha kohtaa syyn puuttumisen vuoksi. Viṣṇupurāna, Intia
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Ihmisuhrit osana satanismia

Post by obnoxion »

Meidän lähestymistapamme selkeästi eroavat toisistaan tietyin, hyvin ratkaisevin osin.

- Minusta pääkallonkantajilta on olennaista oppia miten suuret virheet ja pienemmätkin vastoinkäymiset voidaan valjastaa henkiseksi harjoitukseksi. Sinä vaikuttaisit olevan ennemmänkin traditionalisti, joka joko ottaa tai jättää kokonaisuuden sellaisenaan.

- Pääkallon omistaminen ja pääkalloista kiinnostuminen ei ole minusta lainkaan tuomittavaa. Kun kuitenkin puhutaan pääkallojen mahdollisista taikavoimista, uskon että mitä enemmän laskee näiden voimien varaan, sitä hennommaksi käy ote niistä perustaidoista joiden avulla ihmiset säännönmukaisesti selviävät arjen haasteistaan. Suurin ero välillämme on kuitenkin se, että minulle tarkoitus ovat yhtä kun keinot. En toki ole pyhimys, ja inhimilliset heikkouteni saavat minut toimimaan taitamattomasto oikeastaan päivittäin. Mutta "Tarkoitus pyhittää keinot" lähtökohtana, etenkin jos puhutaan ihmishengistä, on minusta henkiselle polulle vierain mahdollinen lähtökohta.

- Toisaalta on sanottava että muutamissa muissa viesteissäsi esiin nostamasi personointi on jotain mikä on myös itselleni keskeisintä antia niin uskonnoissa kuin taiteissakin.

Tämän viimeisen kappaleen kirjoitan myös moderaattorin näkökulmasta: Voi olla että kiivas tahtisi kirjoittaa foorumille on hieman syönyt ilmaisusi tarkkuutta. Ehdotan ihan suoraan että aloittaisit jatkossa hieman vähemmän uusia ketjuja, ja keskittyisit muutamaan keskusteluun kerrallaan. Sen kaltaista viestivyörytystä jolla olet foorumillemme debytoinut pidetää yleisesti hillittömänä verkkokäyttäytymisenä. Tällainen käytös heijastuu jatkuessaan negatiivisesti tapaan jolla muut keskustelijat viesteihisi suhtautuvat. Enkä nyt puhu pahantahtoisuudesta, vaan lähinnä luontaisesta taipumuksesta päätellä jotain kanssakeskustelijan arviointikyvystä ja muista uskottavuuteen vaikuttavista ominaisuuksista. Pyydän kohteliaimmin että kiinität jatkossa näihin asioihin huomiota.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Shivaprasaada
Posts: 127
Joined: Fri Feb 24, 2017 8:40 pm

Re: Ihmisuhrit osana satanismia

Post by Shivaprasaada »

Kiitos rakentavasta palautteestasi obnoxion!

Olet oikeassa siinnä, että pyhitettyjen pääkallojen mystisiin voimiin liika luottaminen ei ole hyväksi. Olen itsekin samaa mieltä.

Olen myös samaa mieltä siitä, että tarkoitus ei yleensä pyhitä keinoja, koska niin kuin Johannes Nefastos on sanonut, keinoista tulee lähes aina tarkoitus. Ainakin suurimmissa osissa tapauksissa. Olen myös sitä mieltä, että vaikka monessa asiassa moraalisesti väärin toimivan mielestä tarkoitus pyhittää keinot, se ei kuitenkaan kokonaisuuden kannalta näin ainakaan ole vähintään 99,9 % kohdalla tapauksista.

Pääkallojen käyttö, johon ei liity moraalisesti tuomittavia asioita, on kuitenkin minusta tässä tapauksessa se 0,01 % tapaus, jossa tarkoitus pyhittää keinot. Se on minun mielipiteeni ja uskomukseni.

Aktiivinen keskusteluni foorumilla on ollut vain innokasta halua osallistua keskusteluihin ja aloittaa uusia keskusteluja ja kuulla myös muidenkin mielipiteitä ja uskomuksia. Tarkoitukseni ei ole ollut häiritä ketään tai saattaa ketään hämilleen. Pyydän anteeksi, jos aktiivisuuteni on aiheuttanut hämmennystä.
Jos on itse paha, koko maailma on paha. Intialainen sananlasku, Urdu
Joka ei toisille pahaa toivo kuten ei itselleenkään, häntä ei paha kohtaa syyn puuttumisen vuoksi. Viṣṇupurāna, Intia
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Ihmisuhrit osana satanismia

Post by obnoxion »

Kiitos selvennyksestä! Ajattelinkin että tulkintani ei todennäköisesti ollut osuva, mutta tahdoin sen selvyyden vuoksi esittää. Tässä aiheessa ei ole suurta sijaa tulkinnanvaraisuudelle.

Innokkudessa ei ole mitään vikaa, mutta jos pikainen tahti johtaa epäselvyyksiin joiden oikomiseen kuluu paljon resursseja, se voi muodostu ongelmaksi. Periaatteessa tällainen tarkoitus pyhittää keinot -tyyppinen heitto ihmisuhriketjussa ei voi jäädä foorumillemme seisomaan pitkäksi aikaa ilman jatkoselvitystä.

Kuten moni on jo sanonut, olet rikastuttanut foorumia. Innokuutesi otetaan ilolla vastaan, mutta etenkin tulenaroissa aiheissa ilmaisua on syytä pohtia tavallista tarkemmin.

Kiitos myös hienosta suhtautumisestasi kritiikkiini! Hieman kiireessä kun jooutuu reagoimaan, myös omaan ilmaisuun jää turhia särmiä.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Shivaprasaada
Posts: 127
Joined: Fri Feb 24, 2017 8:40 pm

Re: Ihmisuhrit osana satanismia

Post by Shivaprasaada »

Kiitos paljon vastauksestasi obnoxion!

Kirjoitan toisinaan viestini mahdollisimman lyhyesti ja ytimekkäästi, koska ihmiset eivät jaksa lukea pitkiä viestejä. Kuten sanotaan: Lyhyestä virsi kaunis.

Tarpeen tullen olen kuitenkin kykeneväinen ja erittäin halukas antamaan mahdollisimman kattavia ja yksityiskohtaisia selityksiä.

Joskus jätän myös pientä tulkinnanvaraisuutta, jotta voisin lukea myös muitten mielipiteitä ja kommentteja. Ei minun ole tarkoitus olla koko ajan kirjallisesti äänessä.

Tulevaisuudessa pyydän kaikilta, jotka pohtivat viestejäni, jos jokin sanomani asia ei ole selvä, tai aiheuttaa ihmetystä tai hämmennystä, kysykää ihmeessä. Mikään asia ei ole minulle liian suuri tai pieni kysyttäväksi. Kyllä minä vastaan ja mielelläni. Tarvittaessa jopa pitkillä ja yksityiskohtaisilla vastauksilla juurta jaksaen.
Jos on itse paha, koko maailma on paha. Intialainen sananlasku, Urdu
Joka ei toisille pahaa toivo kuten ei itselleenkään, häntä ei paha kohtaa syyn puuttumisen vuoksi. Viṣṇupurāna, Intia
mrd
Posts: 37
Joined: Thu Jul 04, 2013 6:06 pm
Contact:

Re: Ihmisuhrit osana satanismia

Post by mrd »

Sen mitä itse Aghoraa, vama-margaa ja Intialaisia VKP suuntauksia tutkinut, asioiden laatikoiminen ei ole suositeltavaa. Yhtäläisyyksiä toki löytyy, mutta lähes kaikkeen löytyy aina poikkeus. Eri koulukuntien filosofiat ja käytännöt vaihtelevat melko paljon, siis myös/erityisesti mainittujen koulukuntien sisällä.

Mitä tulee pääkalloihin, taustalla tarina jossa herra Brahma väitti olevansa korkein kontrolloija. Siva hermostui ja löi irti yhden Brahman päistä. Siva katui kuitenkin äkkipikaisuuttaan ja harjoitti 12v ajan katumusta, käytti Brahman kalloa kerjuuastiana (tarinasta hieman eri versioita).

Käsite vapaaehtoinen ihmisuhri löytyy varmaan jostain, itse en ole kuitenkaan tähän asti törmännyt mainintaan, että Aghorien kantamien kallojen tulisi olla ihmisuhrista. On nimenomaisesti selostettu, kuinka Aghori poimii kallon polttohauataspaikalta tai Gangesin rannalta.

Kallot ovat sekä muistutus aineellisen elämän väliaikaisuudesta, että maaginen väline joillekkin. Tuohan on käsittääkseni aika yleinen käsitys eri puolilla maailmaa, että kuolleissa kehoissa ja niiden osissa tiettyä maagista voimaa. Onko tällaisella magialla puuhaaminen hyväksi henkiselle edistykselle onkin taas eri asia
User avatar
Shivaprasaada
Posts: 127
Joined: Fri Feb 24, 2017 8:40 pm

Re: Ihmisuhrit osana satanismia

Post by Shivaprasaada »

Aghori Sadhujen pääkallot ovat nykyään harvoin ihmisuhreja, vaan muulla tavalla kuolleita tai itsemurhan tekemien kalloja. Ihmisuhrit ovat Intiassa varsinkin nykyään erittäin harvinaisia.

Myös niin kuin mrd sanoi. Eri Aghori Sadhujen koulukunnilla on eri käyttöjä ja eri hankintatapoja kalloille.
Jos on itse paha, koko maailma on paha. Intialainen sananlasku, Urdu
Joka ei toisille pahaa toivo kuten ei itselleenkään, häntä ei paha kohtaa syyn puuttumisen vuoksi. Viṣṇupurāna, Intia
Locked