Onko Satanismi lahja vai kirous?

Älylliset pohdiskelut metafyysisistä ja abstrakteista aiheista.
Locked
User avatar
Shivaprasaada
Posts: 127
Joined: Fri Feb 24, 2017 8:40 pm

Onko Satanismi lahja vai kirous?

Post by Shivaprasaada »

Tervehdys kaikille foorumilaisille!

Viimeaikaiset keskustelut saivat minut pohtimaan satanismin mielekkyyttä ja arvoa elämässäni. Mietin kumpi asia satanismi on enemmän minulle, lahja vai kirous?

Pitkään mietittyäni päädyin kuitenkin siihen että satanismi on Jumalan armonlahja minulle. Se oli Jumalan armoa, että jouduin käymään läpi henkisen etsinnän laaksot jotka johtivat minut Azazelin Tähden satanismiin. Se oli Jumalan armoa, että kohtasin Saatanan ja opin rakastamaan häntä ja sain häneltä vastarakkautta. Jos en olisi käynyt läpi näitä vaiheita, omaisin vähemmän rikkaan maailmankuvan ja olisin juuttunut ajatukseen hyvän ja pahan välisestä harhallisesta dualismista. Saatana näytti minulle totuuden, että paha on suhteellinen ja subjektiivinen kokemus, vielä subjektiivisempi kuin hyvä. Yliaistillisesta näkökulmasta katsottuna vain hyvä voi olla absoluuttista. Paha ei koskaan ole absoluuttista, koska jopa pahat ja pahoina koetut asiat palvelevat Jumalan tarkoituksia ja Hänen aineellista luomakuntaansa. Joten kaikella on tarkoituksensa järjestelmässä.

Mitä satanismi merkitsee teille? Miten te muut sen koette? Onko se teille enemmän lahja vai kirous?
Jos on itse paha, koko maailma on paha. Intialainen sananlasku, Urdu
Joka ei toisille pahaa toivo kuten ei itselleenkään, häntä ei paha kohtaa syyn puuttumisen vuoksi. Viṣṇupurāna, Intia
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Onko Satanismi lahja vai kirous?

Post by obnoxion »

Mukavaa kuulla sinusta! Olen kaivannut sinua foorumille...

Itsehän ole useasti sanonut satanismiani kiroukseksi, mutta (kuten kai useammin kuin ymmärränkään) olen tässä käyttänyt sanoja tavalla joka tyydyttää minua, mutta vaikuttanee epäselvältä muille. Näen sen kirouksena jokseenkin samalla tapaa kuin runoilijan syntymä on kirous Charles Baudelairen runossa "Siunaus".
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Kavi
Posts: 473
Joined: Mon May 09, 2016 4:52 pm

Re: Onko Satanismi lahja vai kirous?

Post by Kavi »

Kirous lahjana ja kadotus pelastuksena sanoisi pieni mieleni. Mutta miksei myös ihan kirous kirouksena. :D
User avatar
Segel
Posts: 91
Joined: Thu Jan 04, 2018 4:06 pm
Location: Helsinki

Re: Onko Satanismi lahja vai kirous?

Post by Segel »

Minä sanoisin, että ei lahja eikä kirous vaan valinta :roll:
User avatar
Segel
Posts: 91
Joined: Thu Jan 04, 2018 4:06 pm
Location: Helsinki

Re: Onko Satanismi lahja vai kirous?

Post by Segel »

..valinta, johon on korkea kutsumus :D
Nerva
Posts: 1
Joined: Fri Jul 08, 2016 7:07 am

Re: Onko Satanismi lahja vai kirous?

Post by Nerva »

Oma näkemykseni on että se on asia joka on lahjanomaisesti ohjannut omaa elämää ja pelastanut ja ohjannut monessa asiassa. Viimeisin esim selviäminen lähes varmalta kuolemalta (oli pari kk sitten kahden tunnin päässä hengenlähdöstä verenmyrkytys, jossa olisi henki lähtenyt), koin että korkeampi voima antoi tarkoituksen ja pelasti ja syyn elää elämää eteenpäin. Satanismi on itselle asia jota esim nykyiselle kumppanille sanoin suoraan että kukaan ei pääse lähemmäksi sydäntä kuin tämä ja osoitin sydämen päällä olevaa pentagrammi tatuointia. Kumppani ymmärsi täysin mitä tarkoitan. Itselle satanismi, pimeys, musiikki toki ovat asioita joita hengitän joka solulla joka päivä ja joka on pitkän ajan jälkeen muotoutunut osaksi itseäni, joka ei ikinä lähde pois.
User avatar
Asaruludu
Posts: 6
Joined: Wed Jan 17, 2018 9:33 pm

Re: Onko Satanismi lahja vai kirous?

Post by Asaruludu »

Se, että synnyin tähän maailmaan oli kiroukseni. Mutta satanismi on väylä, jonka kautta saan muutettua tämän olemassaoloni kirouksen lahjaksi. Nousen kapinaan vangitsijaani vastaan, ja kurkotan kohti Ulompaa Valoa.
Äären viha Monadinen rakkaus
User avatar
Insanus
Posts: 835
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:06 am
Location: Helsinki

Re: Onko Satanismi lahja vai kirous?

Post by Insanus »

Hirveän moni satanismiin näennäisesti kuuluva piirre on pudonnut esteettisesti ja aatteellisesti tarpeettomana pois tänä "satanistiaikana" jona omaa olemista on leimannut alleviivattu minäminä, älyllinen etsintä ja synkkämielisyys. Se olennainen osa joka itsessä on satanistinen pyrkii symbolisen rakenteen rikkomiseen matkalla maailmaan semmosena kun se on. Siinä mielessä satanismi on minulle sitä että torjutaan lahja ja valitaan kirous.
Jumalan synnit ovat kourallinen hiekkaa ihmisen valtameressä
Locked