10 okkultistin hyödyllisintä sanaa

Älylliset pohdiskelut metafyysisistä ja abstrakteista aiheista.
Tähti
Posts: 219
Joined: Wed Oct 15, 2014 11:00 am

Re: 10 okkultistin hyödyllisintä sanaa

Post by Tähti »

Vielä tohon jo aiemmin mainittuun sanaan kuva. Rönsyilee ehkä topic, jos tulee paljon näitä, niin voihan tästä tehdä uuden topicin 10 okkultistin hyödyllisintä kuvaa. Mietin että onko teillä jotain hyviä mielikuvia jotka kokeneet erityisen hyödyllisiksi?
Potter_in_Rabka_02.JPG
Potter_in_Rabka_02.JPG (22.75 KiB) Viewed 1093 times
Mulla on nyt tämmöinen kuin saviastia. Hilarion selitti tästä Symbols-kirjassa, että hyvä kuva symboloimaan sitä että ihmisestä lähtee pintaa pois sekä haastavien että myötätuulisten tapahtumien kanssa, silleen että minä puhdistuu. Sitten lopuksi kovetetaan uunissa, mikä kuvaa taas haasteiden myötä kasvamista tai testejä. Tää on kyllä mainio mielikuva palauttaa mieleen, erityisesti haastavien kausien aikana, miksei hyvinäkin kausina.

Puhdas minuus jää jäljellä kun kaikki muu lähtee. Muodon tanssi tyhjyyden päällä.
Tähti
Posts: 219
Joined: Wed Oct 15, 2014 11:00 am

Re: 10 okkultistin hyödyllisintä sanaa

Post by Tähti »

Tuli yksi uusi sana mieleen.

Suunnitelma

Joissain piireissä tuntuu olevan tabu, että ajatuksia vois käyttää hyödyllisesti tai että suunnitelmat jotenkin pilaisi elämään tai intuitioon luottamisen tms.

Suunnitelma eli toimintaohjeet erilaisia tiukkoja tilanteita varten. Kirjalliset suunnitelmat. Voi olla myös visuaaliset suunnitelmat. Playbook for life.

Prison break tv-sarja.

Varjopuolena voi ilmetä ylenmääräistä kaiken mahdollisen suunnittelua rasittavassa mielessä. Luottumus elämään ylipäänsä on yksi juttu, minkä takia ei välttämättä tarvitse suunnitelmia aina. Takertuminen suunnitelmaan on yksi yleinen juttu kanssa.

Armeijoilla on aina hienoja nimiä suunnitelmille, esim Operation Stargate. Mielen tasolla jotenkin hauskaa kun on itselläkin joku kätevästi nimetty operaatio tai projekti käynnissä.
Tähti
Posts: 219
Joined: Wed Oct 15, 2014 11:00 am

Re: 10 okkultistin hyödyllisintä sanaa

Post by Tähti »

Tuli vielä pari sanaa mieleen.


Kokeilu eli eksperimentaatio.

Monesti tahtoo jumittua tietyille raiteille, ja pitää niitä defaulttina, niiden huomaaminen ja niistä pois pääseminen voi vaatia jotain. Kokeilun.

Ajattelussakin voi tehdä kokeiluja.

Erityisesti vasemman käden polulla hyvä sana pitää mielessä.


Tila (Tai tyhjiö tai tyhjyys)

Yleensä ihmiset lisää ja lisää vaan kaikkea, monesti se alkaa näkymään jo kehossakin.

Kun saa jollekin alueelle ensin tyhjiön, niin sitten voi saada jotain parempaa tilalle, tai vaihtoehtoisesti voi olla hyödyllistä pitää tyhjiö, että enemmän tilan ja liikkuvuuden tuntua.

Erityisesti okkultismissa tyhjiö on tärkeä, koska enemmänkin on kyse luopumisesta tai vapautumisesta, kuin saavuttamisesta.
User avatar
GalaxyTab4G
Posts: 5
Joined: Tue Oct 18, 2016 10:43 am

Re: 10 okkultistin hyödyllisintä sanaa

Post by GalaxyTab4G »

Lähde
Alitajunta
Kärsimys
Tarkoitus
Nirvana

Löysin eilen sanan, jonka koen kuvaavan puhtaan olemassaolon tilaa, sitä joka vain on eikä mitään muuta. Sana on lähde. Olin etsinyt sopivaa sanaa pitkään, olen tosi iloinen löydettyäni sen. Ehkä sen merkityksessä on jotakin samaa kuin sanassa 'maailmansielu' tai sanaparissa 'absoluuttinen jumaluus', jotka taas eivät tunnu sopivilta suussani. Minulle Lähde on tila, josta pyhyys, alkuräjähdys ja kaikki sen jälkeen on kotoisin ja tila johon ihminen aina tietämättään kaipaa. Tila joka on arjen verhon takana aina läsnä, ja myös kuoleman ja syntymän takana.

Olen kiinnostunut alitajunnasta, koska sieltä löytyy niin paljon portteja ja käytäviä ja ovia ja avaimia. Jos olisin tehnyt tällaisia listauksia usein ja aiemminkin, alitajunta olisi varmaankin ollut jokaisella listalla.

Ajattelen, että ihminen kärsii, koska ihminen on oman korkean tietoisuutensa erottama Lähteestä. Ajattelen myös, että kärsimyksellä on aina tarkoitus, tai oikeastaan että kaikella on sattumien ketjuissa aina tarkoitus.

Nirvana on listallani päämääränä. Miellän sen jälleensyntymisten ketjuista vapautumisena, mahdollisuutena pirstaloitua, sulautua, yhdistyä saumattomaksi osaksi puhdasta olemassaoloa.
Locked