Archonit, Cabal ja Uusi Maailmanjärjestys

Veljille esitetyt kysymykset.
Locked
Berserker
Posts: 1
Joined: Sun Aug 18, 2019 3:13 pm

Archonit, Cabal ja Uusi Maailmanjärjestys

Post by Berserker »

Mitenkäs, kun ne entiset AT:laiset, joiden kautta tähän ryhmään olen tutustunut, ovat varsin kilttejä ja maailmantuskaa potevia ihmisiä. Mutta, kun itse syy, MIKSI täällä on niin paha olla, on KOSKA maailmaamme on satanistisesti hallittu miljoonia vuosia näiden pimeiden olentojen ja heitä ja Saatanaa palvovien ihmisten toimesta? Väitätte olevanne hyviä, teillä on tekstejä jopa kasvissyönnistä(!), mutta oikeat saatananpalvojat hallitsevat tätä planeettaa ja ihmiskunnan tila on siksi ollut niin pitkään näin hirveä. Facebookissa kannattaa seurata sellaista ihmistä kuin Teri Wade https://www.facebook.com/teri.wade.1610 hän kirjoittaa hämmästyttävän avoimesti siitä, mitä täällä oikeasti tapahtuu. Itse olen tutustunut aiheeseen myös muista lähteistä.

Mutta siis nämä mediassakin tällä hetkellä paljastuvat rituaalipedofilia ja ihmsiuhraajaryhmät, joihin monet maailmanpoliitikot, kuninkaalliset ja muut merkkihenkilöt kuuluvat ja kaikki se valtava muu, mitä kaikkea tähän liittyy, niin ettekö te ole (minun logiikkani mukaan) samalla puolella heidän kanssaan? Mitä archonit edustavat teille? Nehän ovat Aurinkokunnassamme olemassaolevia olentoja, jotka ovat kieltäneet oman yhteytensä Alkulähteeseen eli Luojaan, Jumalaan. Eli eivätkö archonit kaikkine ihmisrodun orjuuttamis- ja tuhoamissuunnitelmineen ja miljoonia vuosia menossa olleine käytäntöineen edusta Jumalan mahtavinta vastustajaa eli Saatanaa, jos Saatana ainakin teidän tekstejänne lukemalla vastustajaa tarkoittaa? Miten voitte väittää olevanne hyviä, kun tämä on ympärillämme vallitseva totuus asioiden laidasta?

Toivon, että sellaiset henkilöt, jotka tietävät, mistä puhun, vastaavat. Kiitos!
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Archonit, Cabal ja Uusi Maailmanjärjestys

Post by Nefastos »

Keskustelun avaus on tavallaan oikein hyvä, vaikka näin haastavaan sävyyn esitetty. Vastausta tähän kysymykseen on esitetty kautta linjan oikeastaan kaikissa julkaisuissamme ja esityksissämme Saatanasta, hyvä lähtökohta voi olla artikkeli Miksi Saatana?. Metafyysinen (filosofis-maailmankatsomuksellinen) pohjamme on nimenomaan siinä, että maailman kärsimystä ei mitenkään voida poistaa Jumalan/Absoluutin/Kosmoksen yhteydestä, joten pahan ongelma palaa Jumalaan. Saatana edustaa meille tämän särön ja kärsimyksen esiin haastajaa, ei kärsimyksen lisäämiseen tähtäävää voimaa: erehdys on ihmisten – nimenomaan meidän kaikkien ihmisten, ei vain joidenkin oletettujen poliittisten reptiliaanien tms. tietoisen pahan eliitin – ja niiden alemmanlaatuisten "avaruuden henkivaltojen", jotka sinäkin mainitset, aikaansaama ja ylläpitämä. Se johtuu ennen kaikkea yksilöiden itsekkyydestä ja sokeudesta, mutta aikamme on kieltämättä nyt niin synkän tuntuinen, että tämä paha olo tiivistyy kollektiivisesti.
Berserker wrote: Sat Jan 04, 2020 1:09 amMitä archonit edustavat teille? Nehän ovat Aurinkokunnassamme olemassaolevia olentoja, jotka ovat kieltäneet oman yhteytensä Alkulähteeseen eli Luojaan, Jumalaan.


Kiireessä lainaan suoraan eilisestä päiväkirjamerkinnästäni:

"Mutta tämä nykyään yhä voimistuva hädän tunne on jotakin enemmän kuin lähipiirini pahoinvointia, & muuta kuin eksistenssin implisiittistä ahdistusta. Maailma on rikkoutumassa, & se apokalyptinen tunne joka nousi vuosituhannen vaihteen tienoilla, on entistä voimakkaampi. Äärimmäisen armollista olisi, jos meidänkin [inhimillisen sivilisaation] erehdyksemme voitaisiin resetoida kuten 65 000 000 vuotta sitten biosfääri resetoitiin, mutta en usko sen olevan mahdollista. Maailma muuttuu, mutta niin hallitsemattomasti & jähmeästi, että se ajaa mielen hulluuteen. Me [ihmiskunta] olemme karjaa, jota hallitsevat hyvin mustat voimat. Mitä ne todella tahtovat on äärimmäisen vaikea nähdä: oppi arkonteista [= engl. archons, alkukreik. archontes] sokeana demiurgina [maailman hallitsijana] on intuitiivisesti ja järjellisesti pätevä, & kaatuu vasta metafyysiseen tarkasteluun. Elämä on on niin tuskallista niin kokonaisvaltaisen psyykkisellä tavalla, että on vaikea uskoa kuoleman tuovan siihen helpotusta." [Jne.]
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Archonit, Cabal ja Uusi Maailmanjärjestys

Post by Kenazis »

Frater Nefastos vastasikin jo aikalailla kaikenkattavasti, mutta annan hieman erilaisen perspektiivin asiaan. Viestissäsi tulee heti itselleni selväksi, että sinä käytät Saatanan nimeä aivan erilaisesta entiteetistä/voimasta kuin minä (ja uskoisin, että muutkin AT:läiset). En allekirjoita enkä usko väittämiäsi esim. tästä:
Berserker wrote: Sat Jan 04, 2020 1:09 am Mutta, kun itse syy, MIKSI täällä on niin paha olla, on KOSKA maailmaamme on satanistisesti hallittu miljoonia vuosia näiden pimeiden olentojen ja heitä ja Saatanaa palvovien ihmisten toimesta? ... mutta oikeat saatananpalvojat hallitsevat tätä planeettaa ja ihmiskunnan tila on siksi ollut niin pitkään näin hirveä.
En itse ole koskaan lämmennyt näille Amerikasta tulleille salaliittoteorioille, joiden historiaa ja psykologiaa voidaan helposti tutkia sekä niiden ehdoilla, että kriittisemmin niihin suhtautuen. Esim. Robert Anton Wilsonin tapaan. Suosittelen tutustumista kyseisen herran tuotantoon myös, jos ei ole tuttu. Samoin fra Nefastoksen mainitsema ”Miksi Saatana?” kannattaa lukea niin saa oikeammanlaisen kuvan AT:n edustamasta satanismista.

Meille AT:ssä on oleellista ymmärryksellinen ja rakkaudellinen lähestymistapa, joten tätä kautta voi päätellä kuinka paljon olemme ja haluamme olla ”samalla puolella” erilaisten väkivallan edistäjien ja puoltajien kanssa.
"We live for the woods and the moon and the night"
Tähti
Posts: 219
Joined: Wed Oct 15, 2014 11:00 am

Re: Archonit, Cabal ja Uusi Maailmanjärjestys

Post by Tähti »

Kyllä esim teosofeista C.W Leadbeaterillä on 1920-luvun kirjoissakin mainintoja negatiivisesti suuntautuneista okkultisteista (jotka siis ilmeisen kehittyneitä & eivät kuitenkaan myötätuntoa kehittäneet), joita tunsi ilmeisesti myös.

Monissa salaliittoteorioissa voi vaan olla se ainakin, että saako niiden merkityksen heti oikein, eli kuinka merkittäviä tekijöitä ne luetut asiat oikeasti on, ja kuinka oikeaan juuri kyseinen kirjoittaja jota lukee osuu niissä. Asiasisältö voi joskus vaikka pitääkin täysin paikkansa, mutta saako asiat oikean mittasuhteen eli merkityksen. Mikä saa ihmisen uskomaan juuri tiettyjen tekstien sisällön sellaisenaan, ja toisia epäilemään ainakin osittain.

Ainakin itelle aikalailla erilaisen merkityksen saaneet monet maailman tapahtumat kun perehtynyt ihmisen luonteeseen aika syvällisestikin, esim (henkinen) astrologia, psykologia, ja monet muutkin seikat.

Myös tähänkin aiheeseen liittyen itselle kolahteeneet kirjat esim Kolmannen asteen veli (suomennetun kirjan nimi), yksi luku siitä netissä maailman tapahtumista, https://www.sacred-texts.com/sro/botd/botd18.htm

Tai esim Aaron Christeaan: Michael -The Basic Teachings. Myös siitä jotain netissä.
https://www.michaelteachings.com/soul_age_index.html
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Archonit, Cabal ja Uusi Maailmanjärjestys

Post by obnoxion »

Minusta tuntuu että kutsu puolensa valitsemiseen ja vihollisen pitämiseen on täsmälleen vasustajuuden periaatteeseen sitoutumista. Ajattelen että tässä suhteesssa Saatanaan sopii myös Englannin kuninkaasta joskus käytetty nimitys "vihollistensa mestari".

Tarkoitan tällä että vihollisen pitäminen on itsessään sitoutumista minun nähdäkseni alempaan saatanakäsitykseen. Vielä kun se tapahtuu hyvinkin tulkinnanvaraisin perustein, eikä esimerkiksi tilanteessa jossa joutuu konkreettisesti elämään sodan keskellä, voi sielullinen solmu puristua hankalan tiukaksi. Tarkoitan tulkinnanvaraisilla perusteilla tässä kohtaa salaliittoteorioiden imua. Omasta saaatanakäsityksestäni johtuu, että sekä kuvitellut että todelliset salaliitot eivät vaikuta olennaisesti ajatteluuni tai toimintaani. Ja tätä pidän ehdottomasti vahvuuten, jopa hyvin ajankohtaisena sellaisena.

EDIT: Lisätty toinen kappale tekstiä.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Archonit, Cabal ja Uusi Maailmanjärjestys

Post by Nefastos »

obnoxion wrote: Sat Jan 04, 2020 6:03 pmMinusta tuntuu että kutsu puolensa valitsemiseen ja vihollisen pitämiseen on täsmälleen vasustajuuden periaatteeseen sitoutumista.


Olen täsmälleen samaa mieltä. Ajatus siitä että on olemassa jokin ehdottomasti toinen, ehdottomasti pahansuopa ja estävä, kun taas minä itse olen ehdottomasti oikeanpuolinen ja hyvä, on kaikkein vaarallisin osa perinteistä eli ns. oikean käden tien uskonnollisuutta. Juuri se luo loputtomat konfliktit ihmisten välille, kulttuurien välille, yhden ihmisen sisään, ja niin edelleen.

Jokaisen uskonnon syvimmälle menevät suunnat ovat löytäneet hartaimmasta mystiikastaan sen Dostojevskin usein teroittaman ajatuksen, että "me kaikki olemme syyllisiä". Jokaisen on ponnisteltava itse, henkilökohtaisesti, sisäisesti: itsensä ja muiden olentojen puolesta, mutta ei ketään tai mitään vastaan. "Ei ole olemassa sellaista vastustajaa kuin ihminen itselleen", sanoo Cicero.

Saatana on ennen kaikkea sisäinen, ei ulkoinen haaste. Ulkoisilta haasteilta näyttävät paljastavat sisäiset haasteemme, tietyssä mielessä omat sisäiset vajavuutemme ja kehityksen tarpeisuutemme. Niinpä myös maagisessa uskossa kielteisiinkin henkivaltoihin ihmisen ulkopuolella nuo voimat aina linkittyvät omiin sisäisiin erehdyksiimme, ovat niistä lähtöisin, niiden kannattelemia, niiden uusintamia. Teosofinen ajatus siitä että arkonttiset langenneet enkelit ovat entisajan langenneiden ihmiskuntien psyykkistä jäännettä aikaan jähmettyneessä tilassa on mielestäni äärimmäisen hyvä tulokulma ongelmaan. Se mikä meille on nykyistä fyysistä ja sosiaalista todellisuutta on vioittunutta, koska me itse olemme ihmiskuntana sen vioittaneet, siihen määrään asti, että kyseessä on psyykkinen taakka kaukaa menneisyydestä. Ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin elää parempaa, eheämpää, kauniimpaa elämää lähtien juuri tästä hetkestä, tunti tunnilta, niin kauan että "henkivaltojen" (oman epäeheytemme) raskas paino lopulta on yksilöllisesti ja kollektiivisesti voitettu. Tässä haasteessa meitä auttaa, ei estä, Saatana, joka esittää missä itse luomamme ongelma on.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Beshiira
Posts: 137
Joined: Wed Jun 15, 2016 11:07 am

Re: Archonit, Cabal ja Uusi Maailmanjärjestys

Post by Beshiira »

Nefastos wrote: Mon Jan 06, 2020 4:14 pm Jokaisen uskonnon syvimmälle menevät suunnat ovat löytäneet hartaimmasta mystiikastaan sen Dostojevskin usein teroittaman ajatuksen, että "me kaikki olemme syyllisiä". Jokaisen on ponnisteltava itse, henkilökohtaisesti, sisäisesti: itsensä ja muiden olentojen puolesta, mutta ei ketään tai mitään vastaan. "Ei ole olemassa sellaista vastustajaa kuin ihminen itselleen", sanoo Cicero.

Maailman painajaismaisuuteen havahtuminen (yhä uudelleen) tuntuisi jopa olevan eräänlainen edellytys hengelliselle elämälle. ”Syyllisyyttä” ei tosiaan voi ulkoistaa jollekin muulle, vaan tuollaista "havahtumista” seuraa väistämättä (pahimmillaan lamauttavakin) ymmärrys siitä, että kaikki maailman pahuus on minussa – toteutuu myös minun kauttani. Silloin epätoivoinenkin pyrkimys kääntää suuntaa, tulla paremmaksi ja auttaa muita, on tavallaan vähintä mitä voi tehdä, ja parempi vaihtoehto kuin oikeastaan mikään muu. ”Yhteinen syyllisyys” myös mahdollistaa meille todellisen lähimmäisenrakkauden, sillä käytännössä ei ole olemassakaan ”täysin hyviä ihmisiä”, joilla olisi jotenkin suurempi oikeus armoon kuin joillain toisilla. (vrt. kysymys: ”Miten voitte väittää olevanne hyviä?” Niin, emme väitäkään, kysymys on laajempi.)

Minusta on ymmärrettävää, että monet yhdistävät edelleen Saatanan mielessään yksioikoiseen pahaan, ja ajatus joistakin faktiseen pahuuteen ja ilkeyteen pyrkivistä ”todellisista saatananpalvojista” elää sitkeästi (eri muodoissaan). Mutta on hyvä muistaa, ettei Azazelin Tähtikään suinkaan ole ensimmäinen taho, joka on esittänyt, että Saatana todellisessa tai alkuperäisessä olemuksessaan on jotakin paljon laajempaa, kauniimpaa, monisyisempää, jumalaisempaa. Sama pätee meihin ihmisiin – jos olemmekin ”karjaa, jota hallitsevat hyvin mustat voimat”, niin toki olemme samaan aikaan myös potentiaalisesti jotakin paljon enemmän. Ja jos maailma on painajainen, niin potentiaalisesti (kuten jo nyt ainakin toisinaan!) se on myös jotakin paljon kauniimpaa. Muutos parempaan, kuten todettua, on lohduttoman hidas, ja välillä tuntuukin että on kylliksi Suurta Työtä siinä, että vain jaksaa tätä kaikkea.
"Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
Locked