Rukoukset ja Azazelin Tähteen kuulumattomuus

Veljille esitetyt kysymykset.
Tulihenki
Posts: 227
Joined: Tue Jun 12, 2012 2:24 pm
Contact:

Rukoukset ja Azazelin Tähteen kuulumattomuus

Post by Tulihenki »

Olen viime aikoina lausunut Azazelin rukousta ja päivittäiskohtaisia hymnejä tuntien ennen kokematonta kohottumista vireydessä sekä melankolian jaksamisessa. Tilasin tuossa juuri Azazelin Avaimen ja avattuani kirjan ensimmäisenä iski kovaa ajatus, että tunkeudunko minä piiriin, johon en kuulu. Tämä veti sitten lukkoa päälle.

Vaikuttaa siltä, että minun pitää tämä saada selvitettyä ennen kuin voin vapaasti mahdollisesti jatkaa.

Seuran arvot ovat minulle mieleisiä eikä pimeä estetiikka häiritse ollenkaan - päinvastoin - ja erityisesti Lucifer-Christos -yhteys jo ''pelkästään'' sanana kaikuessa päässä on uskomattoman kaunis.
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Rukoukset ja Azazelin Tähteen kuulumattomuus

Post by Kenazis »

Tulihenki wrote: Mon Dec 23, 2019 1:14 pm Olen viime aikoina lausunut Azazelin rukousta ja päivittäiskohtaisia hymnejä tuntien ennen kokematonta kohottumista vireydessä sekä melankolian jaksamisessa. Tilasin tuossa juuri Azazelin Avaimen ja avattuani kirjan ensimmäisenä iski kovaa ajatus, että tunkeudunko minä piiriin, johon en kuulu. Tämä veti sitten lukkoa päälle.

Vaikuttaa siltä, että minun pitää tämä saada selvitettyä ennen kuin voin vapaasti mahdollisesti jatkaa.

Seuran arvot ovat minulle mieleisiä eikä pimeä estetiikka häiritse ollenkaan - päinvastoin - ja erityisesti Lucifer-Christos -yhteys jo ''pelkästään'' sanana kaikuessa päässä on uskomattoman kaunis.
Mielestäni et millään tavalla tunkeudu piiriin, johon et kuulu. Paitsi, jos itse koet näin vahvasti, mutta viestin alun perusteella et koe. Tärkeää ei ole "muodollinen" kuuluminen vaan intentio toimintasi takana. Jos koet seuran arvot tärkeiksi ja rukoukset kohottaviksi, niin silloin teet sitä työtä, jota seuraan kuuluvakin tekee.
"We live for the woods and the moon and the night"
Tulihenki
Posts: 227
Joined: Tue Jun 12, 2012 2:24 pm
Contact:

Re: Rukoukset ja Azazelin Tähteen kuulumattomuus

Post by Tulihenki »

Kenazis wrote: Mon Dec 23, 2019 1:33 pm
Tulihenki wrote: Mon Dec 23, 2019 1:14 pm Olen viime aikoina lausunut Azazelin rukousta ja päivittäiskohtaisia hymnejä tuntien ennen kokematonta kohottumista vireydessä sekä melankolian jaksamisessa. Tilasin tuossa juuri Azazelin Avaimen ja avattuani kirjan ensimmäisenä iski kovaa ajatus, että tunkeudunko minä piiriin, johon en kuulu. Tämä veti sitten lukkoa päälle.

Vaikuttaa siltä, että minun pitää tämä saada selvitettyä ennen kuin voin vapaasti mahdollisesti jatkaa.

Seuran arvot ovat minulle mieleisiä eikä pimeä estetiikka häiritse ollenkaan - päinvastoin - ja erityisesti Lucifer-Christos -yhteys jo ''pelkästään'' sanana kaikuessa päässä on uskomattoman kaunis.
Mielestäni et millään tavalla tunkeudu piiriin, johon et kuulu. Paitsi, jos itse koet näin vahvasti, mutta viestin alun perusteella et koe. Tärkeää ei ole "muodollinen" kuuluminen vaan intentio toimintasi takana. Jos koet seuran arvot tärkeiksi ja rukoukset kohottaviksi, niin silloin teet sitä työtä, jota seuraan kuuluvakin tekee.
Näin minäkin sen olen arvellut ja selittänyt myös, että ettehän te julkaisisi näitä rukouksia, jos ne olisivat vain jäsenistön käyttöön. Ehkä jokin vastustus vain noussut päälle, joka pyrkii lopettamaan nousun ja vajoamaan.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Rukoukset ja Azazelin Tähteen kuulumattomuus

Post by obnoxion »

On aina ollut ajatus että varsinainen veljeskunta elää sydämissä, siellä missä ykseyden ihmettä valmistetaan. Joku voi pitää rukoustyö merkittävänä osana tätä työtä, joku toinen ei. Varmasti kaikki jäsenet eivät rukoile, ja toisaalta kuulin hiljattain terveisiä vuosia sitten eronneesta jäsenetä joka kertoi jatkaneensa säännöllisesti seurassa omaksumaansa rukouselämää.

Itse pidän rukouselämää tärkeänä, ja en tahtoisi evätä rukouksiamme keneltäkään. Olin vuosikymmenen alusssa kristillisessä kastetilaisuudessa, jossa maltillinen pappi ehdotti että mikälk vanhemmat vaikka yhden asian kristinuskosta lapselle opettaisivat, niin hän ehdottaisi iltarukousta. Olen ehtinyt ajatella asiaa paljon, ja minusta se tuntuu hyvältä hengelliseltä ohjeelta.

Se on toki sanottava että väkivaltaisen asian edistämiseen meidän rukouksemme eivät kertakaikkiaan sovi.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Rukoukset ja Azazelin Tähteen kuulumattomuus

Post by Nefastos »

Todellakin, idea veljeskunnan taustalla on aina ollut, että kuuluminen siihen on ennen kaikkea henkinen/sielullinen asia, eikä asia ole ensisijaisesti kiinni seuran – tai nyttemmin: jonkin looshin – jäsenyydestä. Azazelin Tähden tarkoituksena on alusta pitäen ollut olla aikaansaamassa kokonaisvaltaista muutosta syvemmällä tasolla, ei kerätä jäseniä (tai sulkeutua pieniin elitistisiin piireihin).

"Azazelin Avainta" laatiessani yritin yhdistää kaksi asiaa: kompaktin välineen antamisen seuran sisäiseen käyttöön, ja perinteisemmän magiakirjan tyylin avoimen välineen esittämisen yleisempään käyttöön. Ilokseni olen huomannut, että ainakin toistaiseksi kaksinainen tarkoitus on onnistunut; seuran piirissä kirjaa on koettu omaksi ja sen ulkopuolella käyttökelpoiseksi.

Kirjan kanneksi oli alun perin tarkoitettu vähemmän seuran keskiöön leimaava kuva, jossa olisi ollut uuden seuramallimme symbolina toisiinsa kietoutuvia käärmeitä hieroglygiseen avaimeen tukeutuneina. Lopulta olen kuitenkin hyvilläni, että tämä suunnitelma ei toteutunut, vaan kanneksi tuli kiinteämmin seuran keskustaan asettuva veljeskunnan symboli. Taustalla ollut ajatus, että kirjan tarkoitus on nimenomaan avata ulospäin, ei sulkea sisäänpäin seuran rukous- ja/eli rituaalikäytäntöä, on kuitenkin hyvä muistaa.

Hyvänä merkkinä otan myös sen osaltaan frustroivankin tosiasian, että jo nyt toteuttaisin monet kirjan esitystavat hieman toisin. Tähän kirjaan onnistuneen "Magister nosterin" vapaan käännöksen tapaan kääntäisin tähtihymnien (viikonpäivä- ja kalendaarihymnien) latinaosuudet vapaammin, asettaisin nuo suomennetut hymnit eri koolle ja fontille kuin latinankieliset tekstit, jne. Tällainen sisällön julkaisunjälkeinen elävyys kertoo – olen huomannut – myös asian elävyydestä ja siitä, että energia virtaa kirjoitustilanteen ja käyttöönottojen välillä.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Rukoukset ja Azazelin Tähteen kuulumattomuus

Post by Smaragd »

Nefastos wrote: Sun Dec 29, 2019 1:21 pm
Kirjan kanneksi oli alun perin tarkoitettu vähemmän seuran keskiöön leimaava kuva, jossa olisi ollut uuden seuramallimme symbolina toisiinsa kietoutuvia käärmeitä hieroglygiseen avaimeen tukeutuneina. Lopulta olen kuitenkin hyvilläni, että tämä suunnitelma ei toteutunut, vaan kanneksi tuli kiinteämmin seuran keskustaan asettuva veljeskunnan symboli. Taustalla ollut ajatus, että kirjan tarkoitus on nimenomaan avata ulospäin, ei sulkea sisäänpäin seuran rukous- ja/eli rituaalikäytäntöä, on kuitenkin hyvä muistaa.

Hyvänä merkkinä otan myös sen osaltaan frustroivankin tosiasian, että jo nyt toteuttaisin monet kirjan esitystavat hieman toisin. Tähän kirjaan onnistuneen "Magister nosterin" vapaan käännöksen tapaan kääntäisin tähtihymnien (viikonpäivä- ja kalendaarihymnien) latinaosuudet vapaammin, asettaisin nuo suomennetut hymnit eri koolle ja fontille kuin latinankieliset tekstit, jne. Tällainen sisällön julkaisunjälkeinen elävyys kertoo – olen huomannut – myös asian elävyydestä ja siitä, että energia virtaa kirjoitustilanteen ja käyttöönottojen välillä.
Olen myös hyvilläni että kanteen on tullut veljeskunnan symboli. Kuvan käytöstä on tullut hyvin kaunis osa rukoustyötäni. Ja mitä rukouksien suorempaan käännökseen tulee, tuntuu se palvelevan hyvin meitä, jotka lausumme tähtihymnejä osin latinaksi ja tahdomme välillä pyöriä tarkemmin latinankielisten osuuksien merkityksissä.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
Tulihenki
Posts: 227
Joined: Tue Jun 12, 2012 2:24 pm
Contact:

Re: Rukoukset ja Azazelin Tähteen kuulumattomuus

Post by Tulihenki »

Kiitoksia kommenteista! Ehkä kaipasi jonkinlaista ''siunausta'', kun vapautuneempi on nyt.
User avatar
Fatuus
Posts: 135
Joined: Thu May 27, 2010 1:52 pm

Re: Rukoukset ja Azazelin Tähteen kuulumattomuus

Post by Fatuus »

Hyvä ja kiinnostava asia keskustella. Azazelin Tähden rukouskäytäntöjen merkityksestä seuran ulkopuolisille on ollut tarkoitus joskus avata keskustelua foorumilla. Mutta hienoa että tämä puoli nousi puheeksi näin Azazelin Avaimen kautta – jonka myötä näitä asioita varmasti useampikin parhaillaan pohtii. Olihan tosin rukouskäytäntöjen perusta, Azazelin rukous ja tähtihymnit, jo annettu julkisena Fosforoksen osana ennen varsinaisen fyysisen seuran perustamista.

Kuulun itse niihin jotka ovat harjoittaneet AT:n rukouskäytäntöjä alkujaan seuran ulkopuolisena henkilönä ja myöhemmin Azazelin Tähden jäsenenä. Koin kaavat inspiroivina työvälineinä henkiseen pyrkimykseen, vaikka vastaavasta (rukouksista tai ritualismista) ei ollut ennestään juuri kokemusta. Kynnys harjoitukseen oli toki kohtuullisen korkea, sen muistan. Mutta olin jo muutaman vuoden ennestään tutustunut AT:n teksteihin ja kokenut ne sillä tavoin puhutteleviksi, että halusin löytää ja kokeilla teoksissa esitettyjä käytäntöjä ymmärtääkseni enemmän ja päästäkseni okkulttisen tien alkuun. Kolminaisen avaimen vaiheittainen soveltaminen elämään oli toki tärkein seikka, mutta kontemplaatioharjoitusten kautta avautui minulle hiljalleen, sanoisinko, erilainen ja henkilökohtaisempi suhde henkisyyteen. Edelleen nämä teurgiset työmuodot ovat suuressa arvossa, vaikka erilaiset elämän ajanjaksot ovat välillä heitelleet ja katkaisseet säännöllisen harjoituksen pidemmäksikin aikaa, antaen tilaa toisenlaisille painotuksille elämässä. Silti koen, että teurgisen magian mahdollisuudet ovat ehtymättömät.

Luultavasti vastaavan matkan kulkeneita ihmisiä on seuran ympärillä useampia. Jotka elävät aatetta toteen ja harjoittavat joitakin Azazelin Tähden käytäntöjä, mutta jotka eivät kuitenkaan koe syytä hakeutua konkreettisen seuran / looshien piiriin. Lisäksi tiedän useampia seurasta lähteneitä, jotka edelleen hyödyntävät Azazelin Tähden rukouksia (tähtihymnejä) omassa harjoituksessaan. Näistä olisi kiinnostava kuulla foorumia lukevilta enemmänkin; kuinka Azazelin Tähden kaavoja ja ideoita hyödynnetään fyysisten looshirakenteiden ulkopuolella?
lux ferre
Posts: 97
Joined: Sat Aug 27, 2016 7:25 pm

Re: Rukoukset ja Azazelin Tähteen kuulumattomuus

Post by lux ferre »

Kun puhutaan rukouksista tähtihymneistä itse omassa yhdistämityössä koen että ne ovat tärkeitä jokainen jäsen käyttää voi käyttää niitä omalla katsomalla tavalla magiasta kun puhutaan se voi olla tuhoisa tai ylöspäin nostava saatana tuo ne vaikeimmat ongelmat jotka polun varrella joudumme kohtamaan satanismi on tabu vieläkin tänä päivänä juuri sen takia käytämme veljeskunta nimiä jotka suojelevat yksityiselämäämme niinkuin seitsemässä perusperiaatteissa puhutaan Rakkaudesta, totuudellisuudesta,väkivallattomuudesta ja oikein toimimisesta jokainen voi hyödyntää kolminaisuuden avainta kukaan muu kuin ihminen itse ei voi nostaa itseään näen että elämässä tarvitsee muita ihmisiä ympärilleen jokainen ihminen voi löytää pimeyden tai valon omassa työssään miten käsitellä näitä aiheita se on jokaisen oma asia saatanan mysteerit joudumme kohtaamaan tällä kivisellä polulla ihminen joka ei kuulu azazelin tähteen voi tehdä tätä työtä samalla rakkaudella kun me teemme ja löytää siitä merkityksen. Nämä ovat omia mietteitäni toivottavasti jotain vastauksesta näistä mitä olen kirjoittanut ja toivottavasti ei mennyt ohi aiheesta.
Angolmois

Re: Rukoukset ja Azazelin Tähteen kuulumattomuus

Post by Angolmois »

Ei millään pahalla Lux ferre, mutta olisiko sinun mahdollista jäsentää tekstiäsi vähän paremmin pilkuilla, pisteillä ja muilla välimerkeillä? Tekstiesi lukeminen ja ymmärtäminen on välillä hieman hankalaa, kun ne ovat yhteen pötköön kirjoitettuja ilman kunnollisia lauserakenteita.

AT:n tähtihymnejä on tullut itse käytettyä aikoinaan päivittäin, ja olen kokenut saaneeni niistä suurta apua työssäni. Nykyisin käytän enimmäkseen samassa hengessä itse tekemiäni päivittäisiä rukouksia ja hymnejä, jotka ovat muokattu pohjoisen pakanallisen perinteen muotoon jumal-nimineen ja vastaavuuksineen. Hymnien muotopuoli muistuttaa aika lailla AT:n tähtihymnejä, ja AT:n hymnit ovat olleet inspiroimassa niiden tekoa aikoinaan. Vuodenaikojen siirtymäriittejä tehdessä Azazelin Avaimessa julkaistut kalendaaririitit ovat itselläni käytössä sellaisenaan, ja myös muita Avaimessa löytyviä rukouksia ja loitsuja olen ajatellut hyödyntää jatkossa.
Locked