Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Keskustelu muusta kuin Azazelin Tähden omasta kirjallisuudesta.
Yinlong
Frater

Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Postby Yinlong » Mon Sep 18, 2017 12:09 pm

Mulla on viimeaikoina herännyt uudestaan kiinnostus Kalevalaa kohtaan. Näköjään tämäkin liikkuu sykleissä. Eli jotenkin tuntuu, että nyt olisi hyvä hetki tehdä uusia löydöksiä henkilökohtaisella tasolla ja mahdollisesti vaihtaa ajatuksia muiden lukijoiden kanssa. Näin vähän kokeillen kepillä jäätä, olisiko jollain esimerkiksi pääkaupunkiseudulla asuvalla kiinnostusta, jos ottaisi jonkin keveän tavoitteen, kuten yksi tai kaksi runoa kuukaudessa alkaa käydä läpi tätä meidän kansalliseeposta? Voisi otttaa vaikkapa hieman teosofisemman lähestymistavan, johon löytyykin ihan mielenkiintoisia artikkeleita ja muita julkaistuja tekstejä esim. täältä: Ruusu-Risti Ry / Kalevala

Ajatuksena minulla oli, että koska en kuitenkaan ole aiheen ekspertti, niin tässä voisi olla mahdollisuus tuoreelta tuntuvaan ajatusten vaihtoon (esim. verrattuna siihen että kuuntelee jotain valmiiksi pureskeltua, mikä tietysti sekin on mielenkiintoista, mutta ei ehkä nyt minun tavoitteeni) ja vertailla konsepteja ja havaintoja Azazelin Tähden ja sen taustalla vaikuttavassa teosofisessa kontekstissa. Tietysti en ole jälkimmäistenkään mikään syvällinen tuntija, mutta ajattelin että samalla ehkä suhde niihinkin voisi syventyä ja tietysti myös mahdollisuus itse kullekin löytää uusia näkökulmia.
Quaerendo Invenietis - Na dìomhcuimhnich a-chaoidh - Feuer frei!