Faxneldin "Satanic Feminism" pian kaupoissa!

Keskustelu muusta kuin Azazelin Tähden omasta kirjallisuudesta.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Faxneldin "Satanic Feminism" pian kaupoissa!

Post by obnoxion »

Kaikkien ylistämä, lähes myyttiseksi noussut Per Faxneldin "Satanic Feminism" on jo ilmestynyt Adlibriksen listalle valvo -statuksella, joka aiemman kokemuksen mukaan tarkoittaa että korkeintaan muutama kuukausi täytyy odottaa, ja sitten sitä saa ostaa. Hinta näyttää varsin edulliselta, mutta monesti käy niin että hinta nousee pian ilmestymisen jälkeen. Olen muutaman kerran ostanut valvomani kirjan heti sen tultua saataville, ja huomannut seuraavana päivänä että hinta on noussut jopa 50€. Jos tämä on siis pakko saada, niin ei muuta kuin kirja valvontaan! Minulle tämä on ehdottomasti vuoden odotetuin julkaisu.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Faxneldin "Satanic Feminism" pian kaupoissa!

Post by Kenazis »

Pitää lukea, kun olen käsittänyt tuon hepun tekevän laadukasta työtä. Ja vielä enemmän pitää tutustua sen vuoksi, että kirjan nimi on niin luotaantyöntävä.
"We live for the woods and the moon and the night"
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Faxneldin "Satanic Feminism" pian kaupoissa!

Post by obnoxion »

Alaotsikko saattaa liventää vaikutelmaa. Omasta näkökulmasta otsikossa yhdistyvät kaksi lempiaihettani.

Näytti tarkemmin katsoen olevan tuo julkaisun ajankohta Adlibriksen mukaan 09/2017.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Yinlong
Posts: 121
Joined: Sat Feb 27, 2016 5:12 pm

Re: Faxneldin "Satanic Feminism" pian kaupoissa!

Post by Yinlong »

obnoxion wrote:Alaotsikko saattaa liventää vaikutelmaa. Omasta näkökulmasta otsikossa yhdistyvät kaksi lempiaihettani.

Näytti tarkemmin katsoen olevan tuo julkaisun ajankohta Adlibriksen mukaan 09/2017.
Tämä julkaisuhan on aivan korvilla. En tiedä miks, mutta kokeilin hakea kirjoittajan nimeä Instagramissa. Suosittelen samaa muillekin :) Aika upeita tweed-asukokonaisuuksia.
Quaerendo Invenietis - Na dìomhcuimhnich a-chaoidh - Feuer frei!
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Faxneldin "Satanic Feminism" pian kaupoissa!

Post by obnoxion »

Yinlong wrote: Tämä julkaisuhan on aivan korvilla. En tiedä miks, mutta kokeilin hakea kirjoittajan nimeä Instagramissa. Suosittelen samaa muillekin :) Aika upeita tweed-asukokonaisuuksia.
Nyt sitä saa! - enkä tarkoita tweediä...
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Yinlong
Posts: 121
Joined: Sat Feb 27, 2016 5:12 pm

Re: Faxneldin "Satanic Feminism" pian kaupoissa!

Post by Yinlong »

obnoxion wrote:
Yinlong wrote: Tämä julkaisuhan on aivan korvilla. En tiedä miks, mutta kokeilin hakea kirjoittajan nimeä Instagramissa. Suosittelen samaa muillekin :) Aika upeita tweed-asukokonaisuuksia.
Nyt sitä saa! - enkä tarkoita tweediä...
Näköjään Obnoxion-seuranta toimii paremmin kuin Ad libris -vahti :P En siis saanut jälkimmäisestä mitään ilmoitusta. Lisäksi, et varmaan ole yllättynyt, mutta minulla on Harris Tweed-takki :D Tietysti noita Instragram-postauksia katsomalla tietynlainen kiusaus panostaa enemmän vanhaan gentlemannityyliin lisääntyy... Joka tapauksessa, täytyypä laittaa kirjatilausta tulemaan piakkoin.
Quaerendo Invenietis - Na dìomhcuimhnich a-chaoidh - Feuer frei!
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Faxneldin "Satanic Feminism" pian kaupoissa!

Post by obnoxion »

Yinlong wrote:Näköjään Obnoxion-seuranta toimii paremmin kuin Ad libris -vahti :P En siis saanut jälkimmäisestä mitään ilmoitusta. Lisäksi, et varmaan ole yllättynyt, mutta minulla on Harris Tweed-takki :D
Musta, esoteerinen kirjavahti...
Mitä Tweed-takkeihin tulee, osaa lapsikin käyttäytyä, mutta vasta herrasmies pukeutua.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Yinlong
Posts: 121
Joined: Sat Feb 27, 2016 5:12 pm

Re: Faxneldin "Satanic Feminism" pian kaupoissa!

Post by Yinlong »

obnoxion wrote:Musta, esoteerinen kirjavahti...
Hehe, repesin :) Lisäks mulle tuli mieleen jotenkin instana Discworld-sarjan The Librarian, muistin virkistämiseksi: https://i.pinimg.com/originals/c2/5f/3c ... 600a5b.jpg
The three rules of the Librarians of Time and Space are:
1) Silence;
2) Books must be returned no later than the last date shown; and
3) Do not interfere with the nature of causality.

obnoxion wrote:Mitä Tweed-takkeihin tulee, osaa lapsikin käyttäytyä, mutta vasta herrasmies pukeutua.
Lapsellisesti käytin kuitenkin nyt harrastebudjettini kirjoihin (hommasin ne kirjat myös kiinalaisesta symboliikasta(!). Täytyy muistaa tuo sanonta, en ollut ennen kuullut... :)
Quaerendo Invenietis - Na dìomhcuimhnich a-chaoidh - Feuer frei!
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Faxneldin "Satanic Feminism" pian kaupoissa!

Post by obnoxion »

Tässä mennään jo sivuladulle, mutta olen itse kasvavassa määrin kiinnostunut kiinalaisesta kuvakielestä, ja olen hankkinut pari ihan hyvää perusteosta:

- Patricia Bjaaland Welsch: Chinese Art. Hyvä perusteos yleiseen kuvakieleen, jaoteltu aihealuittain. Tietosanakirjanomainen, asiantunteva, eksoteerinen, runsaasti noin 1/4 sivun kokoisia värikuvia joka sivulla.

- Maxwell K Hearn: How to read Chinese Painting. Museon julkaisun yleiset edut, monipuolinen kokoelma olennaisia pintaraapaisuja laajasta aiheesta. Edullinen yleisteos, mutta ei missää tapauksessa riittävä perehdyttämään. Kiinalaisen maalauksen teemat teos tuo hienosti esiin.

Lisäksi olen nyt tilaamasa Edward C Changin "How to Read a Chinese Poem", jonka avulla aion opetella lukemaan Tang-dynastian aikaisia runoaarteita.

Lukisin mielelläni myös sinulta, Yinlong, suosituksia tai arvioita kiinalaisuuteen liittyvistä lähteistä. Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen kaikkiin teoksiin joita olen suositustesi perusteella hankkinut.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Yinlong
Posts: 121
Joined: Sat Feb 27, 2016 5:12 pm

Re: Faxneldin "Satanic Feminism" pian kaupoissa!

Post by Yinlong »

obnoxion wrote: Lukisin mielelläni myös sinulta, Yinlong, suosituksia tai arvioita kiinalaisuuteen liittyvistä lähteistä. Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen kaikkiin teoksiin joita olen suositustesi perusteella hankkinut.
Mä voin pistää viestiä, ku oon saanu noi kaks enkkupuolella mainitsemaani käsiini
- eli C.A.S. Williams: Outlines of Chinese Symbolism & Art Motives (Dover Publications, New York) ja Wolfram Eberhard: A Dictionary of Chinese Symbols - Hidden Symbols in Chinese Life and Thought (Routledge, London)

Oikeastaan nuo ovat nyt ensimmäiset spesifisti symboliikkaan liittyvät, mitä oon hommannu.

Esoteerisemmasta, englanninkielisestä osastosta mul on jonkinlaisena ikuisuuslukuprojektina meneillään tällä hetkellä tällainen (joka nyt tuli ekana mieleen), joka vaikuttaa hyvältä, mutta useasti jäänyt sitten muiden kirjojen jalkoihin, koska aika raskasta luettavaa jo kirjan fyysisen painon puolesta:
https://www.goodreads.com/book/show/184 ... riod-china
Jos törmätään voin ottaa mukaan, jotta voit vilasta siltä varalta et kiinnostaa. Jan Fries kuvailee itseään "freestyle-shamaaniksi" https://en.wikipedia.org/wiki/Jan_Fries ja hänellä tuntuu olevan ainakin hyvät henkilökohtaiset kontaktit ja kirjalähteet. En kuitenkaan voi antaa täyttä arvioita itse vielä, koska pahasti kesken.

Ja siis pakko huikata takasin, että voin sanoa ehdottomasti samaa omista kirjasuosituksistasi! Just eilen selailin ensimmäistä kertaa Walkers Between the Worldsin uusinta edikkaa, hyvältä vaikutti. :)
Quaerendo Invenietis - Na dìomhcuimhnich a-chaoidh - Feuer frei!
Locked