Okkultisen kirjallisuuden suosittelu/suositusten pyytäminen

Keskustelu muusta kuin Azazelin Tähden omasta kirjallisuudesta.
User avatar
Wytch
Posts: 21
Joined: Fri Feb 06, 2015 1:21 am

Okkultisen kirjallisuuden suosittelu/suositusten pyytäminen

Post by Wytch »

Laitetaas tällainen ketju jossa saa vapaasti niin suositella okkultista kirjallisuutta kuin kysyä suosituksia. Olen huomannut, että yksin tiedon etsiminen on välillä hankalaa, vaikka asiat näyttävätkin avautuvan ajallaan, niin ajattelin tällaisen ketjun olevan paikallaan. Jaetaan tietoa toisillemme tällakin tavalla.
Tähti
Posts: 219
Joined: Wed Oct 15, 2014 11:00 am

Re: Okkultisen kirjallisuuden suosittelu/suositusten pyytämi

Post by Tähti »

Tässä on mitä ollut omalla kohdalla hyödyllisimpiä.
kirjat.jpg
kirjat.jpg (66.95 KiB) Viewed 6359 times
Laitan vielä noi listana:

Don Riso: The Wisdom of the enneagram
Arthur Osborne: Ramana Maharshin opetuksia
Deepak Chopra: Varjominä
Beyond mind, beyond death
Suomalainen kukkaterapia
Sri Nisargadatta Maharaj: Valvetilasi on unta
Robert Anton Wilson: Prometheus rising
Ron Teeguarden: The ancient wisdom of the chinese tonic herbs
Jan Esmann: Lovebliss - the essence of self-realization
Kaikkiallinen henki - Sri Ramana Maharshin kertomia tarinoita
Paul Brunton: Meditaatio ja karma
I Ching
Ron Teeguarden: 30 tips
Timo Viitala: Sisäinen tie
Kiinalainen ravinto-oppi
Kehosi paljastaa mielesi
Eckhart Tolle: Tyyneys puhuu
Hilarion: The nature of reality
Kehon kuuntelun opas
Edward Bach: Paranna itsesi
Mabel Collins: Valoa tielle
Osho: Zen tarot
Chakra käsikirja
C.W. Leadbeater: Mestarit ja polku
Erkki Lehtiranta: Suomen luonnon valkoista magiaa
Mechthild Scheffer: Bach-kukkaterapia - teoria ja käytäntö
Last edited by Tähti on Wed Jun 10, 2015 7:28 am, edited 1 time in total.
Tähti
Posts: 219
Joined: Wed Oct 15, 2014 11:00 am

Re: Okkultisen kirjallisuuden suosittelu/suositusten pyytämi

Post by Tähti »

Yksi vielä unohtui.

Eli sarjakuva Alexander Marchand: Universumi on unta.

Jos nyt vielä lisäksi suosittelen yhtä kirjaa mikä ei niin okkultismiin liity, mutta muuten hyödyllinen lisä haastavina kausina eli Alfred Lansing: Kestävyys.
User avatar
Benemal
Posts: 562
Joined: Thu Feb 23, 2012 7:24 pm
Location: South-Fin

Re: Okkultisen kirjallisuuden suosittelu/suositusten pyytämi

Post by Benemal »

Mikä tahansa kirja Ervastilta, jonka nimessä ei ole Jeesus, tai Kristus. Teosofiaa, okkultismia ja esoteerista historiaa, uskomattoman helposti sulateltavassa muodossa.
User avatar
Wytch
Posts: 21
Joined: Fri Feb 06, 2015 1:21 am

Re: Okkultisen kirjallisuuden suosittelu/suositusten pyytämi

Post by Wytch »

Laitetaas itte ny tähän pari:

Laotse - Tao Te Ching

Varmaan aika monelle tuttu mutta suosittelen varauksetta kaikkia lukemaan, seurasi sitten shamanismia, noituutta, teosofiaa tai mitä tahansa, uskon vahvasti, että kirjalla on jotain annettavaa kaikille.

Gampopa - Kallisarvoinen rukousnauha

Gampopan kokoama vihkonen tiibetiläisten opettajien ohjeita. Kerätty kymmenittäin, esimerkiksi kymmenen asiaa jotka tulee tehdä, kymmenen asiaa joita ei saa tehdä, kymmenen asiaa joihin tulee pyrkiä, kymmenen asiaa joita tulee välttää ja niin edespäin. Kaikkeahan ei tarvitse allekirjoittaa mutta näitä on varmasti itse kunkin hyvä pohdiskella.

Rob Preece - Psychology of Buddhist Tantra

Vaikka tämäkin käsittelee buddhalaisuutta eikä teosofiaa tai länsimaista magiaa sinällään, uskon tämän olevan hyvä teos avaamaan 'korkean magian' psykologiaa ja mahdollisia vaikutuksia henkilössä riippumatta henkilökohtaisesta polusta. Kirjassa kerrotaan varsin hyvin miksi olisi hyvä, että olisi psyykkisesti ja henkisesti tasapainoinen ennen kuin alkaa suorittamaan henkilökohtaista muutosta, minkälaisia haasteita tällainen muutos tuo eteen ja yleisesti ottaen selostaa aloittelija ystävällisesti mitä tuleman pitää. Uskon, että helpottaa polulla etenemistä kun tietää mitä odottaa. Kannattaa varmaan myös mainita, että kirjassa on vahvasti tiibetin buddhalaiselle ominainen guru - oppilas painotus, vaikka itselle tämä on varsin järkevä järjestely oppilaan kannalta, voi se joillekkin olla vähän karvastava asia.
Hoenir
Posts: 137
Joined: Thu Apr 24, 2014 5:13 pm

Re: Okkultisen kirjallisuuden suosittelu/suositusten pyytäminen

Post by Hoenir »

Okkultismin kannalta varmaan antoisimpia ovat olleet eri uskontojen pyhät tekstit. Tao te king ja Gita ovat omat suosikit siltä saralta, Hiljaisuuden äänikin on kaunis teos mutta ei nouse ihan noiden tasolle. Filosofiankin saralta löytää vaikka kuinka paljon kamaa joka antaa paljon ihan okkulttisenkin pyrinnön kannalta. Siltä saralta suosittelisin ehdottomasti Fra Wyrmfangin paljon hehkuttamaa Schellingiä, Vapaustutkielma on varmasti tosi antoisa kenelle tahansa tätä lukevalle.

Olen syttynyt tässä ihan vähän aikaa sitten runoihin. Osaisitteko neuvoa minulle jotain esoteerisesta vinkkelistä puhuttelevia runoilijoita tai ihan vaikka yksittäisiä teoksia? Yllätyin tosi paljon runojen voimasta, ne kaivaa esiin tosi voimakkaita tuntemuksia.
"Futile as a ghost I stand guard over hidden gold, O lord of the meeting rivers"
User avatar
Cancer
Posts: 258
Joined: Thu Dec 13, 2012 4:45 pm
Location: Helsinki

Re: Okkultisen kirjallisuuden suosittelu/suositusten pyytäminen

Post by Cancer »

Hoenir wrote:Olen syttynyt tässä ihan vähän aikaa sitten runoihin. Osaisitteko neuvoa minulle jotain esoteerisesta vinkkelistä puhuttelevia runoilijoita tai ihan vaikka yksittäisiä teoksia? Yllätyin tosi paljon runojen voimasta, ne kaivaa esiin tosi voimakkaita tuntemuksia.
Näitä olen mainostanut ennenkin, mutta liikaa ei voi mainostaa: Rainer Maria Rilken Duinon elegiat ja T. S. Eliotin Neljä kvartettoa. Molemmat ovat modernin länsimaisen mystiikan merkkiteoksia sekä tietysti keskeisintä modernistista lyriikkaa. Eliotilta olen itse oppinut lähes yhtä paljon esoteriaa kuin esim. Fosforoksesta, ja Rilken teokset ovat herättäneet opitun eloon henkilökohtaisesti vetoavalla tavalla. Jos saksa ja englanti eivät luonnistu, niin molemmista teoksista on myös olemassa hyvät suomennokset (Rilkeä olen itsekin lukenut vain käännöksenä).
Tiden läker inga sår.
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Okkultisen kirjallisuuden suosittelu/suositusten pyytäminen

Post by Nefastos »

Hoenir wrote:Osaisitteko neuvoa minulle jotain esoteerisesta vinkkelistä puhuttelevia runoilijoita tai ihan vaikka yksittäisiä teoksia?


Länsimainen esoteristi lukee tietysti William Butler "Golden Dawn" Yeatsin runoja.

Vanhoista roomalaisista kaipaamaasi esoteeriseen vinkkeliin voitaisiin lukea Lucretius & Ovidius myyttipohdintoineen, & ehkä Vergilius-maagikko, tosin vähän salavihkaa. Kreikkalaisista homeeriset hymnit (englanniksi löytynee edullisesti hakusanalla Homeric Hymns) sekä Hesiodos.

Idemmäksi mentäessä: aiemminkin olen täällä lämpimästi suositellut Speaking of Siva -kokoelmaa (ed. A.K. Ramanujan). Penguin Booksin pokkari ei paljoa maksa.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Okkultisen kirjallisuuden suosittelu/suositusten pyytäminen

Post by obnoxion »

"The Religious Poetry of Vladimir Solovyev" on myös erinomaista runoutta. Itse säilytän kirjaa sängyn vieressä, ja tapanani on lukea muutama runo ennen nukkumaan menemistä. Kestosuosikkeja ovat myös Charles Baudelaire sekä William Blake. Suufilainen runous on omaa luokkaansa kautta linjan. Aloittaa voi Rumin tuotannosta, joka on hyvin tunnettua ja pidettyä (käsittääkseni Yhdysvaltojen suosituin runoilija...)
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Hoenir
Posts: 137
Joined: Thu Apr 24, 2014 5:13 pm

Re: Okkultisen kirjallisuuden suosittelu/suositusten pyytäminen

Post by Hoenir »

Kiitoksia teille, pitää alkaa etsiskelemään nuita!
"Futile as a ghost I stand guard over hidden gold, O lord of the meeting rivers"
Locked