Kenneth Grant

Keskustelu muusta kuin Azazelin Tähden omasta kirjallisuudesta.
Locked
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Kenneth Grant

Post by Kenazis »

Esittäisin muutaman kysymyksen, jos vaikka täällä joku osaisi auttaa. Eli:
Onko tietoa miksi Kenneth Grantin kirjat on niin perhanan hintavia joka puolella? Johtuuko tämä siitä, että uusia painoksia ei ole tullut vai onko tässä jotain muuta? Grantin kirjat ovat ainoita tällaisia "kuuluisan okkultistin" kirjoja joihin en ole päässyt vielä tutustumaan, kun en aio niistä maksaa sitä 80e tai yli, jota niistä usein pyydetään.

Onko suosituksia mihin teokseen kannattaisi perehtyä ensimmäiseksi?
Omat tietoni Grantin "systeemistä" ja filosofiasta on aika huterat, joten osaako, joku kertoa mikä on hyvää ja mikä huonoa hänen kirjoissaan (= kannattaako edes perehtyä niihin)?

Sen verran olen käsittänyt, että Grantillä olisi jotain "Crowley meets Lovecraft"- tyylistä ideaa??
"We live for the woods and the moon and the night"
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Kenneth Grant

Post by obnoxion »

Itse arvostan Kenneth Grantin (R.I.P.) teoksia hyvin korkealle, ja olen lukenut laajalti hänen tuotantoaa (mm. Typhonian trilogies sarjan yhdeksästä osasta seitsemän, eli kaksi viimeisintä ovat lukematta). Nyttemmin kokoelmani on lahjoitettu seuramme yhteiseen käyttöön, eli jäsenille on mahdollista tutustua näihin ilmaiseksi.

Sanoisin että suositeltavimpia ovat Nightside of Eden, Cults of the Shadow sekä Hecate's Fountain. Lisäksi huomion arvoinen on trilogioiden ensimmäinen osa The Magical Revival, joka kaikista Grantin teoksista on laajimmin arvostettu.

Grantin tyyli & ajatukset ovat täysin ainutlaatuisia, enkä tiedä ketään jota voisin häneen verrata.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Locked