Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Keskustelu muusta kuin Azazelin Tähden omasta kirjallisuudesta.
Yinlong
Posts: 121
Joined: Sat Feb 27, 2016 5:12 pm

Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Post by Yinlong »

Mulla on viimeaikoina herännyt uudestaan kiinnostus Kalevalaa kohtaan. Näköjään tämäkin liikkuu sykleissä. Eli jotenkin tuntuu, että nyt olisi hyvä hetki tehdä uusia löydöksiä henkilökohtaisella tasolla ja mahdollisesti vaihtaa ajatuksia muiden lukijoiden kanssa. Näin vähän kokeillen kepillä jäätä, olisiko jollain esimerkiksi pääkaupunkiseudulla asuvalla kiinnostusta, jos ottaisi jonkin keveän tavoitteen, kuten yksi tai kaksi runoa kuukaudessa alkaa käydä läpi tätä meidän kansalliseeposta? Voisi otttaa vaikkapa hieman teosofisemman lähestymistavan, johon löytyykin ihan mielenkiintoisia artikkeleita ja muita julkaistuja tekstejä esim. täältä: Ruusu-Risti Ry / Kalevala

Ajatuksena minulla oli, että koska en kuitenkaan ole aiheen ekspertti, niin tässä voisi olla mahdollisuus tuoreelta tuntuvaan ajatusten vaihtoon (esim. verrattuna siihen että kuuntelee jotain valmiiksi pureskeltua, mikä tietysti sekin on mielenkiintoista, mutta ei ehkä nyt minun tavoitteeni) ja vertailla konsepteja ja havaintoja Azazelin Tähden ja sen taustalla vaikuttavassa teosofisessa kontekstissa. Tietysti en ole jälkimmäistenkään mikään syvällinen tuntija, mutta ajattelin että samalla ehkä suhde niihinkin voisi syventyä ja tietysti myös mahdollisuus itse kullekin löytää uusia näkökulmia.
Quaerendo Invenietis - Na dìomhcuimhnich a-chaoidh - Feuer frei!
Angolmois

Re: Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Post by Angolmois »

Teille joita kalevalainen perinne kiinnostaa ja seuraatte Facebookia, täältä löytyy aimos annos tekstejäni kalevalaisesta esoteriasta:

https://www.facebook.com/kalevalaesoteria/
User avatar
Soror O
Posts: 416
Joined: Wed Sep 19, 2018 6:15 pm

Re: Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Post by Soror O »

Boreas, tuo linkki ei ainakaan itselläni toiminut.
If you want to reborn, let yourself die.
Angolmois

Re: Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Post by Angolmois »

Ave wrote: Fri Jan 10, 2020 5:31 pm Boreas, tuo linkki ei ainakaan itselläni toiminut.
Minulla itselläni se toimii ongelmitta. Voit tietysti kokeilla myös siten, että kirjaudut FB:iin ja kirjoitat hakusanoihin Kalevalan Esoteria, siten pitäisi sivusto ainakin löytyä.
User avatar
Soror O
Posts: 416
Joined: Wed Sep 19, 2018 6:15 pm

Re: Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Post by Soror O »

Kokeilin molempia vaihtoehtoja: en löydä mitään tuolla haulla ja yrittäessäni seurata linkkiä kirjautuneena tulee ilmoitus, että sisältö on "vanhentunut tai vioittunut" tms. Kumma juttu, ehkä se toimii joskus myöhemmin.
If you want to reborn, let yourself die.
Angolmois

Re: Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Post by Angolmois »

Todella kummallista, koska minulle sivustolinkki toimii moitteetta. Tässä on vielä pidempi linkki sivustolle, kokeilepa sitä:

https://www.facebook.com/kalevalaesoter ... aT6qxgqii5

Olisi mukava kuulla mikäli muillakin esiintyy sama ongelma. Täytynee ottaa yhteyttä Facebookin ylläpitoon (vaikka se on yleensä täysin turhaa).

EDIT: Kävin katsomassa sivuston asetuksia ja huomasin, että sivun julkaiseminen oli jostain syystä peruttu. Muutin asetukset siten, että sivusto on julkaistu, joten nyt sen pitäisi kaiken järjen mukaan toimia. En tiedä yhtään kuinka kauan sivusto on ollut tässä julkaisemattomassa moodissa, koska minulle se on näkynyt aina ihan kunnolla.
User avatar
Soror O
Posts: 416
Joined: Wed Sep 19, 2018 6:15 pm

Re: Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Post by Soror O »

Nyt tuo linkki toimii ja hakukin tuottaa tuloksen, kiitos.
If you want to reborn, let yourself die.
Angolmois

Re: Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Post by Angolmois »

Ave wrote: Sat Jan 11, 2020 7:38 am Nyt tuo linkki toimii ja hakukin tuottaa tuloksen, kiitos.
No niin, hieno homma!
Angolmois

Re: Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Post by Angolmois »

Minulla on tapana aina pitää taukoa FB:sta, jolloin poistan koko profiilini väliaikaisesti, joten linkki ei ainakaan viikkoon tai pariin taas toimi, mutta sitten jälleen kun some-paasto on ohitse.
Angolmois

Re: Arvoisa Kalevan kansa ja muut kiinnostuneet

Post by Angolmois »

Päätin nyt lähteä tuolta aikuisten ihmisten hiekkalaatikolta ja torilta kokonaan pois, joten Kalevala -tekstini löytyvät jatkossa blogista.

https://worldpolaris.com/
Locked