Magna Mater: Sitaatit

Keskustelu Azazelin Tähden kirjoista, lehdistä, artikkeleista.
Locked
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Magna Mater: Sitaatit

Post by Nefastos »

Luulen, että Magna Mater voi olla yksi vaikeimmin avautuvia tekstejä mitä AT-kirjallisuudella tällä haavaa on tarjota. Kybelen vaunut sen liitteenä toivon mukaan auttoi seksuaalisen "arjen" käytäntöjen pohdiskelua, mutta tuo ruohonjuuritaso on kuitenkin vain yksi taso siinä hyvin sisältörikkaassa ja salaperäisessä aiheessa, mitä sukupuolienergia ja shakti-kultti (Suuri Äiti) okkulttisesta todellisuudesta ilmentää.

Olen huomannut sitaattien käytön eri tekstien lukujen aloittajina erittäin hyväksi käytännöksi, sillä alkulainaus monella tapaa määrittelee kontekstin, kontrastin, pohjan, vertailukohdan, amuletin ja muistiavaimen koko luvun rakenteelle, ja auttaa sen jälkeen esitetyn sisäistämistä. Näitä alkusitaatteja en Magna Materiin alun perin liittänyt, mikä varmasti on osaltaan vaikeuttanut lähestymistä. Niinpä kokosin sellaiset jälkikäteen. Koska voi vierähtää tovi ennen kuin seuraava uusi julkaisu tekstistä ilmestyy - edellistäkin on vielä joitakin kappaleita jäljellä - laitan nuo sitaatit tähän. Alun perin kirjan alkumottoina toimineet kolme sitaattia olen jakanut sen alkuun. Sitaattien jälkeen seuraa vielä kunkin luvun ensimmäinen lause asiayhteydeksi.

* * *

MAGNA MATER © J. Nefastos 2005, korjattu versio 2009

MOTTO

”Siccome non c’è niente di più naturale all’uomo, che d’amare ed essere amato; senza invocare Venere, ne Cupidone, che sono le due divinità dominanti sopra questa nobile passione dell’uomo. Io dirò che la natura produce tutti i giorni i delle materie favorevoli pel successo nell’amore.”
- Grand Grimoire

I LUKU

”Ellen tietäisi, mitä on rakkaus, kuinka tietäisin, mitä on ahdistus, murhe ja tuska?”
- Llull: Ylistän rakastettuani

”Rakastava kuoli suureen ja väkevään rakkauteensa. Rakastettu hautasi hänet maahansa, jossa rakastava heräsi uudelleen henkiin. Niinpä esitettiin kysymys, kumpi näistä oli rakastavalle suurempi lahja.”
- sama

Sukupuolisuus ja kuolema ovat ne kaksi toisiaan syleilevää äärimmäisyyttä, joihin Saatanan olemus pitkään on liitetty, &c.

II LUKU

”'Kaikki lihallinen kanssakäyminen naisten kanssa on hylättävä.' Tämä on sine qua non kaikille käytännön okkultisteille - ruusuristiläisille ja joogeille, eurooppalaisille ja aasialaisille. Samalla tavoin se pätee myös dugpoihin ja noitiin Bhutanissa ja Intiassa, voodoo-taikureihin ja nagaleihin New Orleansissa ja Meksikossa, mutta näiden jälkimmäisten suhteen kuitenkin sillä ylimääräisellä lisäyksellä, että lihallista kanssakäymistä harjoitetaan tällöin mies- ja naispuolisten dzinnien, elementaalien ja henkien kanssa, millä nimellä näitä sitten kutsutaankaan.”
- Blavatsky: Thoughts on the Elementals

”He tapasivat kuninkaan keskellä tietä. Hän nousi elefanttinsa selästä ja sanoi: 'Mitä pidät munkin vaatteidesi sisällä? Kuka tämä nainen on?'”
- Abhayadatta: Ghandhapan tarina

Kyse on sublimaatiosta, mutta kuten Katekismustamme aiemmin tutkineet toivoaksemme muistavat, me emme kehota pakotettuun askeesiin, sillä siitä sikiää helposti yksipuoleisuuden epämuodostumia, &c.

III LUKU

”Toinen vastaväite on, että paholaisella ei ole osaa elämästä, vaan että hän on kuoleman alkusyy; näin ollen hän ei voi olla alullepanija tai syy luomisaktiin. Vastaan, että tuo vitaalivoima ei ole paholaisessa, vaan siemennesteessä itsessään; aivan kuten viinin lämmittävä voima ei ole astiassa tai maljassa, vaan viinissä itsessään.”
- Guazzo: Compendium Maleficarum

Okkulttisessa työssä, kun se on oikein toteutettu, seksuaalisuuden hedelmöittävä voima siirtyy kuolemalle, &c.

IV LUKU

”Ave Maria, gratia plena
Dominus tecum, benedicta tu
In mulieribus et benedictus
Fructus ventris tui Jesus.
Sancta Maria, Sancta Maria,
Maria ora pro nobis,
Nobis peccatoribus,
Nunc et in hora mortis nostrae.
Amen.”


Rohkenemme olettaa, että erityisesti roomalaiskatoliselle kristinuskolle ominainen Neitsyt Marian kunnioittaminen on eräässä merkityksessään hedelmällisyyskultin palvelusta tukahdutetussa muodossa, &c.

[Tällä luvulla alkusitaatti oli valmiina Ave Maria -hymnissä]

V LUKU

”Mustan Madonnan kultti liittyy naiseuden kahteen aspektiin: viisauteen ja seksuaalisuuteen. Sen lähde palautuu aina Suuren jumalattaren palvontaan saakka. Siinä naiseus esiintyy kaikkivoipana elämän antajana ja kuoleman voittajana.”
- Koivunen: Madonna ja huora

”Kaikessa mitä hän näkee ja tekee, se on Äiti joka katsoo ja toimii.”
- Avalon: Kundalini Shakta

Jokainen maskuliininen olemus on pohjimmiltaan neutraali piste, jokainen feminiininen olemus on pohjimmiltaan sädehdys tuon pisteen ympärillä, &c.

VI LUKU

”For nothing this wide universe I call,
Save thou, my rose; in it thou art my all.”

- Shakespeare

Kuunnelkaamme Äidin ääntä, pyhän hengen ääntä, yön hengen, joka on Merkitys kaikessa, &c.

VII LUKU

”Pahinta kaikesta oli se, että hän tunsi itsensä voitetuksi: hänellä ei ollut omaa tahtoa, vaan jokin syrjäinen voima hallitsi häntä.”
- Tolstoi: Saatana

”Jos alttarina käytetään naista, hän ottaa nyt paikkansa: pää kohti etelää ja jalat kohti pohjoista.”
- LaVey: Satanic Bible

Nainen alttarina on symboli, ja sellaiseksi ymmärrettävä, &c.

VIII LUKU

”Äkkiä Rasputinista tuntui, että hän oli saanut käsiinsä avaimen tähän kauheaan pulmaan. Jos tämä lintu taivaallisine lauluineen oli halun inspiroima, kuinka tuo halu saattoi olla pahasta? Tämä oli vastaus hänen rukouksiinsa, merkki Luonnolta itseltään, Jumalan omasta maailmasta.”
- Oakley: Rasputin, Rascal Master

”Mutta maa auttoi vaimoa: maa avasi suunsa ja nieli virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastansa.”
- Joh. Ilm. 12:16

Mikään ei ole pelkästään subjektiivista, &c.

IX LUKU

”Tämä Luna on Kaivoksen Kuu, hyvin erikoinen, ällistyttävä aines. Se ei ole yksinkertainen vaan kokoonpantu. Eetteri ja hieno valkea maa ovat sen osasia, ja tämä tekee siitä eetteriä itseään korkeampaa.”
- Vaughan: Lumen de lumine

”Kuka hänet muodostaa? Seitsemän elämää ja yksi elämä. Kuka hänet täydentää? Viidenkertainen lha. Ja kuka täydentää viimeisen ruumiin? Kala, synti ja sooma...”
- Dzyanin kirja, 7:5

Tässä sanottu jälleen kätkee ja paljastaa itse itsensä, &c.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Magna Mater: Sitaatit

Post by Nefastos »

MOTTO (jatkuu)

"Trijagad vandyâ (...) Jopa asurat palvovat Suurta Jumalatarta."
- Lalita Sahasranama, Jumalattaren 627. nimi

"Ilman Suurta Äitiä demonienkin kokoukset jähmettyisivät."
– Tertullianus
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Locked